Kültür ve Turizm Bakanlığı ile THY ”Direkt Turizm Hamlesi” başlattı

10.10.2018 15:53
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile THY ”Direkt Turizm Hamlesi” başlattı


Türk Hava Yolları ile Kültür ve Turizm Bakanlığı iş birliğinde,
Türkiye’nin turizmine katkı sağlayacak yeni adımlar atılıyor. THY,
Kültür ve Turizm Bakanlığının ülkeye gelen nitelikli turist sayısını
artırmak için başlattığı ”Direkt Turizm Hamlesi” projesine 11 ülkede
34 noktaya düzenleyeceği tarifeli seferlerle destek verecek.
THY, Kültür ve Turizm Bakanlığının ülkeye gelen nitelikli turist
sayısını artırmak için başlattığı ”Direkt Turizm Hamlesi” projesine
destek verecek. Türk Hava Yolları son yıllarda artan yabancı turist
ilgisi nedeniyle 2019 yılından itibaren, Türkiye’nin gözde turizm
merkezleri Antalya, İzmir, Dalaman ve Bodrum-Milas havalimanlarından
yurt dışında 11 ülkedeki 34 noktaya toplam 67 frekans tarifeli sefer
düzenleyecek.
Türk Hava Yolları Genel Yönetim Binası’nda, Kültür ve Turizm
Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra
Komitesi Başkanı İlker Aycı’nın katılımı ile gerçekleşen tanıtım
toplantısında Türkiye’nin turizmine katkı sağlayacak planlamanın
detayları aktarıldı. Yeni seferlerin Avrupa ve Orta Doğu’da yüksek
turizm potansiyeline sahip şehirler ile Türkiye’nin yeryüzü cenneti
bölgeleri arasındaki ulaşımı kolaylaştıracağı belirtildi.

Hedef kitle turist

Toplantıda konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, ülkeye gelen
turist sayısı kadar nitelikli turistin de gelmesinin önemli olduğunu
vurguladı. Nitelikli turisti ülkeye çekmek için insan kaynağı, ulaşım
ve tanıtımın önemine dikkat çeken Ersoy, nitelikli turistin tarifeli
seferler ve businessclas yolculuğu tercih ettiğini söyledi.
Bu konuda THY ile ortak bir çalışma başlattıklarını kaydeden
Ersoy, havayolunun yaz tarifesinde turizm merkezlerinden 11 ülkeye 69
frekans ile tarifeli sefer düzenleyeceğini ve 5 yıl içinde frekans
sayısının 143’e ulaşacağını ifade etti.

Klasik tanıtım yöntemleri geride kaldı

Ersoy, THY’nin bu hatlardaki doluluğunu ve verimliliğini artırmak
için kendilerinin de bakanlık olarak tanıtım desteğini vereceklerini
belirtti. Bu hatlara yolcu sağlamak için turizmi 12 aya çıkaracak
çalışma ve yatırımlar yapılacağını anlatan Ersoy, "Tanıtım konusunda
radikal değişikliklere gidiyoruz. Turizm cazibe alanlarını fuarlarla
tanıtım dönemi geride kaldı. Sosyal medyayı öne çıkardık. Yeni bir
tanıtım sloganını devreye alacağız. ‘Turkey’ yerine ‘Turkish’ olsun
diyoruz” şeklinde konuştu.
Bakan Ersoy, ”Devlet olarak THY olarak zararına uçun diyemeyiz. O
nedenle başarılı olacağına inandığımız hatlarda bu projeyi başlattık”
dedi.

İngiltere'den Türkiye'ye erken rezervasyonda artış

Turizmde bir önemli gelişmenin daha yaşandığını ifade eden Ersoy,
İngiltere’den Türkiye’ye yönelik erken rezervasyonlarda geçen seneye
göre yüzde 77’lik bir artış görüldüğünü söyledi.
Yeni seferler ile ilgili açıklama yapan Türk Hava Yolları Yönetim
Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı da, "Ülkemiz turizminin
yaşadığı zor zamanları ve üzerimizdeki kara bulutları geride bıraktık.
Güneşli günleri yeniden yaşıyoruz. Geçtiğimiz yaz aylarında hızla
artan yabancı turist ilgisi ile ülkemizin cazibe merkezi olduğunu bir
kez daha gördük. Türkiye, eşsiz doğası ve sosyal olanakları ile
kıtalar arası bir noktada unutulmayacak bir tatil imkanı sunuyor. Biz
bu imkanları yurt dışında yüksek turizm potansiyeli olan bölgelere
daha çok tanıtmalı ve cennet şehirlerimize olan ulaşımı
kolaylaştırmalıyız. Bayrak taşıyıcı havayolu olarak ülkemize katkı
sağlayacak görevlere daima hazırız. Bugün de 2019 yılı itibarıyla
başlatacağımız stratejik seferlerimizi sizinle paylaşıyoruz" dedi.

Tarihin en doluluk oranına ulaştık

Nitelikli turist hedefine ulaşmak için ve turizmin gelişmesi için
açtıkları yeni hatlarla harekete geçtiklerini belirten Aycı, tüm
paydaşlarla işbirliğine açık olduklarını kaydetti.
2018 yılı Ağustos ayında yüzde 85.5 ile THY tarihinin en büyük
doluluk oranına ulaştıklarını anlatan Aycı, yıl sonunda 75 milyon
yolcu sayısına ulaşacaklarını söyledi. Türkiye’ye hava yoluyla
gelenlerin yüzde 76’sını THY olarak kendilerinin taşıdığını ifade eden
Aycı, direkt turizm hamlesinin son derece yerinde ve doğru bir karar
olduğunu kaydetti.
Aycı, 2019 yaz sezonunda 34 noktaya 67 frekansla
gerçekleştirecekleri seferlerden 1 milyona yakın nitelikli turist
getirilmesinin hedeflendiğini vurguladı.
Aycı ayrıca THY olarak ”Topyekun Enflasyonla Mücadele Programı”
içinde yer aldıklarını bu konuda yaptıkları çalışmanın detaylarını
yakında paylaşacaklarını belirtti.

11 ülkede 34 noktaya direkt sefer

Türk Hava Yolları 2019 yılı planlaması çerçevesinde Antalya
Havalimanı’ndan 13 destinasyona 50, Milas- Bodrum Havalimanı’ndan 4
destinasyona 5, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan 5 destinasyona 9,
Dalaman Havalimanı’ndan 2 destinasyona 3 frekans olmak üzere toplam 34
noktaya 67 frekans tarifeli yurt dışı seferi icra etmeyi planlıyor.
Haftalık 67 sefer düzenlenmesi planlanan ülkeler ve sefer
sayıları İngiltere 8, Almanya 14, Rusya 14, Azerbaycan 7, Suudi
Arabistan 3, Kuveyt 4, Ürdün 4, Ukrayna 1, Cezayir 3, İsrail 5, Lübnan
4 olacak.

IHA




'
17:559.542
Değişim :  0,12% |  11,75
Açılış :  9.565  
Önceki Kapanış :  9.530  
En Düşük
9.476
En Yüksek
9.602
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:55
SNICA 41,80 331.246.123 % 10,00  
DERIM 46,42 53.211.728 % 10,00  
SELGD 60,50 127.129.329 % 10,00  
GSRAY 8,93 895.571.580 % 9,98  
NETAS 87,15 189.414.244 % 9,97  
17:55 Alış Satış %  
Dolar 32,4939 32,5012 % 0,17  
Euro 34,7482 34,7665 % 0,13  
Sterlin 40,2731 40,4749 % -0,46  
Frank 35,4629 35,6407 % -0,58  
Riyal 8,6221 8,6653 % -0,46  
17:55 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,39 28,42 % 0,66  
Platin 949,74 950,93 % 0,66  
Paladyum 1.037,30 1.040,25 % 0,66  
Brent Pet. 86,89 86,89 % 0,66  
Altın Ons 2.381,38 2.381,78 % 0,66