Türk Telekom ABD’li firmalara ayırdığı reklam bütçesini kesti

15.08.2018 11:55
Türk Telekom ABD’li firmalara ayırdığı reklam bütçesini kesti


ABD’li firmalara ayırdığı reklam bütçesini kesen Türk Telekom,
dijital reklam platformu hizmetleri sunan yerli Admatic ile işbirliği
anlaşması imzaladı.
ABD hükümetinin Türkiye’ye yönelik ekonomik yaptırımlarına tepki
olarak sosyal medya üzerinden başlatılan “ABD’ye reklam verme”
kampanyasına Türk Telekom da katıldı. Dijital reklam pazarında ABD
kaynaklı platformlara ayırdığı reklam bütçelerini kesen Türk Telekom,
yerli platformları desteklemek adına Türkiye’nin ilk yüzde yüz yerli
SSP (supplyside platform - yayıncılar için reklam teknolojileri
platformu) firması Admatic Grup ile anlaştı.
“Türkiye’ye yönelik ekonomik yaptırımlarına karşı herkes üzerine
düşeni yapmalı”
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Türk Telekom CEO’su Dr. Paul
Doany, ülkeye katma değer sağlayan yerli platformların tercih
edeceklerini belirterek, “Türkiye’ye yönelik ekonomik yaptırımlarına
karşı herkes üzerine düşeni yapmalı. Dijital reklam pazarında
ülkemizden büyük miktarda reklam geliri elde eden bazı küresel
firmaların vergi sistemimize tabi olmadıkları için vergi
ödemediklerini ve BTK düzenlemelerine tabi olmadıklarını göz önünde
bulundurarak Türkiye’nin yerli teknoloji platformu Admatic Grup ile
işbirliği anlaşması imzaladık. Halihazırda kendi Programattik
platformumuz ile bir sinerji oluşturacak bu işbirliği sayesinde, yerli
ve milli teknoloji platformu alternatiflerinin kullanılması ve
geliştirilmesi yönünde sektöre örnek olacak yeni bir hareket başlatmış
bulunuyoruz. Ülkeye katma değer sağlayan yerli platformların tercih
edilmesi bugüne kadar yurtdışına akan yüksek medya harcamalarını
içeride tutacak, tam da ihtiyacımız olan bu zor zamanda ülke
ekonomisine güç katacak” diye konuştu.

Doany: "Dijital reklam sektöründe güçlü bir birlikteliğin ilk
adımlarını atmış bulunuyoruz"

Yapılan imza töreninde konuşan Paul Doany, Türkiye ekonomisinin
zor bir sınavdan geçtiğini kaydederek, “Büyük şirketlerden en küçüğüne
kadar herkes üzerine düşeni yapmalı. Biz de Türk Telekom olarak
devletimizin ve milletimizin yanında yer aldığımızı göstermek adına
sosyal medya üzerinden başlatılan ‘ABD’ye reklam verme’ kampanyasının
ilk katılımcılarından biri olduk ve derhal ABD’li firmalar
aracılığıyla vermekte olduğumuz reklamları durdurduk.Şimdi de
Türkiye’nin ilk yüzde yüz yerli SSP firması Admatic Grup ile
yaptığımız stratejik ortaklık anlaşması ile Türk dijital reklam
sektöründe güçlü bir birlikteliğin ilk adımlarını atmış bulunuyoruz”
dedi.

“Yerli platformlar kullanılsın, medya harcamaları Türkiye içinde
kalsın”

Dijital reklam pazarında ülkemizden de büyük miktarda reklam
geliri elde eden bazı küresel firmaların vergi sistemimize tabi
olmadıkları için vergi ödemediklerini ve BTK düzenlemelerine tabi
olmadıklarını hatırlatan Doany, Türk Telekom’un, yeni nesil
reklamcılık alanında Türkiye’nin öncüsü olmak istediğini vurgulayarak,
“Bu alanda yerli ve milli bir ürün çıkarmak adına iki yıl önce
kurduğumuz teknoloji destekli medya satınalma platformu Programattik
ile her geçen gün büyümemizi sürdürüyoruz. Programattik, sahip olduğu
teknoloji sayesinde önceden mecra odaklı olan dijital satınalma
alışkanlıklarını kişi odaklıya çevirerek hem maliyet tasarrufu hem
maksimum optimizasyon sağlıyor. Yerli teknoloji platformu Admatic ile
yapmış olduğumuz stratejik ortaklık çerçevesinde ise uçtan uca bütün
reklam ekosisteminde söz sahibi olunmasını, hem reklam veren hem de
yayıncıların çalışmak zorunda kaldığı küresel oyuncular yerine,
tamamen yerli bir çözüm alternatifi sunulmasını hedefliyoruz. İki
şirket arasında kurulacak sinerji ve işbirliği ile, bugüne kadar
sektörden yurtdışına akan yüksek medya harcamaları artık Türkiye
içerisinde kalacak. Reklamverenlerin yerli olduğu, yayıncıların yerli
olduğu bir ekosistemde, arada kullanılan teknoloji platformunun da
yerli olması gerekiyor. Türk Telekom bu alanda üzerine düşen bütün
sorumlulukları yerine getirerek sektöre örnek, devletine ve milletine
destek olmayı kararlılıkla sürdürecek ve gelecekte bu platformu
yurtdışına da açarak ülkemiz için yeni değerler oluşturacak”
ifadelerini kullandı.

“Hedefimiz yerli ve milli platformların ülkemizde daha fazla söz
sahibi olması”

Admatic Grup Kurucu Ortağı Tansel Okan ise reklam sektöründeki
yabancı tekelini kırmak amacıyla 4 yıl önce çıktıkları yolda, zorlu
rekabet koşullarına rağmen ayakta kalmayı başardıklarının altını
çizerek yerli ve milli bir platformun bu ülkede daha fazla söz sahibi
olması hedefine adım adım yaklaştıklarını belirtti.
Okan, “Küresel rakiplerimizin vergi ve istihdam sağlamadığı,
dolayısıyla bizden daha düşük maliyetlerle çalıştığı sektörde
rakiplerimiz ile aynı ödeme sistemini 4 yıldır bir gün bile
aksatmayarak yayıncılarımız nezdinde güven sağladık. Bugün 4 binin
üzerinde yayıncı ile sağlam ve güvenilir bir ilişkimiz var. Vizyonumuz
tamamı yerli yazılım mühendisleri tarafından geliştirilen Admatic ile
yakın gelecekte küresel pazarlarda da söz sahibi olmaktır.Şimdi
Türkiye’nin en önemli şirketlerinden, teknoloji devi Türk Telekom’u
yanımıza alarak bu yolda daha da güçlü yürüyeceğiz. Bu topraklara
faydalı olacak yerli teknolojiler geliştirmek, dün ve bugün olduğu
gibi gelecekte de hep önceliğimiz olacak” açıklamasında bulundu.


IHA




'
18:059.525
Değişim :  -0,06% |  -5,88
Açılış :  9.565  
Önceki Kapanış :  9.530  
En Düşük
9.476
En Yüksek
9.602
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
DERIM 46,42 54.246.959 % 10,00  
SNICA 41,80 331.575.716 % 10,00  
SELGD 60,50 127.585.318 % 10,00  
BEYAZ 27,30 151.754.191 % 9,99  
GSRAY 8,93 904.141.603 % 9,98  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5107 32,5227 % 0,23  
Euro 34,7170 34,7732 % 0,15  
Sterlin 40,2423 40,4440 % -0,54  
Frank 35,4707 35,6485 % -0,56  
Riyal 8,6225 8,6657 % -0,45  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,29 28,32 % 0,66  
Platin 940,55 941,74 % 0,66  
Paladyum 1.023,72 1.028,98 % 0,66  
Brent Pet. 87,13 87,13 % 0,66  
Altın Ons 2.382,23 2.382,58 % 0,66