Turkcell GM Terzioğlu: 2019 yılında Grup gelirlerinin %16-%18 oranında artmasını öngörüyoruz

21.02.2019 06:28
Turkcell GM Terzioğlu: 2019 yılında Grup gelirlerinin %16-%18 oranında artmasını öngörüyoruz


Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 2019 yılında Grup
gelirlerinin %16-%18 oranında artmasını, konsolide FAVÖK marjının
%37-%40, yatırım harcamalarının satışlara oranının ise %16-%18
oranında gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi.
Terzioğlu, "DO1440 stratejimizi gelecek hafta Barselona’da
GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde hayata geçirmeyi planlıyoruz." dedi.
Terzioğlu 2018 yılı bilançosu ile ilgili yaptığı değerlendirmede
şunları söyledi:
"Turkcell Grubu olarak dijital iş modelimiz doğrultusunda güçlü
adımlar attığımız başarılı bir faaliyet yılını daha tamamladık.
Dijital dönüşümümüz dördüncü yılını doldururken, müşterilerimizin
hayatının her dakikası için değer yaratmaya odaklı 1440 stratejimiz,
hem operasyonel hem finansal anlamda üstün performansı beraberinde
getirdi. “Dijital Operatör” olarak çizdiğimiz vizyonu hayata
geçirebilmekten, zorlu bir dönemde yeni iş alanları yaratarak “Dijital
Operatör” tanımının gereğini yerine getirebilmekten ve bu modeli
dünyaya açma aşamasına gelmiş olmamızdan mutluluk duyuyorum.
2018 küresel ve yerel piyasalarda zorlu makroekonomik şartların
egemen olduğu, küresel ticaretin yavaşladığı, gelişen pazarlardan
sermaye çıkışının yaşandığı ve Türk Lirası’nın yabancı para
birimlerine karşı değer kaybettiği bir yıl oldu. Buna rağmen,
başlangıçtaki hedeflerimizi aşan güçlü bir performans sergiledik.
Turkcell Grubu’nun geliri bir önceki yıla kıyasla %20,8 oranında
artışla 21,3 milyar TL’ye, FAVÖK’ü1 %41,1 oranında artışla 8,8 milyar
TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı %41,3 oldu. Gelirlerdeki iki yıllık
kümülatif büyümemiz %49’a ulaşırken FAVÖK büyümesi %90,2 olarak
gerçekleşti. Net karımız zorlu piyasa koşullarına rağmen 2017 yılının
üzerinde, 2 milyar TL olarak gerçekleşti. Yatırım harcamalarımız2
planlarımız dahilinde gelirlerimizin %18,5’i olarak gerçekleşti.
Bu sonuçlarla, dijital operatör modelimiz, güçlü bilançomuz ve iş
modelini riskten koruma stratejilerimiz önemli bir stres testinden
başarıyla geçmiş oldu. Bu performansı mümkün kılan stratejimizin temel
unsurlarını ve yıl boyunca kat ettiğimiz mesafeyi sizlerle paylaşmak
isterim.

Dijital servislerimizle 1440 dakikadan aldığımız payı artırdık

2018 faaliyet döneminde, dijital operatör yolculuğumuzun en önemli
yapıtaşlarından olan dijital ürün portföyümüzü genişlettik, yeni
özelliklerle zenginleştirdik. Müşterilerimizin 1440 dakikalarından
daha çok ve daha yüksek değer yaratan bir pay alarak dijital
servislerimizde 169 milyon indirmeye ulaştık. Dijital iletişim ve
yaşam platformumuz BiP, zenginleştirilmiş mesajlaşma deneyimi, çoklu
görüntülü ve sesli görüşme, servis sağlayıcılarının kanallarının
takibi gibi özelliklerine bu yıl, tek cihazda iki hat kullanma ve para
transferi gibi iki önemli özellik daha ekledi. 2018 yılında artan
müşteri ilgisi ile BiP’te 34,6 milyon indirilme ve 11,5 milyon aktif
kullanıcı3 sayısına ulaştık.
Dördüncü çeyrekte günde 7 milyon şarkının dinlendiği fizy 3,2
milyon aktif kullanıcıya3 ulaşırken, TV+ 3,4 milyona ulaşan aktif
müşteri sayısıyla Türkiye’nin en büyük dijital TV platformlarından
biri haline geldi. Portföyüne yabancı dergileri de ekleyen Dergilik,
Türkiye’de gazetelerin akşam baskısının yeniden yayınlanmasına da
vesile oldu ve 12,5 milyon aktif kullanıcıya3 ulaşarak yayıncılık
sektörünü dönüştürmeye devam etti.
2017 yılı sonunda hayata geçirdiğimiz Türkiye’nin arama motoru
Yaani bugüne dek 7,6 milyon defa indirildi, aktif kullanıcı sayısı3 3
milyon oldu. Web versiyonunu müşterilerimizin kullanımına sunduğumuz
Yaani üzerinde günde ortalama 2,7 milyon arama gerçekleştirildi.
Playcell, BiP Gaming ve TavlaGo dahil olmak üzere birden çok
platformda, cazip oyun sektöründe büyümeyi hedefliyoruz. Çocuklara
çeşitli eğitici ve eğlenceli oyunlar sunan güvenli platform
Playcell’in 2018 yılında toplam ziyaretçi sayısı 18,7 milyon olurken,
BiP Gaming, 2018 sonu itibariyle 4,8 milyon kullanıcıya ulaştı.

Dijital ekonomiyi büyütmek için etkili adımlar attık

Mobil uygulamalara ve mobil ve online web sitelerine girişi
güvenli ve hızlı hale getiren “Hızlı Giriş” uygulamamız 15,3 milyon
kayıtlı kullanıcı tarafından bugüne dek 232 milyon defa kullanıldı. Bu
uygulamamız sayesinde, dijital ekonominin temel taşı olarak gördüğümüz
dijital kimlik doğrulama konusunda Türkiye, GSMA (Dünya Mobil
Operatörler Birliği) tarafından belirlenen ticari sürdürülebilirlik
kriterlerini sağlayan ilk pazar oldu. Finansal çözümlerde işlerimizin
temellerini sağlamlaştırdık, yetkinliklerimizi derinleştirdik ve
müşterilerimizle etkileşimimizi artırdık. Finansal hizmetlerde odak
noktalarımız arasında yer alan Paycell, 2,6 milyon uygulama indirme
sayısı ve 1 milyonu aşan Paycell card ile mobil ödeme dünyasının en
güçlü oyuncularından biri olma yolunda hızla ilerliyor. Tüketici
finansmanı şirketimiz Financell, sağladığı krediler ile
müşterilerimizin akıllı cihazlara erişimini kolaylaştırmaya devam
etti. Bu yıl, bu alandaki yetkinliklerimize sigorta acenteliğimiz
Güvencell Sigorta’yı da kattık ilk sigorta ürünümüzü kadınlara özel
sağlık sigortası paketiyle müşterilerimize sunduk.
E-ticareti büyütmek için online ve mobil içerik ve hizmet
sağlayıcıların hizmetine sunduğumuz trafik yönetimi, kimlik yönetimi
ve mobil ödeme yetkinliklerimiz, bu yıl bu alanda faaliyet gösteren
çok sayıda girişimciye, kesintisiz dijital deneyim sunma fırsatı
yarattı.
Daha çok müşterimiz ürün ve servislerimizden daha çok faydalandı,
4.5G’de çıtayı yükselttik Yenilikçi mobil servislerimiz sayesinde
ortalama 4.5G kullanıcısı data tüketimi 7,6 GB olarak gerçekleşti.
Turkcell Türkiye’nin mobil çoklu teklif müşteri oranı yıllık 10,9 puan
artışla %66,7’ye yükselirken, sabit tarafta TV’li çoklu oyun
müşterileri6 oranı %48,6 oldu.
Müşterilerimizin, dijital dünyanın sunduklarından tam anlamıyla
faydalanabilmeleri için, altyapı yatırımlarımıza devam ettik. 4.5G
şebekemizde, yeni bir kilometre taşına Nisan ayında ulaşarak, 1 Gbps’ı
aşan hızlarda servis vermeyi mümkün hale getirdik.
NB-IoT hizmetlerimizi altyapımızın üzerinde ürünlerimizi de
koyarak hayata geçirdik. Uzaktan takip ile tarımda verimliliği
artırmayı hedefleyen NB-IoT özellikli cihazımız Filiz’i mobil
uygulamasıyla beraber müşterilerimizin hizmetine sunduk.
Kesintisiz ve yüksek hızda iletişim sağlamada attığımız adımlara,
müşterilerimizin büyük beğenisini alan FWA (Fixed Wireless Access)
ürünümüz Superbox’ı ekledik. Öte yandan, yoğun data trafiğinin
yaşanabileceği alanlarda, 4.5G hizmeti vermemizi sağlayacak
Dronecell’i geliştirdik. Türkiye’nin ilk uçan baz istasyonu Dronecell,
özellikle acil durum ve afetlerde hayat kurtarmak ve kesintisiz
iletişim sağlamakta önemli rol oynayacak.

Dijital modelimizi dünyaya açtık, dijital ihracat dönemini
başlattık

2018’de bu yetkinliklerimizi, faaliyette bulunduğumuz Turkcell
Grubu ülkelerine de taşıdık. Ukrayna’da 4.5G’yi hayata geçiren ilk
operatör olan lifecell, Ukrayna’nın dijital operatörü olma yolunda
sağlam adımlarla ilerliyor. Küreselleşme vizyonumuz çerçevesinde,
dijital ayak izimizi sadece operatör olarak faaliyette bulunduğumuz
ülkelerde değil, tüm dünyada da operatör işbirlikleriyle genişletmeyi
hedefliyoruz. Bu amaçla kurduğumuz lifecell Ventures şirketimizi 2018
Şubat ayında Barcelona’da düzenlenen, sektörümüzün en prestijli
etkinliği GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde uluslararası kamuoyuna
tanıttık. Lifecell Ventures, ilk ürün ihracatını BiP ve lifebox ile
Moldcell’e yaptı.
2018 yılının bir diğer önemli gelişmesi de, Fintur iştirakimizde
gerçekleşen varlık satışları ve nihayetinde Fintur’da sahip olduğumuz
payların Telia’ya devrine dair anlaşmanın Aralık ayında
imzalanmasıydı. Bu satışla verimli bilanço yönetimi ve dijital odaklı
büyüme stratejilerimiz desteklenmiş olup, işlemin kapanışını takiben
Grubumuza yaklaşık 350 milyon Euro kaynak yaratılmış olacak.

Dijital modelimiz ve iş modelini risklerden koruma
stratejilerimizle yatırımcımıza değer yarattık

İş modelini riskten koruma stratejimizle beraber güçlü operasyonel
performansımız, zorlu makroekonomik şartlara rağmen güçlü bir karlılık
elde etmemizi ve hissedarlarımıza değer yaratmamızı sağladı. Nisan ayı
başındaki 500 milyon dolarlık Eurobond ihracımızla, 2015 yılından bu
yana ilk kez 10 yıllık bono ihraç eden Türk şirketi olduk. Bu ihraç
uygun finansman şartlarıyla bilançomuzu güçlendirirken piyasaların
Turkcell’e duyduğu güvenin de bir işareti oldu. Uzun vadeli
finansmanlar ile borç vademizi 4-5 yıl aralığında tutmayı
hedefliyoruz. Bono ihracının yanısıra, yıl içerisinde tedarikçi
finansmanı, sukuk, varlığa dayalı menkul kıymet ve diğer borçlanma
araçları ile piyasada ilkleri gerçekleştirirken, likiditemizi
güçlendirdik ve kaynak çeşitlendirmemizi sürdürdük.
Türk Lirasındaki değer kaybına rağmen riskten korunma araçları ile
kur riskini asgari seviyede tutarak güçlü karlılık elde etmeye devam
ettik. Riskten korunma muhasebesi ile değişkenliği de minimize ederek
öngörülebilir çeyreksel net kar sağladık.
%7,2 temettü getirisiyle 2018 yılında dağıttığımız 1,9 milyar TL
temettü de dahil olmak üzere 2010 yılından bu yana elde ettiğimiz net
karın yaklaşık %60’ını hissedarlarımıza dağıtmış olduk.
Teknolojimizle, sosyal sorumluluk bilincimizle, vakfımızla Türkiye’nin
geleceğine yatırım yaptık Geleceğe yatırımın aynı zamanda insan gücüne
de yatırım olması gerektiği bilinciyle, bu yıl 232 genç arkadaşımızı
GNCYTNK projemiz kapsamında Turkcell ailesine kattık. Zeka Küpü
projesiyle üstün zekalı çocuklarımızın, Engelsiz Eğitim projesiyle
engelleri aşan çocuklarımızın eğitimine destek oluyoruz. DQ – Dijital
Zeka alanında DQInstitute ile yaptığımız işbirliğiyle, çocuklarımızın
dijital alandaki farkındalığının gelişmesini ve güçlü birer dijital
vatandaş olmalarını destekliyoruz.
Kitlesel fonlama platformumuz Arıkovanı başta olmak üzere pek çok
proje ve uygulamamızla girişimciliği ve girişimcilerimizi de
destekliyoruz.
Türkiye’deki Suriyeli misafirlerimize yönelik uygulamamız “Merhaba
Umut” 1 milyona yakın indirilme rakamına ulaştı. Teknolojimizi,
teknolojiyle hayatlarını en çok değiştirebilecek, buna en çok ihtiyaç
duyan kitleler için kullanmaya devam edeceğiz.
Bu çerçevede önemli bir adım daha atarak, Turkcell Vakfı’nı
kurduk. Türkiye’nin teknolojide üreten ülke olması gayesiyle yola
çıkan Turkcell Vakfı, Turkcell'in kurumsal sosyal sorumluluk
faaliyetlerini tek çatı altında toplayacak, toplumun her alanda
ihtiyaç duyduğu bilim insanlarının ve vasıflı işgücünün
yetiştirilmesini sağlayarak ülkenin istihdam imkânlarını artırıcı
çalışmalarda bulunacak.

Gelecek şimdiden burada ve biz hazırız

Önümüzdeki dönem tüm dünyada 5G, yapay zeka, blok zinciri,
artırılmış ve sanal gerçeklik gibi teknolojilerle şekillenecek.
Turkcell olarak, 5G alanındaki çalışmalarımız ile ilgili olarak son
iki yıldır hem uluslararası hem de ulusal arenada önde gelen teknoloji
şirketleri ve üniversiteler ile stratejik işbirlikleri başlatmıştık.
2018 yılında da hazırlıklarımızı sürdürdük.
5G ile üretilecek verinin işlenmesi için en önemli aracımız yapay
zeka / makine öğrenmesi teknolojileri olacak.
Turkcell olarak, bu teknolojileri hali hazırda uygulamalarımızı
zenginleştirmek, müşterilerimizle daha etkili ve verimli temas
kurmak, görüntü işleme ile kimlik sahteciliğini önlemek gibi alanlarda
kullanıyoruz. AR-GE merkezimiz ve yaratıcı insan gücümüzle, yapay
zekayı en yüksek etik değerler çerçevesinde hem kendi içimizde
kullanmaya devam edecek, hem de müşterilerimiz için hayata geçireceğiz.

Dijital dönüşüm sürecimiz hız kesmeyecek

Sağlam temellerimiz doğrultusunda, 2019 yılında Grup
gelirlerimizin %16-%18 oranında artmasını, konsolide FAVÖK marjının
%37-%40, yatırım harcamalarının satışlara oranının ise %16-%18
oranında gerçekleşmesini öngörüyoruz.
DO1440 stratejimizi gelecek hafta Barselona’da GSMA Mobil Dünya
Kongresi’nde hayata geçirmeyi planlıyoruz.
Dijital bir operatöre dönüşme sürecini önemli başarılarla
taçlandırdığımız 2018 faaliyet dönemindeki faaliyetlerimizde her zaman
desteklerini hissettiğimiz başta hissedarlarımız olmak üzere tüm
paydaşlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum. Önümüzdeki dönemde de
paydaşlarımızın güveni ve desteği ile başarı hikâyemizin süreceğine
gönülden inanıyorum. "

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/741162

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:052.011
Değişim :  -0,15% |  -3,05
Açılış :  2.008  
Önceki Kapanış :  2.014  
En Yüksek
2.021
En Düşük
1.987
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
LINK 33,44 28.283.665 % 10,00  
SANEL 9,58 7.694.445 % 9,99  
KGYO 6,86 27.000.860 % 9,94  
ERCB 50,95 94.413.873 % 9,90  
LIDFA 4,89 73.534.804 % 9,89  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 13,4300 13,4667 % 0,67  
Euro 15,2449 15,2928 % 0,98  
Sterlin 18,1614 18,2525 % 0,31  
Frank 14,6753 14,7637 % 1,21  
Riyal 3,5713 3,5892 % 0,55  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.830 1.831 -7,50  
Altın Gr. 791 791 1,23  
Cumhuriyet 5.267 5.346 2,00  
Tam 5.241 5.374 0,22  
Yarım 2.533 2.600 0,10  
Çeyrek 1.271 1.300 0,06  
Gümüş.Ons 24,22 24,25 -0,22  
Gümüş Gr. 10,47 10,48 -0,03  
B. Petrol 87,71 87,71 -0,67