Ülker/Turhan: Geçtiğimiz yıl toplam ikramlık çikolata ve şekerleme pazarı 42 bin ton ve 1 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı

13.05.2020 10:09



Ülker, Ramazan Bayramı hazırlıklarını tamamladı. “Bu bayram ayrı
da olsak, aynı duygularla yine kalp kalbeyiz” temalı iletişimiyle
geleneksel bayram duygusuna vurgu yapacak olan Ülker, çikolata ve
şekerlemede 52 çeşit ürünüyle hem tüm satış noktalarında hem de online
alışveriş sitelerinde yerini aldı.
Ülker, gerek hediyelik ve ikramlık çikolata ve şekerleme ürünleri
gerekse satış noktalarındaki çalışmalarıyla Ramazan Bayramı için
hazırlıklarını tamamladı. 52 çeşit çikolata ve şekerleme ürünüyle
raflarda ve online alışveriş sitelerinde yerini aldı.
Bu sene içinde bulunduğumuz durum sebebiyle Ramazan Bayramı’na
farklı şekilde hazırlandıklarına dikkat çeken Ülker Türkiye CMO’su
Aslı Özen Turhan çalışmalarla ilgili şu bilgileri aktardı:
“Sektörün lider şirketi olarak bu sene de üretim, pazarlama ve
satış ekiplerimiz başta olmak üzere her birimimiz üzerine düşen
sorumluluk ve özenle hazırlık sürecini yürüttük. Hediyelik ve ikramlık
ürünlerimizi tüm satış noktalarıyla beraber online alışveriş
sitelerine özel farklı konsept paketlerle tüketicilerimize sunmak için
çalışmalarımızı tamamladık.

Ülker Ece, Çikolatin ve Ülker Select raflarda…

Ülker Ece ve Ülker Çikolatin gibi bayramların vazgeçilmezleri ve
klasikleri arasında yer alan ürünlerimizin yanı sıra, çikolatada bu
yılın yeniliği, dışı sütlü ve beyaz, içi lezzetli fındık kremasıyla
dolu, deniz kabuğu formunda çikolataları ve şık hediyelik kutusuyla
“Ülker Select Çikolata” olacak.

İkonik çikolatalar mini boylarıyla tüketicilerle buluşuyor

Ülker’in sevilen atıştırmalık çikolata ürünleri “Caramio”,
“Laviva”, “Metro” ve “Ülker Çikolatalı Gofret” ise bu bayram döneminde
mini boylarıyla ilk defa tüketicilerle buluşacak. Şekerleme tarafında
da klasikler arasına giren geleneksel Türk lokumundan esinlenerek ilk
defa bizim ürettiğimiz “Ülker Lokumcuk” ve geniş bir tüketicisi
kitlesi bulunan “Ülker Toffe Damla Sakızlı” ürünlerimiz bu bayramın da
sevilen lezzetlerinden olacak.

Bu bayram ayrı da olsak aynı duygularla yine kalp kalbeyiz

Turhan, bu bayramın ruhuna uygun, “Bu bayram ayrı da olsak aynı
duygularla yine kalp kalbeyiz” temalı bir iletişim hazırladıklarını
belirtti. “Bu iletişimimizle araya sosyal mesafeler girse de bu bayram
da gönüllerimizin bir olacağına, lezzetli Ülker hediyelik ve
ikramlıklarımızla bayrama tat katacağımıza inanıyoruz” dedi.

İnternetten alışverişe yönelik kampanyalar

İnternetten alışverişin daha yoğun kullanıldığı bu döneme özel bir
yaklaşım sergilediklerini dile getiren Turhan, tüketicilerin uzakta
yaşayan ya da ziyaretlerine gidemedikleri sevdiklerine bayramda
gönderebilmeleri için çikolata ve şekerleme hediyelik ürünlerine
yönelik çalışmalar yapıldığını söyledi.

“Tartışmasız lideriz”

Turhan, 2019 bayram dönemine yönelik sektör ve Ülker’in pazardaki
büyüklüğüyle ilgili ise şu değerlendirmeyi yaptı: “Ülker 2019’da
toplam hediyelik ve ikramlık çikolata pazarında ciro bazında yüzde 33,
ton bazında yüzde 30,2 pazar payına ulaştı ve atıştırmalık pazarı
liderliğinin yanı sıra bayramın da tartışmasız 1 numarası olmaya devam
etti. Çikolata ve şekerlemedeki uzmanlığımıza, üretimde entegrasyona,
yüksek kalite standartlarına, tüketici odaklı inovasyon ve iletişime
verdiğimiz önem bu liderlik başarısına büyük katkı sağladı. Türkiye’de
kakao çekirdeğinden paketlemeye kadar entegre üretim sürecinin
tamamına hâkim en büyük markayız. Bu bizim her zaman en kaliteli
çikolatayı üretmedeki en büyük gücümüz. Üretim hatlarımızdaki
makineler bir zincirin halkaları gibi birbirine otomasyonla bağlı, bu
noktada modern teknolojiyi kullanarak üstün hijyen ve kalite
standartlarında üretim yapmaktayız. Yüksek hızlı ambalaj makinelerinde
ambalajlanan ürünlerimizi el değmeden, otomatik robotlarla kutulayarak
piyasaya sunuyoruz.”

Son olarak İkramlık çikolata ve şekerleme pazarını da
değerlendiren Turhan, Ülker’in katkısını ise şu sözlerle ifade etti:
“Geçtiğimiz yıl toplam ikramlık çikolata ve şekerleme pazarı 42 bin
ton ve 1 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. Hediyelik ve ikramlık
çikolata pazarı tonajda yüzde 16 büyüdü.Bu büyümenin 6 puanlık bölümü
Ülker’den geldi. Böylece büyümeye en fazla katkı sağlayan marka olduk.”

Bölgelere göre tüketim yüzdesi (ton)

Hediyelik ve ikramlık çikolatanın en fazla tüketildiği bölge yüzde
29 ile Marmara, şekerlemenin ise yüzde 45.7 ile Doğu ve Güneydoğu
Anadolu .
Hediyelik ve ikramlık çikolatada diğer bölgeler İç Anadolu yüzde
23, Doğu ve Güneydoğu Anadolu yüzde 18, Ege yüzde 12, Akdeniz yüzde
11, Karadeniz yüzde 7.
Hediyelik ve ikramlık şekerleme tüketiminde ise İç Anadolu yüzde
16.4, Marmara yüzde 16.1, Ege yüzde 8.3, Akdeniz yüzde 8.2, Karadeniz
yüzde 5.4 olarak sıralanıyor.
Şekerleme 30 derecenin altında çikolata 18-22 derecede saklanmalı
Çikolata ve şekerlemenin üretim aşamasında izlenen yöntemler büyük
önem taşıyor. Ürünlerin lezzeti söz konusu olduğunda tüketicilerin
saklama koşulları da bir o kadar önemli hale geliyor. İkramlık
şekerlemenin 30 derecenin altında, oda şartlarında, güneş görmeyen
serin ortamda saklanması gerekiyor. Ambalaj da ürünün nefasetinin
koruması ve yeme deneyimi açısından önemli bir unsur. Ambalaj ürünü
çok iyi kapatmalı ve sarmalı, hava ve ışığa maruz kalmasını
engellemeli. Çikolatanın yüzeyinin parlak ve pürüzsüz olması, ağızda
kolayca erimesi önemli. Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve
hassas kristal bir yapıya sahip, bu yüzden 18-22 C de serin bir
ortamda saklanması yeterli. Çikolata buzdolabında muhafaza edilmemeli.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.414
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  1.423  
Önceki Kapanış :  1.414  
En Yüksek
1.429
En Düşük
1.414
BIST En Aktif Hisseler18:05
IDGYO 5,50 1.530.184 % 10,00  
ISBIR 6.655,20 2.172.932 % 10,00  
RODRG 18,70 3.721.949 % 10,00  
ISKUR 352.110,00 352.110 % 10,00  
MERIT 20,14 2.706.277 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,7142 8,7205 % 0,01  
Euro 10,3892 10,3992 % 0,02  
Sterlin 12,1049 12,1656 % 0,77  
Frank 9,4611 9,5181 % 0,17  
Riyal 2,3179 2,3295 % 1,19  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.783 1.783 9,81  
Altın Gr. 497 497 -5,32  
Cumhuriyet 3.292 3.341 -93,00  
Tam 3.277 3.363 -85,42  
Yarım 1.584 1.627 -41,32  
Çeyrek 794 813 -20,65  
Gümüş.Ons 26,17 26,20 0,27  
Gümüş Gr. 7,34 7,35 0,08  
B. Petrol 72,50 72,50 -0,60