YENİLEME-Godiva Moğolistan’da faaliyet gösterecek

27.07.2017 06:24



Yıldız Holding, premium çikolata markası Godiva’nın sınırlarını
Moğolistan’a taşıdı.
Yıldız Holding, 2008 yılında satın aldığı premium çikolata markası
Godiva’nın sınırlarını genişletmeye devam ediyor. 90 yıllık tecrübesi
ve yenilikçi yaklaşımıyla dünyanın en sevilen premium çikolatalarını
hazırlayan Godiva, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat
Ülker’in imzaladığı anlaşmayla ilk kez Moğolistan’da butik açacak.
Önümüzdeki yıllarda, ülkede 10 Godiva mağazasının açılması
hedefleniyor.
Kafe formatındaki yeni anlayışı da dahil olmak üzere, farklı
büyüklüklerde ve konseptlerde açılacak olan mağazalar, Moğolistan’ın
başkenti Ulan Batur’un popüler alışveriş noktalarında çikolata
severleri Godiva ile buluşturacak. Godiva, önümüzdeki beş yıl içinde 2
milyar dolar değerinde bir marka olmayı hedefliyor. Dünya genelinde
100’den fazla ülkede 750’yi aşkın mağazası ile faaliyet gösteren
Godiva, Moğolistan’da butik mağaza açarak potansiyeli yüksek
ekonomileri hedefliyor.

Moğolistan’ın en büyük şirketlerinden biriyle ortaklık

Godiva mağazaları, Moğolistan’ın en büyük işvereni ve en büyük
şirketlerinden biri olan Tavan Bogd Group’la imzalanan franchise
anlaşmasıyla işletilecek.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, anlaşma
sonrasında yaptığı açıklamada, “Dünyanın en sevilen premium
çikolatalarını Moğolistan’da ilk kez tüketiciyle buluşturmaktan dolayı
heyecanlıyız. Uluslararası markalardan oluşan geniş bir portföyü
işletme konusunda önemli bir deneyime sahip Tavan Bogd Group ile
başlattığımız yeni girişim, bizi küresel bir marka olma amacımıza bir
adım daha yaklaştırdı” dedi.
Godiva’nın Moğolistan’daki ilk mağazası Eylül ayında, Ulan
Batur’daki lüks alışveriş merkezi Shangri-La Mall’da açılacak.
Moğolistan, gelir seviyesi artan ve hızla büyüyen genç bir nüfusa
sahip. Tüketiciler, Godiva’nın ikramlık ve günlük tüketim için geniş
bir ürün yelpazesine sahip olan mağazalarında ikonik çikolataların
yanı sıra Godiva çikolatası ile üretilen diğer ürünleri de deneme
şansı elde edecek.

Lokal tatlara uygun ürünler

Belçikalı orijinine sadık kalan ve 90 yılı aşkın köklü bir geçmişi
bulunan Godiva’nın yıllar içinde bütün dünyaya yayılan büyümesinin en
önemli etkenlerinden birisi olarak, farklı kültürlerdeki çikolata
tercihlerini doğru anlayıp lokal tatlara göre yeni ürünler
geliştirebilme yeteneği olması gösteriliyor. Moğolistan pazarına giren
Godiva, bu pazarda da yerel tatları ön plana çıkaracağı yeni
lezzetlerle çikolata severlerin tercih ettiği çikolata markası olmaya
aday olarak da gösteriliyor.

IHA




17:591.419
Değişim :  0,10% |  1,40
Açılış :  1.424  
Önceki Kapanış :  1.418  
En Yüksek
1.427
En Düşük
1.412
BIST En Aktif Hisseler17:59
TEZOL 18,44 13.342.207 % 9,96  
GARFA 10,28 5.345.984 % 9,95  
AKYHO 2,71 32.637.000 % 9,72  
GLRYH 2,62 15.259.778 % 8,71  
SNKRN 26,56 1.045.989 % 8,41  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 8,6280 8,6605 % 1,58  
Euro 10,1258 10,1884 % 1,29  
Sterlin 11,8457 11,9051 % 1,07  
Frank 9,2438 9,2995 % 1,03  
Riyal 2,3008 2,3123 % 1,54  
17:59 Alış Satış %  
Altın Ons 1.754 1.755 0,74  
Altın Gr. 488 488 7,24  
Cumhuriyet 3.210 3.258 18,00  
Tam 3.191 3.273 18,03  
Yarım 1.542 1.583 8,72  
Çeyrek 774 792 4,36  
Gümüş.Ons 22,38 22,43 -0,51  
Gümüş Gr. 6,22 6,23 -0,04  
B. Petrol 75,25 75,25 -0,42