YENİLEME-THY/Aycı: Koronavirüs konusunda senaryolar üzerinde çalışmaya devam ediyoruz
06.03.2020 12:55
THY Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı,
Uzak Doğu uçuşlarının yanında risk grubunda görülen toplamda 26
ülkeden gelecek uçaklarda da dezenfekte çalışmalarının başladığını
belirtti. Aycı, "Korona virüs konusunda da farklı senaryolar üzerinde
çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Sürekli de güncelliyoruz, uçakları
etkisi kanıtlanmış bilimsel yöntemlerle dezenfekte ediyoruz sonra
sefere alıyoruz" dedi.
Türk Hava Yolları’nın 2019 genel değerlendirme toplantısı
Yeşilköy’deki THY Genel Müdürlük Binası’nda yapıldı. Toplantıya THY
Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, THY Mali
İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Şeker, THY İnsan
Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Abdülkerim Çay, THY
Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı M. Akif Konar, THY
Kurumsal Gelişim ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür
Yardımcısı Ali Serdar Yakut, TGS Genel Müdürü Nurzat Erkal, THY Özel
Büro Başkanı Kemal H. Öztürk, THY Bölgesel Uçuşlar Başkanı Şamil
Karakaş, THY Basın Müşaviri Yahya Üstün katıldı. Toplantıda konuşan
Aycı, 2019 yılına ilişkin verileri paylaştı. Aycı, korona virüse
yönelik sektörün birçok temsilcisinden önce harekete geçtiklerini
ifade ederek farklı senaryolar üzerinde de çalışmaya devam ettiklerini
belirtti.
“24 uçağımızı yere indirmek zorunda kaldığımız bir döneme şahitlik
ettik”
Toplantıya şehit askerler için baş sağlığı ve yaralı askerler için
acil şifalar dilediğini ifade ederek başlayan THY Yönetim Kurulu
Başkanı ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “Hain saldırılar
sonucunda şehit olan Mehmetçiklerimizi saygıyla anıyorum. Aileleri
bayrakları bizlere emanettir. Bayrak taşıma sorumluluğunda bir şirket
olarak THY ailesi şehitlerimizin mücadelesini kahramanlığını en iyi
bilen şirketlerin başında gelmektedir. Dünyanın 127 ülkesinde Türk
kültürüyle uçuş düzenleyen hava yolu olarak her geçen gün başarı
çıtamızı da yükseltmeye devam ediyoruz. 737 Max’in en büyük
müşterilerinden biri olan şirketimizin, 24 uçağımızı maalesef
operasyonlarımızda kullanamayarak yere indirmek zorunda kaldığımız bir
döneme hep birlikte şahitlik ettik. Airbus programında yaşanan
gecikmelerden dolayı teslimatların zamanında yapılamaması bizim
programımızda bir miktar daha geriye düşürmüştü. Bu tip konular bizim
de elbette belli başlı yurt içi ve yurt dışında bazı noktalarda hiç
istemediğimiz şekilde frekanslarımızı azaltmak zorunda kalmamıza da
sebebiyet vermiştir” ifadelerini kullandı.
“Korona virüs konusunda da farklı senaryolar üzerinde çalıştık”
Korona virüse yönelik sektörün birçok temsilcisinden çok daha
hızlı harekete geçtiklerini ifade eden Aycı, “Özellikle şubat ayının
ortasından itibaren korona virüsü hadisesinin bütün dünyada etkili
olduğu bir sürece girdik. Bölgesel bir kriz olmaktan çıkıp
globalleşen, ölümlere sebebiyet vermesi değil aynı zamanda havacılığın
da bağışıklık sistemini etkisiz hale getirebilecek bir biçimde dünyada
şu anda etkili olan bir virüsle karşı karşıya olduğumuzu da ifade
etmek isterim. Muhtemeldir ki dünya üzerinde son 4-5 yıldır THY kadar
olumsuzluklarla mücadele etmek zorunda kalmış bir hava yolu daha
yoktur. Küresel bir virüs vakasıyla karşı karşıyayız. Korona virüs
konusunda da farklı senaryolar üzerinde çalıştık, çalışmaya devam
ediyoruz. Sürekli de güncelliyoruz. Bu kapsamda Çin, İran, İtalya,
Güney Kore, Irak ve Nahçivan’a düzenlediğimiz seferleri iptal ettik”
diye konuştu.
“Bilimsel yöntemlerle dezenfekte ediyoruz ondan sonra sefere
alıyoruz”
Aycı, risk grubu ülkelere giden uçaklarda büyük bir dezenfekte
çalışması yapıldığını belirterek, “Risk grubu olarak ilan edilen
ülkeler konusundaki buralara seyahat eden uçaklarımızı da etkisi
kanıtlanmış bilimsel yöntemlerle dezenfekte ediyoruz temizliğini tam
olarak yapıyor ondan sonra sefere alıyoruz. Misafirlerimize endişesiz
olarak seyahat ortamı sunmaya devam ettiğimizi de burada ifade etmek
isterim. Bu süreçte özellikle çok yakın bir mesaide bulunduğumuz başta
Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca ve ekibi olmak üzere teşekkürlerimizi
sunuyoruz. Bugün sadece Asya, Çin değil Avrupa’da başta İtalya olmak
üzere bundan çok ciddi bir sıkıntı içinde. Ülkemize bulaşmaması için
bir dizi tedbirleri çok etkin ve zamanında yine söylüyorum ki
sektörümüzdeki pek çok ülke ve hava yolu şirketinden önce adım atarak
bu krizin ülkemize bulaşmaması adına çok önemli adımları attık. Krizin
başlangıcından bu güne pilotlarımız, kabin memurlarımız,
teknisyenlerimiz ve her kademe bize hizmet sunan arkadaşlarımla
birlikte bu krizin yönetilmesinde çok büyük bir emek ve özveri
gösterdiler. Dileriz bu konuda bir ilaç bir aşı bir an önce
geliştirilir” şeklinde konuştu.
“FAVKÖK değerimiz 2019 yılında 3.1 milyar oldu”
Tasarruf çalışmalarının önemli kazanımlar sağladığına dikkat çeken
Aycı, “Birim maliyetlerdeki yüzde 4.9’luk artışa rağmen yakıt hariç
maliyet artışında meydana gelen 2019 revize bütçesinde de
belirttiğimiz gibi belirtilen aralıkta yüzde 7.4 artışa rağmen THY,
sektöründe en güçlü maliyet disiplinine sahip olan yerini korumaya
devam etmiştir. FAVKÖK (Faiz, vergi, amortisman ve kira öncesi kar)
değerimiz 2019 yılında 3.1 milyar oldu. FAVKÖK marjımıza baktığımız
zaman özellikle 2019 yılı revize bütçe hedefimizin dahi üzerine
çıkarak yüzde 23,5’a ulaştık. Böyle bir yılda böyle bir başarıyı
sağlamış olmak ender görülen başarılı performanslardan biri olarak
havacılık tarihine de geçmiştir. Yurt içi yolcuda bir miktar azalış da
yaşadık. Yaklaşık yüzde 7’lerde bir azalış yaşamış olduk. Doluluk
oranlarımız 2019’da yüzde 81’lerde gerçekleşerek bir önceki yıla çok
yakın bir rakamda bunu bitirmiş olduk. Yurt içi doluluğu yüzde 86.2’ye
ulaştırdık yurt dışı doluluklarımızı da yüzde 81’lerde tutmayı
başardık. Dünyada kargo pazarında en hızlı artış gösterebilen
şirketlerin başında geliyoruz” dedi.
IHA