YENİLEME-Türk Telekom/Önal: Her koşulda iletişim ağının ayakta kalması gerektiğinin bilinci ile kesintisiz iletişimi sağlamak adına üzerimize yapıyoruz

24.03.2020 17:56
YENİLEME-Türk Telekom/Önal: Her koşulda iletişim ağının ayakta kalması gerektiğinin bilinci ile kesintisiz ile


Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Türk Telekom,
telekomünikasyon alanında Koronavirüs’ün etkilediği kritik süreçleri
ve alınan aksiyonları online basın toplantısında interaktif şekilde
paylaştı. Küresel salgın tehlikesine karşı hep birlikte mücadele
edilmesi gereken günlerden geçildiğini belirten Türk Telekom CEO’su
Ümit Önal, “Devletimizin Koronavirüs salgınına karşı tüm ilgili
Bakanlık ve kurumlarla koordineli bir şekilde fevkalâde yürüttüğü
mücadele takdire şayan… Sağduyu ve feraset sahibi bir yönetim anlayışı
ve yekvücut olmuş bir toplum, bizim gibi kurumsal organizasyonlarla
birleştiğinde bu süreci en az hasarla atlatmamamız için hiçbir neden
yok. Türkiye’nin telekom sektörünün lideri olarak her koşulda
kesintisiz iletişimi sağlamak için 17 bin saha, 7 bin ofis ve 7 bin
çağrı merkezi çalışanımız ile sayıları 30 bini aşan güçlü bir ekiple
büyük bir özveri ile işimizin başındayız” dedi.

Önceliğimiz toplumun sağlığı ve kesintisiz iletişim

Millî sorumluluk’ bilinciyle hareket ettikleri süreçte
aksiyonlarında öncelikli gözettikleri iki husus olduğunu belirten
Önal, “Birincisi çalışanlarımızın ve toplumumuzun sağlığı. İkincisi de
kesintisiz iletişimin aksamadan devam edebilmesi. Ofis
çalışanlarımızın büyük çoğunluğu zaten şu an evlerinden ev-ofis
çalışıyorlar. Yine kurduğumuz sistemler sayesinde çağrı merkezi
görevlilerimiz de yüzde 82 oranında evlerinden çağrı cevaplıyor ve
hizmet sunuyorlar. Bugün dijital ortamda bir araya gelmemiz de bu
gerçeği kanıtlar niteliktedir” diye konuştu.

“Tüm gelişmelere karşı hazırlıklıyız”

Türkiye’nin ve sektörün gelişimi için kilit noktanın dijitalleşme
ve yeni nesil teknolojilere yatırım yapmak olduğunun bilinciyle Türk
Telekom’un özelleştirildiği 2005 yılından bu yana, Türkiye’nin dijital
varlıklarına 16,6 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Önal,
‘Sadece merkeze değil herkese’ hizmet anlayışla Türkiye’yi geleceğe
bağlayacak altyapı ve teknolojilere yatırıma devam ettiklerini
vurguladı.
Son 10 günde 100 bin eve sabit internet bağlantısı yaptıklarını
belirten Önal, bu sürede ciddi anlamda PSDN talebi aldıklarını da
ifade ederek “Bu kritik günlerde karşıladığımız bu talepler, Türk
Telekom olarak altyapımızın ne kadar güçlü ve hizmet ağımızın ne kadar
büyük olduğunu gözler önüne seriyor.” dedi. Önal, ülkemizde
koronavirüs mücadelesinin başladığı günden bu yana internet trafiğinde
yaşanan gelişmeler hakkında ise şu bilgileri verdi:
“Ülke çapında alınan önlemler neticesinde eğitimin, etkinliklerin,
çalışma ve faaliyetlerin online ortamlara taşınması internet trafiğine
de yansıdı. Normal günlerde daha çok akşam saatlerinde zirveye çıkan
yoğun kullanım değerlerinin artık gün içerisine yayıldığını
gözlemliyoruz. Gündüz saatleri kullanım oranlarında geçtiğimiz
haftalarla karşılaştırdığımızda yüzde 50 oranında bir artış var. Peak
saatlerin artışını kıyasladığımızda ise burada da yüzde 30’luk bir
artış var. Şu anda en zirve saatte bile kapasitemizin yarısını
kullanıyoruz.
Uluslararası internet trafiğimizde ise yaklaşık yüzde 15’lik bir
artış söz konusu. Küresel büyüklükteki önemli içerik sağlayıcıların
sunucularını yurtiçinde kendi merkezlerimizde konumlandırmamız
neticesinde bugün müşterilerimizin bu içerik sağlayıcılara çok daha
hızlı bağlanmasını sağlarken, yurtdışı trafiğindeki ani artışı da
önemli ölçüde engellemiş bulunuyoruz.

İnternet kullanım alışkanlıkları değişti

Bu süreçte internet kullanım alışkanlıklarının değiştiğini ifade
eden Önal, “İnternet trafiğinin arttığı saat dilimleri değişti. Biz
tüm altyapımızla bu sürece hazırız ve tüm vatandaşlarımızın
yanındayız.

Mesafe artarken gönülleri biz yaklaştırıyoruz

Türk Telekom çalışanlarının ve iş ortaklarının virüsünün yayılma
ve bulaşma riskini en aza indirmek için aldıkları önlemlerden söz eden
Önal, “Türk Telekom olarak, içinde bulunduğumuz kritik süreçte de
‘kesintisiz iletişim’ için üzerimize düşeni yapmaya var gücümüzle
devam ediyoruz. Yönetim kadromuzdan çok sayıdaki alt birimimize kadar
tüm ekiplerimizle, 47 milyon müşterimize sunduğumuz hizmetlerin
aksamasına mahal vermeden canla başla işimizin başındayız. Sahada,
ofislerimizde görevlerini özveriyle sürdüren arkadaşlarımız,
Koronavirüs mücadelesinde insanüstü performansla mücadele veren sağlık
çalışanlarımıza kadar kritik bir rol ve sorumluluk taşıyorlar.
Sevdikleriyle arasına fiziksel mesafe koymak zorunda kalan
insanlarımızı güçlü iletişim altyapımızla sevdiklerine ‘biz’
bağlıyoruz. Mesafeyi artırırken, gönülleri yaklaştırmak ‘biz’e
düşüyor. ‘Biz’lerin sayesinde çocuklarımız eğitimlerine online devam
edebiliyorlar. Olağanüstü şartlarda görev yapan sağlık personelimiz,
devlet görevlilerimizin hayatını, hizmetlerimizle ‘biz’
kolaylaştırıyoruz.” dedi.

Sağlık çalışanlarına paket yolda

Diğer operatörlerle birlikte sağlık çalışanlarına yönelik özel bir
iletişim paketi üzerinde mutabık kaldıklarını da açıklayan Önal, “Bu
süreçte büyük fedakarlıklar gösteren sağlık çalışanlarımız için
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı liderliğinde diğer operatörlerle
birlikte hareket ederek 5 GB’lık bir data ve 500 dakikalık sesten
oluşan bir paket üzerine çalışıyoruz. Sağlık personelimiz için ülke
olarak ne yapsak az. Aynı şekilde operatörler olarak buna benzer temel
iletişim ihtiyaçlarını giderecek temel konularla ilgili olarak yine
kamu düzenleyicisinin liderliğinde yakın bir çalışma kültürü ile
çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” diye konuştu.

Öğrencilerimizin eğitim içeriklerine sorunsuz erişebilmesi için
kapasitelerimizi arttırdık

Eğitim Bilişim Ağı’ndan faydalanırken eğitime odaklanmalarını
amaçladıklarını ifade eden Önal, şu bilgileri paylaştı: “Türkiye’de
söz konusu sistemi kullanan 18 milyon öğrenci bulunuyor ve 40 binin
üzerindeki okulun erişim altyapısı Türk Telekom tarafından sağlanıyor.
EBA uygulaması dün itibari ile devreye alındı ve öğrencilerimizin
eğitim içeriklerine sorunsuz bir şekilde erişim sağlayabilmesi için
kapasitelerimizi önemli ölçüde arttırarak birtakım tedbirler aldık. Bu
sayede EBA’nın ilk gününü, yaşanan trafik yoğunluğuna rağmen hiçbir
altyapı sorunu yaşamadan başarıyla geride bıraktık. MEB EBA altyapısı,
içerik sağlayıcı firma bağlantıları, core şebekemizde ilave
kapasiteleri devreye aldık. Siber güvenlik çözümlerimiz ile güvenilir
bir altyapı sağladık. Operasyon ekiplerimizle altyapımızı ve
trafiklerimizi 7/24 takip ediyor, gerekli tedbirleri alıyoruz.
Türk Telekom CEO’su Ümit Önal’ın yanı sıra toplantıda Türk Telekom
Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Kıraç ve Türk Telekom Kurumsal
Risk ve İş Sürekliliği Başkanı Ali Gürsoy da hazır bulunarak
gazetecilerin sorularını yanıtladılar.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
10:489.780
Değişim :  0,60% |  57,92
Açılış :  9.754  
Önceki Kapanış :  9.722  
En Düşük
9.735
En Yüksek
9.785
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler10:48
MAGEN 23,10 132.894.265 % 10,00  
YGYO 7,50 4.511.198 % 9,97  
NATEN 60,70 146.448.675 % 9,96  
ULAS 34,66 17.968.952 % 9,96  
EDIP 26,12 15.724.971 % 9,93  
10:48 Alış Satış %  
Dolar 32,5690 32,5755 % 0,11  
Euro 34,9612 35,0466 % 0,63  
Sterlin 40,4031 40,6057 % 0,27  
Frank 35,3999 35,5774 % 0,20  
Riyal 8,6198 8,6630 % 0,00  
10:48 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,34 27,38 % 0,66  
Platin 907,50 911,72 % 0,66  
Paladyum 1.002,47 1.007,24 % 0,66  
Brent Pet. 88,22 88,22 % 0,66  
Altın Ons 2.322,59 2.322,86 % 0,66