YENİLEME-Pegasus/Nane: Büyüme açısından bir sıkıntımız yok

01.06.2016 10:44
YENİLEME-Pegasus/Nane: Büyüme açısından bir sıkıntımız yok


PEGASUS Havayolları, ana üssü olan ve günde 400 sefere yakın
operasyon düzenlediği İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yolcu
memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için önemli bir adım attı.
Uzun süredir terminal tarafındaki check-in, bagaj kabul, boarding
gibi hizmetleri kendisi veren Pegasus Havayolları, yer işletme
hizmetlerinin apron ve uçak park alanı tarafında kalan bagaj yükleme
ve boşaltma, terminal ile uçak arası yolcuların transferi, uçak içi
temizliği, de-iceing gibi diğer tüm bunlara bağlı hizmetleri bugün
doğrudan kendi personeliyle vermeye başladı.
Pegasus Havayolları'nın 20 milyon euroya mal olan yeni
ekipmanlarının basın tanıtımı Genel Müdür Mehmet Nane'nin katılımıyla
dün Sabiha Gökçen Havalimanı'nın apronunda gerçekleşti. Burada basın
mensuplarına konuyla ilgili bir açıklama yapan Mehmet Nane,
misafirlerinin memnuniyetini artırmak için sürekli olarak çalışmalara
devam ettiklerini ve iş süreçlerini geliştirdiklerini söyledi. Uzun
bir süredir yer hizmetlerinin terminal kısmındaki servisleri kendi
personeliyle verdiklerini ancak aprondaki hizmetleri ayrı bir hizmet
sağlayıcıdan tedarik ettiklerini kaydeden Nane, 'Yarın (Çarşamba)
itibariyle 70 uçağımızın bütün yer hizmetlerini kendi personelimiz ve
ekipmanlarımız ile vermeye başlıyoruz' diye konuştu.

KONTUARDAN UÇAĞA KADAR UÇUŞUN HER ANI...

Nane, 'Misafirlerimiz kontuara geldiğinde bagajlarının
alınmasından uçaklara nakliyesine, uçaklara 'de-icing' denilen
buzlanmayı engelleyici sıvılarla yıkanmasından seyahatlerinin
bitiminde bagajlarının verilmesine kadar geçen sürenin tamamını artık
Pegasus ailesinin üyeleri karşılayacak. Geçen sene başladığımız bu
proje kapsamında 1000 arkadaşımıza yeni istihdam sağladık. Ayrıca
bunun için 20 milyon euroluk ekipman yatırımı yaptık. Bu yapılan
yatırımla birlikte son teknoloji ürünlerini misafirlerimizle
buluşturarak onların yer hizmetleri açısından da Pegasus'un üstün
kaliteli servislerine ulaşmasını bu sayede seyahat deneyimlerinin daha
etkin ve kalıcı anılarla bizden ayrılmalarını hedefliyoruz' dedi.

2 AYLIK TEST SÜRECİ

Mehmet Nane, personelin yeni ekipmanlarla birlikte personelin yer
hizmetlerinde tecrübe kazanması ve kademeli geçiş için Mart ayından
itibaren test yaptıklarını ve bu kapsamda bazı Pegasus uçaklarına
kısmi olarak verilen yer hizmetlerinden olumlu sonuçlar aldıklarını
açıkladı.

'İLK BAGAJIN BANTA GELİŞ SÜRECİNDE YÜZDE 40'A VARAN AZALMA YAŞANDI'

Nane, kademeli geçiş için yapılan test süreciyle ilgili olarak
şunları söyledi:
'Bagaj çıkış süreleri dediğimiz bizim ölçümlediğimiz bir süreç
var ilk bagaj ve son bagaj geliş. Kademeli geçişte ilk bagajın
bantlara gelmesindeki sürece baktığımızda yüzde 40'lara varan bir
azalma yaşandı. Bagajlardaki hasar oranları, bagajların zamanında
teslim oranlarını ya da teslim edilememesi oranlarında neredeyse
sıfıra yakın oranlarla çalışmaya başladık. Yarın (bugün) itibariyle de
artık yer hizmetlerini tamamen Pegasus ailesi verecek. Bu sayede
misafirlerimize verdiğimiz değeri göstermiş olduk. Umarım
misafirlerimiz bu hizmetlerimizden seyahetleri süresince etkin bir
şekilde faydalanır.'

'RÖTARLARI ÇOK DETAYLI ANALİZ EDİYORUZ'

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Mehmet Nane,
Pegasus'un kendi yer hizmeti servisini sağlamaya başlamasıyla
rötarların azalıp azalmayacağıyla ilgili bir soruya, 'Biz rötarları
çok detaylı analiz ediyoruz. Baktığımızda bizim kendi şirket
hatalarından ya da şirket gecikmelerinden kaynaklı rötarların yüzde
2-3 arasında olduğunu görüyoruz. Rötarların yüzde 97'si ise bizden
kaynaklanmayan sebeplerden yaşanıyor. Eğer yer hizmetlerinde bu yüzde
2'lik, 3'lükten bir pay varsa tabi ki bunu azaltacağız. Ancak bizim
dışımızda kaynaklanan nedenlere mevcut ortamda yapabileceğimiz henüz
yapacak birşey yok' şeklinde yanıt verdi.
Sabiha Gökçen Havalimanı'nı en fazla kullanan havayolu şirketi
olarak yaşanan rötarlardan en fazla etkilenen şirketin Pegasus
olduğunu kaydeden Nane, 'Bu rötarları azaltmak için ilgili kamu
kurumlarıyla ve kuruluşlarıyla çok yakın çalışma içerisindeyiz. Onlar
da buradaki aksaklıkları görüp gidermek üzere firmalarla çok etkili
çalışmalar yapıyor. İnşallah bunu en kısa zamanda çözeceğiz' diye
konuştu.

'BÜYÜME AÇISINDAN BİR SIKINTIMIZ YOK'

Uçuşlarda sadece Sabiha Gökçen Havalimanı'na bağlı olmadıklarını,
çok farklı noktalardan da uçuş yapabildiklerini anımsatan Mehmet Nane,
bu sayede 2016 için öngördükleri büyüme rakamlarını yakalayacaklarını
ifade etti. Nane, 'Bizim büyüme açısından bir sıkıntımız yok. Bu
seneki hedefimiz sektör büyümesinin 2 katı oranında büyümektir' dedi.

'RUSYA UÇUŞLARI SEFER SAYILARINDA AZALMA YOK'

Mehmet Nane, Rusya uçuşlarındaki son durumla ilgili bir soruya
karşılık ise, 'Türkiye'ye gelen Rus yolcu sayısında ne kadar azalma
varsa bizde de o kadar azalma var. Sefer sayılarımızda henüz bir
azalma yok. Ancak mevcut uçaklarımızın doluluk oranlarında bir
değişiklik var. Bu ara devletler arasında görüşmeler başladı. Yakın
zamanda devletlerin bu konuyu kendi içlerinde çözeceklerini ve
sektörel olarak bizlerin bundan pozitif etkileneceğimizi düşünüyorum'
ifadelerini kullandı.

'3. HAVALİMANI BÜYÜMEMİZE İVME KATABİLİR'

Genel Müdür Mehmet Nane, Pegasus'un 3. havalimanının ilk etabının
tamamlanmasının ardından yeni pistlerin açılmasıyla birlikte oradaki
gelişmelere göre hareket edeceklerini ancak henüz alınmış bir kararın
olmadığını söyledi. Nane, '3. Havalimanı büyümemize ciddi ivme katacak
bir nokta olabilir. Bu konu değerlendirme aşamasında ama henüz alınmış
bir kararımız yok' dedi.

24 ADET OTOBÜS

Öte yandan toplam 20 milyon euroya mal olan yatırım kapsamında 7,2
milyon euroya 24 adet otobüs tedarik edildi. Ayrıca uçak merdiveni,
konveyör bantı, temizlik jeneratörü, bagaj taşıma arabası, su ve
foseptik ile ambulift olarak adlandırılan 5 adet hasta nakil aracıyla
13 adet 'Push Back' olarak adlandırılan uçak itme traktörü, 5 adet
'de-icing' adı verilen buz çözme aracı, 38 adet akülü bagaj traktörü,
18 adet harici 'elektrik ünitesi', 2'şer adet air starter ve air
condition denilen 'motor kompresörü ve klima üniteleri satın alındı.
Tanıtım toplantısında Pegasus Havayolları Yer İşletme ve Uçak İçi
Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Uğurluteğin ile Yer
İşletme Direktörü Murat Demirbilek de satın alınan ekipmanların
teknolojisi, teknik özellikleriyle ilgili birer sunum yaptı.

DHA





'
18:059.680
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  9.759  
Önceki Kapanış :  9.680  
En Düşük
9.680
En Yüksek
9.824
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
PAPIL 154,00 140.521.015 % 10,00  
LUKSK 122,10 41.399.694 % 10,00  
FLAP 10,68 159.156.930 % 9,99  
GOLTS 534,00 1.011.747.331 % 9,99  
TGSAS 69,45 26.633.505 % 9,98  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4385 32,4722 % 0,19  
Euro 34,4540 34,4764 % -0,05  
Sterlin 40,2431 40,4449 % -0,07  
Frank 35,4599 35,6376 % -0,12  
Riyal 8,6273 8,6706 % 0,01  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,76 28,79 % 0,66  
Platin 969,13 970,60 % 0,66  
Paladyum 1.029,67 1.035,84 % 0,66  
Brent Pet. 90,74 90,74 % 0,66  
Altın Ons 2.387,15 2.387,61 % 0,66