21.04.2024 10:57:49 2017’de dijital platformlarda en çok ne arandı? - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

2017’de dijital platformlarda en çok ne arandı?

18.12.2017 10:10

Son güncelleme : 18.12.2017 10:10

2017 yılı boyunca kullanıcıların dijital platformlarda en çok neleri aradığı açıklandı. 2017’de en çok giyim ve giyim aksesuarları kategorisinde arama yapıldı. Arama yapanların %66’sı dijital platformlarda yaptığı aramalarda akıllı telefon ve tabletlerini kullandı.



2017 yılı boyunca giyimden restoranlara, devlet dairelerinden cep telefonlarına kadar birçok yeri dijital platformlar üzerinden aradık. Yaygınlaşan mobil cihazlarla birlikte arama tercihlerimizde de önemli değişim yaşandı.

2017’DE EN ÇOK “GİYİM VE GİYİM AKSESUARLARINI” ARADIK

Yellow Pages’in verilerine göre, 2017’de dijital platformlarda en çok aranılan kategoriler arasında ilk sırada giyim ve giyim aksesuarları aramaları yer aldı. Geçen yıla göre %14 artış gösteren giyim ve giyim aksesuarlarını sırasıyla restoranlar, bakanlık ve devlet daireleri, cep telefonları ve cep telefonu aksesuarları kategorileri takip ediyor. En çok arama yapan ilk 3 şehir İstanbul, Ankara ve İzmir olurken Adana, Bursa, Antalya, Mersin, Gaziantep, Diyarbakır ve Samsun diğer öne çıkan şehirler arasında yerini alıyor.

ARAMALARIN %66’SI MOBİL CİHAZLARDAN

2017 yılındaki en önemli gelişmelerden biri de arama yapılan cihazlar konusunda oldu. 2017’de mobil cihazlardan yapılan arama oranı %66 olarak gerçekleşti. Yellow Pages’in verilerine göre arama yapan her 3 kişiden 2’si bu aramayı akıllı telefon ya da tabletlerinden gerçekleştirdi. Aramaların %34’ü masaüstü cihazlardan yapıldı.

RESTORANDA YEMEK YEMEYİ SEVİYORUZ

Geçtiğimiz senelerde ilk sıralarda görmeye alışkın olduğumuz restoran aramaları 2017 yılında ikinci sırada yer aldı. Erkekler kadınlara oranla %60 daha fazla restoranları ararken en çok restoran arayan yaş grubu ise 18-34 yaş arası. Verilere demografik açıdan baktığımızda erkeklerin en çok aradığı kategorilerin başında devlet kurumları yer alırken bunu sırasıyla restoranlar, cep telefonları ve 2. el araçlar izledi. Kadınlar ise en çok giyim, kadın giyim ve doktorları ararken bu aramaların erkeklere göre oranı ortalama %60 daha fazla oldu.

ÖZEL DÖNEMLERDE YAPILAN ARAMALARDAKİ ARTIŞ DİKKAT ÇEKİCİ

Yellow Pages verilerine göre yıl içindeki özel dönemlerde yaşanan artışlar dikkat çekici oldu. Buna göre okulların kayıt ve açılış dönemlerinde kırtasiye aramaları %200 artarken, üniversitelere kayıt zamanında öğrenci yurt aramaları %600 artış gösterdi. Yine yaz dönemi başında 2.el araba arayışı %150 artış gösterirken, yaz tatili dönemlerinde ise araba kiralama aramalarının %300 arttığı görülüyor. Lastikçi aramaları ise kış lastiği zorunluluğunun başladığı Kasım-Aralık aylarında artış gösteriyor. Aynı artış zorunluluğun bittiği Nisan ayında da görülüyor. Halı yıkama aramaları ise ilkbaharın gelişiyle birlikte Ekim sonuna kadar en çok aranan kategoriler arasında yer alıyor. Kuaförler ise en çok Mayıs-Eylül döneminde aranıyor.

İSTANBUL’DA EN ÇOK ARANAN KELİME “ÇİLİNGİR”

Yıl boyunca yapılan aramalara kelime bazında baktığımızda İstanbul’da en çok aranan kelime çilingir olurken, Düzce’de bilgisayar, Ankara’da ise halı yıkama oldu.






'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66