21.04.2024 20:32:26 `3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli` etüdü için 35 milyon lira ayrıldı - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

`3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli` etüdü için 35 milyon lira ayrıldı

11.04.2016 11:17

Son güncelleme : 11.04.2016 12:41

İstanbul`un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan projenin etüdü için ayrılan bütçenin 7 milyon 500 bin lirası bu yıl kullanılacak

İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için ayrılan 35 milyon liralık bütçenin 7 milyon 500 bin lirası bu yıl harcanacak.

AA muhabirinin 2016 Yılı Yatırım Programından derlediği bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından geçen yıl ihalesi yapılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 35 milyon lira bütçe ayrıldı. Bu yıl 7 milyon 500 bin lira harcanması planlanan proje kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması amaçlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.

İNCİRLİ’DEN SÖĞÜTLÜÇEŞME’YE

Tünel büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

14 DAKİKADA GEÇİLECEK

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 23 Aralık 2015'te yapılan ve 23 firmanın şartname aldığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi için 12 firma teklif vermişti.

 





'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66