21.04.2024 10:21:39 MINISO mağaza sayısını hızla artırıyor - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

MINISO mağaza sayısını hızla artırıyor

22.11.2017 13:06

Son güncelleme : 23.11.2017 11:47

Aksesuardan kozmetiğe, teknolojiden tekstil ürünlerine kadar birçok kategoride sürekli yenilenen yaklaşık 6 bin çeşit inovatif ürünü ile dünya genelinde 2 bini aşkın mağazaya ulaşan Japon hızlı tüketim markası MINISO, Türkiye’de mağaza yatırımlarıyla büyümeye devam ediyor. MINISO, yıl sonunda 23 mağaza hedefi ile İstanbul Ankara ve İzmir mağazalarından sonra Bursa mağazası için hazırlıklara başladı.



Aralık 2016’da Türkiye pazarına girişinin 1. Yılını kutlamaya hazırlanan marka global ölçekte de hızlı büyümesine devam ediyor. Ayda ortalama 80-100 mağaza açan markanın 2000’den fazla mağazası mevcut. Büyümeye olduğu kadar ürün tasarımına da oldukça önem veren markanın tasarım ekibinin başında ise markanın kurucusu Miyake Junya var. Japon tasarımcı 2013 yılında kurulduğundan bu yana hızla büyüyen markanın hem tasarım noktalarını hem de kuruluş hikayesini anlattı.

MİYAKE JUNYA KİMDİR?

MINISO’nun kurucusu ve baş tasarımcısı olarak Miyake Junya, küresel üst düzey ürün tüketim trendini başlatan kişi olup, aynı zamanda pek çok uluslararası markanın da sözleşmeli tasarımcısıdır.

Kenzo Takada (Kenzo markasının kurucusu), Issey Miyake, Yohji Yamamoto ve Junko Koshellon gibi Miyake Junya da Japonya’nın en büyük tasarımcılarının yetiştiği, dünyadaki moda tasarım enstitüleri arasında üçüncü sırada yer alan Japon Bunka Moda Üniversitesi’nden mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra tasarım alanında hızlı bir şekilde ön plana çıkmış ve ‘basit, doğal & zengin doku’ ve ‘doğaya dönüş’ konseptleri ile Japonya’daki doğal yaşam stili okulunda liderliğe yükselmiştir. Bu sayede de pek çok uluslararası markanın sözleşmeli tasarımcısı olmuştur.
Japonya, Avrupa, ABD ve diğer büyük finansal piyasalarda gerilemenin yaşandığı bir dönemde tüketicilerin makul fiyatlı iyi marka talebine cevaben, daima ‘ürünün özüne dönmeyi’ hedefleyen Miyake Junya üstün tüketimli yaşam hareketini başlatmıştır. Miyake Junya eş zamanlı olarak, ‘doğal yaşam’ konseptini uygulayan Tokyo, Japonya’daki diğer tasarımcılar ve çevrecilerle de iş birliğine girişerek ulaşılabilir fiyatlı ürünleri ve kaliteli üst düzey yaşamı savunan dünyanın ilk markasını olan MINISO’yu kurmuştur.

Miniso'nun kuruluş sürecini anlatır mısınız? Bu markayı yaratmaya nasıl karar verdiniz?

MINISO’yu, benim ve Çinli girişimci Bay Guofu'nun ortak girişimi. Temmuz 2013'te Tokyo'da kuruldu. 2015’te 750 milyon dolar ve 2016’da yaklaşık 1,5 milyar dolarlık işletme cirosuna ulaştık.  4 yılda dünyada 2 binden fazla mağaza açtık.

Ye Guofu’yla nasıl tanıştınız?

Tamamen tesadüf eseri. Sonrasında aklımızdakilerin ve değerlerimizin nasıl örtüştüğünü fark edince MINISO ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz dönemde tüketici hem ekonomik hem kaliteli ürüne ulaşmak istiyor. Şahsen "ürünün özüne dönme" mottosunu destekliyorum.

Miniso’yu bir marka olarak nasıl tanımlarsınız?

"MINISO" bana göre yüksek kaliteli, stil sahibi, şık, güvenilir ve ekonomik ürünlerin karşılığı. Kendimizi dünyaya rafine, şık, sağlıklı ve mutlu bir yaşam tarzını kaliteli ve ulaşılabilir fiyata sunmaya adamış durumdayız.

Markalaşma sürecinde neler yaşadınız?

Birçok zorlukla karşılaştık. Farklı toplumların -doğal olarak farklı tüketim alışkanlıkları olduğunu gördük. Neticede ürünlerimizi yerel tüketici taleplerine yakınlaştırmak için çabalıyor, tasarım sırasında farklı kültür unsurlarını hesaba katıyoruz. Bundan böyle tasarımlarımızda yerel dokunuşlara daha sık rastlayacaksınız.

Dünyada toplam kaç mağazanız var? Tüm dünyaya yayılmaya nasıl karar verdiniz?

Dünyada 2 binden fazla MINISO mağazası var, bu sayı her ay açılan ortalama 80-100 mağaza ile istikrarlı bir şekilde artıyor. Küreselleşme, bir markayı geliştirmenin tek yolu. MINISO’nun misyonu, dünyanın her yerinde tüketiciye ulaşılabilir fiyatlarla, daha iyi ürünler sunmak. Vizyonumuz, dünya çapında bir perakende şirketi olmak. 2017'de MINISO, 100 ülkede var olmayı hedefliyor. Şu ana kadar 60 ülkeye yayıldık, adım adım bu hedefe yaklaşıyoruz.

Miniso kozmetikten mutfak aksesuarlarına, kırtasiyeye kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip. Ürün gruplarını neye göre belirliyorsunuz? Tasarımlarınızın kilit noktaları neler?

MINISO'da aksesuar, dijital, ev & yaşam, güzellik & sağlık, oyuncak & kırtasiye, sezonluk ve takı ürünlerini kapsayan 7 ayrı kategori bulunuyor. Doğaya ve ürünün doğasına dönme felsefesinin farkında olarak "sadelik, doğallık ve kalite" felsefesini benimsedik. Tam olarak bu nedenle basit ancak pek de kolay olmayan tasarımlarda ısrarcıyız.

Dünyaca ünlü tasarımcıları takip ediyor musunuz? Bu anlamda rol modeliniz var mı?

Avrupa ve ABD’li tasarımcıların tarzından etkilendiğimi söylemeliyim. Yine de benim gibi Japonya'da doğup büyümüş bir tasarımcının Japon kültüründen etkilenmemesi imkânsız olurdu. Tarzım büyük oranda ilgi alanlarımı yansıtmakla birlikte, aynı oranda günlük yaşamımda karşılaştığım ve istemsizce biriktirdiğim imgelerden besleniyor.

Tasarım sürecinde sizi en çok zorlayan nedir?

Eğer bir MINISO mağazasına gittiyseniz, ürünlerimizin çok estetik göründüğünü fark etmişsinizdir; zira MINISO tasarım işini ciddiye alıyor. Basit tasarım diye bir şey yoktur ancak iyi görünen, yüksek kaliteli ve ulaşılabilir fiyatlı ürün bulmak hiç kolay değil. MINISO olarak tasarımdan asla ödün vermiyoruz. Süslü ve karmaşık tasarımdan mümkün olduğunca uzak durup insanların gerçekte neye ihtiyaç duyduğuna konsantre oluyoruz.

MINISO mağazalarında teknolojik ürünler de var. Bu kadar hızlı gelişen ve değişen bir alanda ürün bandını genişletme planınız var mı?

MINISO, bilim ve teknolojideki hızlı değişimin farkında olarak ürünler geliştiriyor.  VR gözlükleri, akıllı sayaç bilezik, elektrikli ev aletleri gibi bir dizi kişiselleştirilmiş, akıllı tüketici ürünleri tasarlıyoruz. Gelecekte teknik düzeyi de artıracağız, ürün tasarımına daha teknolojik ve akıllı öğeler ekleyeceğiz.

Yeni ürün kategorileri eklemeyi düşünüyor musunuz?

7 temel kategoriyi merkeze alarak 15 günde bir ürünlerimizi güncelliyoruz. Büyük mağaza ve süper marketlerin aksine, MINISO yaklaşık 6 bin SKU ile tüketiciye butik ve popüler ürünler sunmaya devam ediyor.

Miniso'nun hem kurucusu hem de tasarım ekibinin başısınız. Ekibinizde kaç kişi çalışıyor?

MINISO; Japonya, Norveç, İsveç, Danimarka, Çin ve diğer birçok ülkeden gelen karma bir tasarımcı ekibine sahip. Ekibimize dünyanın farklı bölgelerinden en iyi tasarımcıları toplamayı umuyoruz.

Merkezde büyük ve zorlu bir operasyon süreci olduğunu biliyoruz. ABD’den Endonezya'ya, toplam kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz? Yurt dışındaki mağazalarınıza haftada yaklaşık kaç ürün gönderiyorsunuz?

Dünyada 2 binden fazla mağaza MINISO mağazası var. ABD, Kanada, Rusya, Almanya, Türkiye, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Kore dâhil olmak üzere 60'dan fazla ülke ve bölgede faaliyet gösteriyoruz. MINISO'nun lojistik sistemi çok sayıda mağazanın desteklenmesinde önemli rol oynuyor. Hafta yerine gün olarak hesaplıyoruz, dolayısıyla standart bir haftalık gönderim istatistiğine sahip değiliz. Rakamlar ülkeye, bölgeye, şehre hatta mağazalara göre değişiyor. Günlük satış oranı yüksek mağazalara günde birkaç ürün teslimatı yapılabiliyor.

Türk tüketicisi en çok hangi ürün ya da kategorilere ilgi gösteriyor? Japon tüketicisiyle benzerliklerimiz var mı?

Asya ve Avrupa kıtasının kesişme noktasındaki Türkiye’de yerel halkın tüketim alışkanlıklarının ve yaşam biçiminin Avrupa'ya daha yakın olduğunu görüyoruz.

Türkiye’ye özel ürün tasarımı planlarınız var mı?

Türkiye için özel ürün geliştirirken mavi ve beyaz renklerin öne çıktığını görüyoruz. Aynı zamanda lale ve karanfil motifleri dikkat çekiyor. Ürün bazında baktığımızda Türkiye’deki yoğun çay tüketimi bizleri çay tepsileri ve fincan setleri tasarlamaya teşvik ediyor.

Türkiye'de özellikle sosyal medyada, başta ojeler olmak üzere kozmetik ürünleriniz çok popüler...

MINISO’nun kozmetik serisi büyük ilgi görüyor. Bunu en iyi tedarikçilerle işbirliği yapmamıza bağlıyorum; dünyanın önde gelen makyaj tedarikçisi, İtalyan Intercos’la çalışıyoruz.

MINI PONI serisinden söz eder misiniz?

MINI PONI makyaj serisi, MINISO ve İtalyan Intercos işbirliğiyle üretildi. Bu seri ten, dudak ve göz makyajı da dahil olmak üzere 3 kategoride toplam 37 üründen oluşuyor. Mevcut renk trendlerini takip ediyoruz. Bunun yanında MINI PONI serisinde kapatıcı etkinin yanı sıra nemlendirme özelliğinin de artırılmasına odaklandık. Seri çok yakında Türkiye’de de satışta olacak. Diğer MINISO ürünlerinde olduğu gibi yüksek kaliteyi ulaşılabilir fiyata sunma prensibiyle hareket ettik.

Dünyaca ünlü tedarikçilerle çalışıyorsunuz. Tedarikçi seçiminde kriterleriniz neler?

Kaliteyi çok önemsiyoruz. Dünyada yaklaşık 800 tedarikçimiz var. Dior ve Chanel gibi lüks markalarla çalışan, İsviçreli esans şirketi Givaudan ile işbirliği yapıyoruz örneğin. Bunun yanında Alman Zwilling'le ya da Diaoyutai Eyalet Misafirhanesinin tek sofra tedarikçisi olan Jiacheng Group’la da çalışıyoruz. İtalyan Intercos'a gelince; yıllardır Armani, Estee Lauder, TF gibi lüks markalara hizmet veriyorlar.

Türkiye sizin için nasıl bir pazar?

İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük ve önemli şehirler Türkiye'deki odak noktamız. Mağazalarımız da genelde iş dünyasının kalbinin attığı  bölgelerde, alışveriş merkezlerinde ve yoğun caddelerde konumlanmayı sürdürecek. MINISO'nun Türkiye’deki varlığı Avrupa pazarı için de sağlam bir temel oluşturacaktır.

2018 sonuna kadar kaç mağaza açmayı hedefliyorsunuz?

2019’a kadar 100'ün üzerinde ülkede 10 bin mağaza açmayı ve 15 milyar dolarlık hacimle satış yapmayı planlıyoruz. Türkiye’de ise gelecek olursak 2017 sonuna kadar 23, 2018 yılı içinde toplam 45 mağazaya ulaşma hedefimiz var.

Türkiye'de herhangi bir tedarikçi ile çalışmayı planlıyor musunuz? Türkiye'de üretim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Tedarikçilerimizle olan seçimlerimiz çok katıdır. MINISO ile aynı kavram ve felsefeyi paylaşanlarla işbirliği yapacağız. Tarım, tekstil, otomobil, ulaşım, inşaat malzemeleri ve ev elektroniği üretiminde lider pozisyonu ile Türkiye güçlü bir sanayi tabanına sahiptir ve ulusal ekonomisi hızla gelişmektedir.

Türk tasarımcılarla işbirliği yapmayı planlıyor musunuz?

Evet, böyle bir planımız var. Gelecekte bizimle yeni ürünler geliştirmek üzere Türkiye’den tasarımcılar seçeceğiz. Bize farklı bir vizyon katacaklarına inanıyoruz.

Son olarak Türkiye’deki Minisoseverlere ne söylemek istersiniz?

Umarım ürünlerimiz, Türkiye'de müşterilerimizin rahat ve konforlu bir yaşam sürmelerine yardımcı olabilir. Bunun için çalışmaya devam ediyoruz.





'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66