Türkiye Müslüman turistlerin ilk 3 tercihinde!
25.08.2016 10:09Son güncelleme : 25.08.2016 12:30
Kurban Bayramı`na sayılı günler kaldı. Arap turistler genç yaşlı, çoluk, çocuk Türkiye`ye akın edecek. Müslüman turistlerin tatilde ilk üç tercihi Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye.
MasterCard ve CrescentRating, Müslüman turistlerin seyahat tercihlerini araştıran yıllık raporu yayımladı. 130 hedef ülkede yiyeceklerin İslami değerlere uygunluğu, ibadet imkanlarının bulunması gibi birçok kriterin değerlendirildiği “Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi” raporunda, Müslüman tatilcilerin en çok tercih ettiği üç ülke Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye oldu. Rapor, Müslümanlar için kutsal sayılan Ramazan Bayramı arifesinde, bayramı tatil yaparak değerlendirmek isteyen Müslümanların tercihlerine de ışık tutuyor. MasterCard ve CrescentRating’in ilkini 2011 yılında hazırladığı “Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi” raporu, 2016 yılı için yayımlandı.
Raporun sonuçları, kendileri için en kutsal ay olan Ramazan ayını ibadet ederek ve oruç tutarak geçirdikten sonra bayramda seyahat etmek isteyen Müslüman tatilcilerin tercihlerine de ışık tutacak. İlk rapordan beri Müslüman turistlerin en çok tercih ettiği ülke olan Malezya’yı, bu yılki raporda Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye takip ediyor.
Geçtiğimiz yıl 6. sırada yer alan Endonezya’nın 4. sıraya yükseldiği, ardından diğer Müslüman ülkeler Katar, Suudi Arabistan’ın geldiği göze çarpıyor. Rapora göre Müslüman nüfus 2030 yılında toplam dünya nüfusunun %26’sını teşkil edecek, bu sebeple tüm dünya ekonomisi için olduğu kadar küresel turizmde de Müslüman turizmin ağırlığı giderek artıyor.
Büyük çoğunluğu Malezya, Endonezya, Türkiye, Nijerya, Bangladeş ve Körfez ülkelerinde yaşayan genç ve
para harcamaya hazır Müslüman nüfus birçok endüstri için odak segmente dönüşmüş durumda. Tatil tercihlerinde aile değerlerine ve İslami koşullara uygun lokasyonları tercih eden Müslüman turistler, ürün ve hizmetlerde helal kriterlerinin sağlamasını ve ibadet edebilecekleri ortamın bulunmasını vazgeçilmez olarak görüyor.
Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi’ne göre, geçtiğimiz raporda 108 milyon olan tatilci sayısının 2015 yılında 117 milyona ulaştığı tahmin ediliyor. Bu miktar, global seyahat ekonomisinin %10’una karşılık geliyor. Seyahat eden Müslüman sayısının 2020 yılında 168 milyona ulaşması, seyahat giderlerinin de 200 milyar doları aşması bekleniyor.
Bu veriler ışığında turizm sektörünün Müslümanlara yönelik hizmetlere yönelmesi, Müslüman turisti memnun edecek ürün ve hizmetlere ağırlık vermesi bekleniyor. Müslüman tatilciler Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye diyor: MasterCard ve CrescentRating’in 6.sı yayımlanan raporuna göre 2016 yılında endeks skoru 81,9 olarak belirlenen Malezya, 6 yıldır üst üste Müslümanların seyahatte en çok tercih ettiği ülke oldu. İkinci sırada ise 74,7 puanla Birleşik Arap Emirlikleri geldi. Onu 73,9 puanlık skoruyla Türkiye takip etti.
Türkiye geçen yıla göre sıralamada 1 sıra geriye düşse de, skorunu 0,1 puan artırdı. İslam İşbirliği Konferansı üyesi olmayan ülkeler arasındaki değerlendirmede ise birinci sırayı Singapur, ikinci sırayı Tayland, üçüncü sırayı ise Birleşik Krallık aldı.
Avrupa ülkeleri ya da daha geniş tanımıyla İslam İşbirliği Konferansı üyesi olmayan ülkeler Müslüman tatilciler tarafından tercih edilse de Singapur ve Tayland dışında ilk 20 tercih arasında yer almıyor. Örneğin, Birleşik Krallık 21. sırada gelirken, Fransa 32. sırada, Japonya 34. sırada, ABD ise 36. sırada kendine yer buluyor.
Çin 50. sırada yer alıyor. 2015 yılındaki toplam 117 milyonluk Müslüman turistin yaklaşık %57’lik bölümü Asya, %30’u ise Avrupa’ya seyahati tercih etmiş. Araştırmaya göre Müslümanların yarısı, seyahat ettiğinde mutlaka ailesiyle birlikte seyahat ediyor. Bu sebeple aile değerlerine uygun ülkeleri, eğlence ve dinlenme mekanlarını tercih ediyorlar. Seyahat edilecek bölgenin güvenli olması, islamofobi riski taşımaması da önem kazanıyor. Tatilciler vize detaylarıyla uğraşmak istemediği için, tercihlerini vizesiz ülkelerden yana kullanıyor.