Tüketicilere `sosyal medya pazarı` uyarısı

07.06.2019 13:15

Son güncelleme : 10.06.2019 09:21

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyetinin arttığını söyledi.



AA

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine, "Facebook", "İnstagram" ve "Twitter" gibi  sosyal medya platformları üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi  gereken hususlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Tüketicilerin, mağdur olmaması için haklarını bilmesi, satış yapan  firmaya da dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, şunları kaydetti:

"Sosyal medya üzerinden fotoğraflar yayınlanıyor. Bu fotoğraflara  aldanan, fiyatı düşük bulan tüketiciler yeterli incelemeyi yapmadan sipariş  veriyor. Ama kargonun verdiği paketi de görünce hayal kırıklığı yaşıyorlar.  Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyeti  arttı. Oysa tüketici kanunu uzaktan satışlarda tüketiciyi koruyucu önemli  düzenlemeler içeriyor. Sosyal medyadan satış yapacak firmanın ilanının  yayınlandığı mecrada ticaret sicil numarasının bulunması gerekiyor. Bunun yanında  sabit telefon, açık adres, mesafeli satış sözleşmesi ve cayma bildirimi konusunda  da bilgilerin yer alması gerekiyor."

"KART BİLGİLERİNİ SAKLIYORLAR"

Mağdur olan tüketicinin muhatap bulamadığı için tüketici hakem  heyetlerinde olumlu sonuç alamadığını ve olayın adliye taşındığını aktaran  Ağaoğlu, "Bu sitelerden kredi kartı ile alışveriş yapıldığından bu kartların  bilgileri depolanıp daha sonra tüketicinin rızası dışında harcamalar  yapılabiliyor. Dikkatli olunmalı." diye konuştu.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER)  İzmir Şube Başkanı Cevdet Uçan  ise sosyal medya üzerinden yapılan satışlarda firma gerçekliğinin sorgulanması  gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Son aylarda bu yüzden hakem heyetlerinden tüketicinin aleyhine  kararlar çıkmakta. Örneğin, bir tüketici, sosyal medya üzerinden cep telefonu  siparişi veriyor. Kargosunu alınca içinden telefon yerine plastik su şişesi  çıktığını görüyor. Orada tutanak tutturuyor. Bize ulaşıyor. Biz de satıcının  kaydı olmadığı için tüketicimizi savcılığa gönderdik. Sonucu bekliyoruz."

Uçan, tüketicilerin bu mağduriyetlerinde eğitim seviyelerinin değil  tüketici bilinçlerinin yüksek olması gerektiğini belirtti.

Bazı tüketicilerin mağduriyetlerinin küçük rakamlar olduğundan dolayı  başvuruda bulunmadığını dile getiren Uçan, tüketicilere 1 lira bile olsa haklı  kazançlarının peşinin bırakmaması gerektiğini ifade etti.





18:0510.556
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.586  
Önceki Kapanış :  10.556  
En Düşük
10.528
En Yüksek
10.683
BIST En Aktif Hisseler18:05
KONTR 32,34 2.699.984.063 % 10,00  
PINSU 12,54 123.342.056 % 10,00  
BURCE 20,24 195.330.882 % 10,00  
ARTMS 48,64 71.931.583 % 10,00  
ONCSM 156,40 24.240.123 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,8101 41,8342 % 0,07  
Euro 48,4730 48,5151 % 0,22  
Sterlin 55,5803 55,8588 % -0,98  
Frank 51,8464 52,1063 % -0,48  
Riyal 11,1048 11,1604 % 0,37  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 53,10 53,27 % 0,66  
Platin 1.675,29 1.679,39 % 0,66  
Paladyum 1.507,40 1.514,55 % 0,66  
Brent Pet. 63,55 63,55 % 0,66  
Altın Ons 4.162,24 4.162,74 % 0,66