BASIN BÜLTENİ-İş Bankası’ndan dijitalde sıra dışı bir deneyim: Piri Sesli Yürüyüş Turu

01.12.2016 13:15

Türkiye İş Bankası’nın kredi kartı markası Maximum’un desteği ile
bir start-up girişimi olan POI Labs tarafından geliştirilen ‘Piri
sesli yürüyüş turu uygulaması’nı telefonlarına indiren kullanıcılar,
geçmişle günümüzü birleştiren hikâyeler eşliğinde şehri gezebilecek
İş Bankası müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetleri farklı yenilik
ve teknolojiler ile zenginleştirmeye devam ediyor. Bankanın
desteğiyle, dijital deneyim içerikli ve aynı zamanda bir start-up ile
işbirliği ürünü olan Piri sesli yürüyüş turu uygulaması İş Bankası
Genel Müdür Yardımcıları Yalçın Sezen ve Hakan Aran’ın katılımıyla
düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı.
Saffet Emre Tonguç ve Ali Canip Olgunlu’nun özgün içerikleri ile
hazırlanan, İstanbul’un yanı sıra Anadolu’dan da bazı illerimizdeki
tarihi ve kültürel eserleri anlatan Piri ile kullanıcılar, geçmişle
günümüzü birleştiren hikâyeler eşliğinde şehri gezme imkânı
bulabilecekler. Uygulamadan İş Bankası Maximum özellikli kredi kartı
sahipleri 3 yıl süresince ücretsiz yararlanabilecek. Ekosistem bakış
açısı ile tasarlanan Piri sesli yürüyüş turu uygulamasının deneyim
alanının, ileride farklı partnerlerin de eklenmesi ile büyütülmesi
öngörülüyor. Ayrıca önümüzdeki dönemde, İngilizce versiyonu hayata
geçirilerek uygulamadan yabancı turistlerin de yararlanması
amaçlanıyor.
Maximum Kart sponsorluğundaki uygulamayı indiren kullanıcılar
Karaköy, Tarihi Yarımada, Cihangir-Çukurcuma ve Galata-Beyoğlu’nu
kapsayan İstanbul turlarını Saffet Emre Tonguç’un anlatımıyla
gerçekleştirebilecek. Edirne, Konya, Kars ve Kapadokya’dan oluşan
Anadolu turları da önümüzdeki günlerde ülkemizin önemli
tarihçilerinden biri olan Ali Canip Olgunlu’nun anlatımıyla Piri
kullanıcıları tarafından deneyimlenebilecek.
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, müşterilerinin yol
arkadaşı olma ve onlara değer yaratma stratejisi kapsamında
yürüttükleri çalışmaları, girişimlerle yaptıkları işbirlikleriyle
geliştirdiklerini vurguladı. Sezen, “Bir taraftan müşterilerimize
değer yaratalım, onlara uçtan uca ideal bir müşteri deneyimi yaşatalım
stratejisini takip ederken, bir taraftan da girişimcilerle işbirliği
yaparak bu yaratılan değeri katlamayı, genişletmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Sezen, gerçekleştirilen işbirliği ile Türkiye’nin kültürel
varlıklarının hikâyeleri ile birlikte tanıtılarak geleceğe taşınmasına
katkıda bulunduklarını hem de şimdiye kadar müşterilere yönelik değer
yarattıkları birçok uygulamaya bir yenisini daha eklediklerini
vurguladı.
Piri uygulamasının bankanın desteğiyle geliştirildiğini belirten
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran da dijitalleşme
vizyonlarına değinerek, şöyle konuştu: “Dijitalleşme çağında öyle bir
limite geldik ki artık herhangi bir bireyin, herhangi bir kurumun
kendi başına dijital gelişmeleri, trendleri izleme ve bunu yorumlayıp
kendi başına birtakım şeyleri yapabilme limitleri aşılmış durumda. Hiç
kimse, teknolojik gelişmeleri ne birey olarak ne de kurum olarak tek
başına takip edemez, hayata geçiremez. Bu, dijitalleşmede ekosistem
adını verdiğimiz işbirliklerini aslında zorunlu olmaktan öte hayati
kılıyor. Artık dijitalleşme vizyonunu ortaya koyan kurumlar, mutlaka
çalışanlarıyla, müşterileriyle, tedarikçileriyle, paydaşlarıyla
birlikte bir ekosistemin parçası olduğunu, etkin işbirlikleriyle çok
fazla sayıda uygulamayı çok fazla sayıda ve birbirine paralel şekilde
geliştirmek durumunda olduğunu bilmelidir.” Şu anda 3,5 milyon
kullanıcıyı geçen İşCep uygulamasının da bir işbirliği sonucu ortaya
çıktığını hatırlatan Aran, bu tarz işbirliklerine bugüne kadar olduğu
gibi bundan sonra da İş Bankası’nın marka değerine uygun şekilde devam
edeceklerini vurguladı.
Uygulamanın birlikte geliştirildiği bir start-up olan POI Labs
Ürün Direktörü Çağlar İşçioğlu ise “Piri'yi gezmeyi, keşfetmeyi
sevenler için tasarladık. Piri, şehrin hikâyelerini, en iyi
rehberlerden dinleyerek gezmenizi sağlayan sesli yürüyüş turu
uygulamasıdır. İnsanlara şehirleri sevdirmek, anlatacağımız
hikâyelerle geçmişle günümüzü birleştirmek ve en son teknolojiyle
kolaylaştırmak istiyoruz. İlk günden itibaren bizlere inanıp destek
veren İş Bankası'na çok teşekkür ederiz “ dedi.
Maximum Kart sponsorluğundaki uygulamanın içindeki İstanbul
turlarını şehrin hiç bilinmeyen hikâyeleri ile anlatan seyahat rehberi
ve tarihçi Saffet Emre Tonguç da İş Bankası’nın desteğiyle çok
sıradışı bir uygulamanın ortaya çıktığını ifade ederek, “İstanbul’un
hiç bilinmeyen hikâyeleri var... Önünden geçip gittiğimiz yerlerin
hikâyelerini bilince İstanbul’u daha yakından tanıyor, seviyoruz.
Piri’yi cep telefonuna indiren herkes sanki ben yanlarındaymışım gibi
İstanbul’u keşfedebilecekler. Benim bir sloganım vardı: ‘İstanbul’da
yaşamayın, İstanbul’u yaşayın.’ Şimdi İstanbul’u nasıl yaşayacağız
diye soranlara yeni bir sloganımız var ‘Sen gez, Piri anlatsın’ ”
şeklinde konuştu.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




16:03100.833
Değişim :  -1,08% |  -1.096,70
Açılış :  102.097  
Önceki Kapanış :  101.930  
En Yüksek
102.142
En Düşük
100.232