BASIN BÜLTENİ-Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de hayata geçiriyor

28.09.2020 06:11
BASIN BÜLTENİ-Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de


İnsan odaklı çözümler sunmak için çalışan Türk Telekom, daha önce
araç içi acil çağrı eCall sistemine altyapı olarak hazır olduğunu
duyurmuştu. Şimdi ise Honda iş birliğiyle araç içi acil çağrı (eCall)
sistemini hayata geçiriyor. Yeni nesil Honda araçlarda yer alacak Türk
Telekom’un yerli eCall çözümü ile bir trafik kazası durumunda,
kazazedelerin bilinci kapalı olsa dahi araç, otomatik olarak 112’yi
arayarak kazanın konumu, yönü gibi bilgileri İçişleri Bakanlığı
tarafından kurulan eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.
Türk Telekom’un Strateji, Planlama ve Dijital Genel Müdür
Yardımcısı Barış Karakullukçu, “Türk Telekom olarak dijitalleşmenin
somut göstergeleri ve 5G’nin habercisi sayılan akıllı şehirler, IoT,
yapay zekâ ve robotik alanlarında yaptığımız testler, iş birlikleri ve
geliştirdiğimiz uygulamalarla, birçok projeyi hayata geçirdik.
Faaliyet gösterdiğimiz her alanda vatandaşlarımız için en iyisini
sunmaya devam ediyoruz. Bunlardan birisi de olası bir trafik
kazasında, kazazedeleri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan Acil
Çağrı merkezi ile iletişime geçirecek olan eCall teknolojisi. Honda
ile iş birliğimiz kapsamında eCall teknolojisini deneyimlediğimiz test
sürüşümüzü gerçekleştirdik. Yeni nesil Honda araçlarda bulunan eCall
Acil Çağrı Sistemi ile inanıyoruz ki trafik kazalarına erken müdahale
ile hızlıca aksiyon alınabilecek. Türk Telekom olarak insan hayatını
kolaylaştıracak benzer projelere imza atmaktan her zaman gurur
duyuyoruz” dedi.
eCall sisteminde araçların içinde gömülü olarak bulunacak SIM
kartlar gelecekte sadece kaza anında yardım çağrısı göndermekle
kalmayacak, aynı zamanda sürücülerin hayatını kolaylaştıracak
bağlantılı çözümler için de kullanılacak. Araç içi internet başta
olmak üzere canlı trafik verisinin gösterildiği navigasyon sistemleri,
sürüş performansı raporlama, arıza bildirimi gibi pek çok ek özelliği
yakın gelecekte yeni nesil araçlarda tecrübe etmeye başlayacağız.
Sürücülerin ve yolcuların araç içinde güvende olmaları, istenmeyen
durumlarda hızla destek almaları için geliştirilen tüm teknolojilerin
çok kıymetli olduğunu belirten Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı
Bülent Kılıçer, "Bu farkındalıkla güvenlik teknolojilerindeki
öncülüğünü koruyan ve bu alanda sınıfında fark oluşturan Honda,
sunduğu diğer güvenlik sistemleri gibi eCall sistemini de yeni nesil
güvenlik teknoloji kapsamında sunuyor. Bu özelliği ilerleyen
dönemlerde tüm modellerimize entegre etmeyi hedefliyoruz" dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
15:1010.155
Değişim :  1,09% |  109,70
Açılış :  10.097  
Önceki Kapanış :  10.046  
En Düşük
10.097
En Yüksek
10.205
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler15:10
DIRIT 17,60 2.777.503 % 10,00  
AKFYE 26,40 175.228.483 % 10,00  
MMCAS 21,34 9.702.786 % 10,00  
AYEN 32,80 154.845.442 % 9,99  
MEGAP 7,60 110.597.040 % 9,99  
15:10 Alış Satış %  
Dolar 32,3651 32,3711 % -0,34  
Euro 34,7017 34,7193 % -0,25  
Sterlin 40,1751 40,3764 % 0,00  
Frank 35,2091 35,3856 % 0,52  
Riyal 8,5684 8,6113 % 0,21  
15:10 Alış Satış %  
Gümüş ONS 26,24 26,26 % 0,66  
Platin 953,75 955,32 % 0,66  
Paladyum 936,47 941,38 % 0,66  
Brent Pet. 84,30 84,30 % 0,66  
Altın Ons 2.301,11 2.301,45 % 0,66