DOGAN HOLDING/TUNCER: ENERJI, UZERINDE HERKESIN MUTABIK KALDIGI ANA ILGI ALANLARINDAN BIR TANESI

18.07.2012 07:59
DOGAN HOLDING YONETIM KURULU UYESI ERTUGRUL TUNCER`IN PETROTURK INTERNET
SITESINDE YAYINLANAN ACIKLAMALARI ASAGIDA BULUNUYOR:

`GECTIGIMIZ HAFTA ICINDE DOGAN SIRKETLER GRUBU’NUN UST YONETICILERININ
KATILIMIYLA, BIR ARAMA KONFERANSI DUZENLENDI. BURADA ONUMUZDEKI 10 YIL ICIN
GRUBUN VIZYONU VE UZERINE YOGUNLASILACAK ANA IS GRUPLARI TARTISILDI. BU
TARTISMALAR SONUCUNDA ENERJI, UZERINDE HERKESIN MUTABIK KALDIGI ANA ILGI
ALANLARINDAN BIR TANESI OLARAK ORTAYA CIKTI.
HATIRLAYACAGINIZ GIBI PETROL
OFISI’NIN 2000 YILI TEMMUZ AYINDA IS DOGAN PETROL YATIRIMLARI A.S. TARAFINDAN
OZELLESTIRILMESIYLE BIRLIKTE DOGAN GRUBU ENERJI SEKTORUNUN ALANLARINDAN BIRISI
OLAN AKARYAKIT DAGITIM SEKTORUNE ADIMINI ATMIS OLDU. 2010 YILINA KADAR DA BU
SEKTORUN ICINDE KALDI. 2011’DE DE HISSELERIN TAMAMINI OMV’YE DEVREDEREK BU
SEKTORDEN CIKTI. TABI BU DURUM, GRUBUN CIROLARINDA ONEMLI BIR DUSUSE SEBEBIYET
VERDI. SIMDI BUNU TELAFI ETME YOLUNA GIDIYORUZ.
GRUP SIRKETLERINDEN
DOGAN ENERJI, INSASI HALEN DEVAM EDEN VE TAMAMLANDIGINDA 513 MW KURULU GUCE
SAHIP OLACAK BOYABAT BARAJI VE HES PROJESINDE 1/3 HISSEYE SAHIP. BU PROJENIN
2012 YILI 3. CEYREGINDE URETIME GECMESI PLANLANIYOR. YINE GIRESUN ILI HUDUTLARI
ICINDE YER ALAN VE INSAATI SUREN, 120 MW KURULU GUCE SAHIP OLACAK ASLANCIK
PROJESINDE DE DOGAN GRUBUNUN 1/3 HISSESI BULUNUYOR. BU PROJENIN DE 2013 YILI
IKINCI YARISINDA FAALIYETE GECMESI PLANLANIYOR.
YENILENEBILIR ENERJI
KAYNAKLARINA DA ONEM VEREN GRUP GECTIGIMIZ GUNLERDE AGAOGLU SIRKETLER GRUBUNDAN
MUT VE BANDIRMA’DA BULUNAN VE TOPLAM KURULU GUCU 126 MW OLAN RUZGAR
SANTRALLARINI SATIN ALDI. YAPILACAK TEKNIK ILAVELERLE TOPLAM KAPASITENIN YIL
SONUNA KADAR 147 MW’A CIKARILMASI ONGORULUYOR.
DOGAN ENERJI, KUZEY
IRAK’TA PETROL ARAMA FAALIYETLERI YURUTEN GAS PLUS ERBIL’DE YUZDE 50 PAYA SAHIP
OLUP KUZEY IRAK ERBIL PETROL PROJESINDE DE AYRICA ISTIRAKI BULUNUYOR. KUZEY
IRAK ERBIL PETROL PROJESINDE, 2012 YILINDA DA SAHA GELISTIRME YATIRIMLARINA VE
TEST URETIMINE DEVAM EDILMESI PLANLANIYOR.
YINE BENIM KISISEL GORUSUM,
KENDI LOJISTIK IMKANLARI OLMAYAN BIR SIRKET BU SEKTORDE TOPAL KALIR. LOJISTIK
KONUSUNDA BASKA SIRKETLERDEN HIZMET ALMAK ILAVE BIR ISLETME MALIYETI DOGURACAGI
GIBI IKMAL GUVENCESINI DE TUMUYLE SAGLAYAMAYACAKTIR. DOLAYISIYLA HEDEFLERI
BUYUK OLAN BIR SIRKETIN KENDI LOJISTIK TESISLERINE SAHIP OLMASI ONCELIKLI
HEDEFLERDEN BIRISI OLMALIDIR.
5015 SAYILI PETROL PIYASASI KANUNU’NUN
2003-2004 YILLARINDAKI HAZIRLIK ASAMASINDA SEKTOR TEMSILCILERINDEN BIRISI
OLARAK AKTIF BIR ROL ALDIM. BU KANUN YURURLUGE GIRDIGI ZAMAN BELKI DORT DORTLUK
BIR KANUN DEGILDI AMA EN AZINDAN UZUN YILLARDAN BERI HUKUMETLER TARAFINDAN
REGULE EDILEN BIR PAZAR BU KANUNLA BIRLIKTE LIBERAL BIR YAPIYA KAVUSUYORDU.
ZAMAN ICINDE KANUNDA YER ALAN BAZI HUSUSLARIN UYGULAMALARDA GOZ ARDI EDILDIGINI
GORUYORUZ. KANUNLAR KANIMCA GUNUN IHTIYACLARINA GORE GEREKTIGINDE REVIZE
EDILMELIDIR. NITEKIM BU TUR UYGULAMALARI BIR SURU KANUNDA DA GORMEKTEYIZ.
ORNEGIN; SPOR YASASI, YENI TICARET KANUNU GIBI. ANCAK, BU TUR REVIZYONLAR
ELBETTE DOZUNDA YAPILMALIDIR:
SEKTORE BU KADAR COK GIRIS, CIKIS OLUYOR
VE SIRKETLER EL DEGISTIRIYORSA, DEMEK KI BU YATIRIMCILAR SEKTORDE ARADIKLARINI
BULAMAMAKTADIRLAR. 5 BUYUK SIRKET TURKIYE AKARYAKIT PIYASASININ YAKLASIK YUZDE
80’INE SAHIP. DEMEK KI BU PIYASA GERIDE KALAN 45 SIRKETI TATMIN EDECEK BIR
POTANSIYELE SAHIP DEGIL. KUCUK OLSUN BENIM OLSUN ZIHNIYETI ARTIK GUNUMUZDE BU
SEKTORDE GECERLI DEGIL. DIGER BIR DEYISLE SAYET BUYUYEMIYORSAN GERILEMEK VE
SONUCTA YOK OLMAK KACINILMAZ OLACAKTIR.
GUNUMUZDE BAYILER DE, SIRKETLER
DE KAR MARJLARININ YETERSIZLIGINDEN SIKAYET EDIYORLAR. DOLAYISIYLA BURADA
YAPILACAK EN AKILLICA IS VERILEN HIZMETIN KALITESINI ARTTIRMAK VE MARKAYA
YATIRIMDIR. YANI BIR ISTASYON, MARKASINI DEGISTIRDIGINDE SATISI AZALIYOR MU
ARTIYOR MU? ISTE BU SORUNUN CEVABI MARKA BILINIRLIGINIZ ICIN EN ONEMLI
GOSTERGELERDEN BIRISIDIR. ANCAK PEK TABIIDIR KI MARKAYA YATIRIM UZUN SOLUKLU VE
DEVAMLILIK ISTEYEN SURECTIR.
SU ASAMADA DOGAL GAZ KONUSUNDA GRUBUN BIR
PLANI BULUNMUYOR. GUNES ENERJISININ KULLANIMI ISE HALEN COK YUKSEK MALIYETLI,
DOLAYISIYLA ORADA BIRAZ BEKLEMEYI TERCIH EDIYORUZ. AZ ONCE DE DEGINDIGIM GIBI
HES VE RUZGAR ENERJISI ONCELIKLERIMIZ ARASINDA. DAHA SONRA TERMIK ENERJI
PROJELERI DE GUNDEME GELEBILIR.
BEN BU KONUDA 40 YILI ASKIN TECRUBEYE
SAHIP BIRI OLARAK KISISEL GORUSLERIMI AKTARMAK ISTIYORUM. SU ANDA GUNDEMDE OLAN
COCO MODELINI, BIZ 1970’LI YILLARDA MOBIL’DE UYGULADIK. O DONEMLERDE,
GUNUMUZDEKI GIBI TEKNOLOJIK SISTEMLER OLMADIGI ICIN ISTASYONLARIN TAKIBI ZORDU.
DOLAYISIYLA SIRKETLER, BU ISLE BASA CIKAMAYACAKLARINI ANLAYINCA BU ISTASYONLARI
ICINDE BULUNAN BAYILERINE KIRAYA VERDILER. DAHA SONRA DA YINE BU ISTASYONLARINI
BAYILERINE SATTILAR. SIMDI FULL UZUN YILLAR SONRA COCO MODELINI YAYGIN OLARAK
TURKIYE’DE YENIDEN BASLATAN ILK SIRKETTIR. ANCAK, HEPIMIZ BILIYORUZ KI
EKONOMIDE HICBIR KAYNAK SONSUZ DEGILDIR. DOLAYISIYLA BU GRUBUN ELINDEKI MADDI
IMKÂNLAR DA SONSUZ DEGILDIR. BU NEDENLE DE BU MODELLE BUYUME BIR YERE KADAR
GIDEBILIR. DOLAYISIYLA BUNDAN SONRA YAPILMASI GEREKEN IS BANA GORE KARMA BIR
MODELE DONULMESI.
ISTANBUL, ANKARA GIBI ANA PAZARLARDA COCO MODELI
UYGULANABILIR. ANCAK COCO VE DODO MODELLERINI AYNI PIYASA ICINDE BIRLIKTE
UYGULAMAK DA ZORDUR. CUNKU COCO MODELINDE MUSTERIYE SAGLADIGINIZ AVANTAJI DODO
ISTASYONLARINDA SAGLAYAMAYABILIRSINIZ. BU DA ISTASYON AGINDA SIKINTI YARATIR.
COCO MODELIYLE YAYGINLASAMAMANIZ, OTOMASYON VEYA TASITMATIK GIBI PROJELERI DE
BASARI ILE UYGULAMANIZI ENGELLER. CUNKU AKARYAKIT KULLANICISI BUYUK
TUKETICILER, FILO MUSTERILERI OTOMASYON SISTEMINI YOGUN OLARAK KULLANIYORLAR.
BUNUN ICIN DE HER BOLGEDE AKARYAKIT ISTASYON ZINCIRINIZIN HALKALARINI
TAMAMLAYACAK ULKE CAPINDA YETERLI SAYIDA ISTASYONUNUNUZ OLMASI LAZIM.
COCO
MODELININ BIR BASKA ZORLUGU DA HER ISTASYONUN AYRI BIR TUZEL KISILIK OLMASI.
DOLAYISIYLA BU DA FAZLADAN BIR ISLETME MALIYETI DOGURUYOR. SIRKET BIR PAZARLAMA
SIRKETI OLMASI GEREKIRKEN, BIR MUHASEBE SIRKETINE DONUSUYOR. DOLAYSIYLA BU DA
PROJENIN ZAYIF NOKTALARINDAN BIRISI.
TABII REKABET KURULU’NUN BAYILIK
ANLASMALARINI 5 YILLA SINIRLAMASI DA, YATIRIMLARIN GERI DONUSUNU ZORLASTIRIYOR.
2015’TE 8 BIN ISTASYONUN KONTRATI BITECEK. O ZAMAN NE OLACAK? SIRKETLERIN 18
EYLUL SURECINDE 1,2 MILYAR DOLARLIK BIR YUKUN ALTINA GIRDIKLERINDEN SOZ
EDILIYOR. SIMDI SIRKETLER 2015’DE DE YENIDEN BOYLE BIR YATIRIM YUKUNUN ALTINA
GIRECEKLER MI? ISTE BURASI SORU BIR ISARETI. YA BAYILER BIR DAHA BU RAKAMLARI
TEMIN EDEMEYECEKLER SIRKETLERINDEN VE BU NEDENLE DE SEKTORDE YENIDEN BIR
TRANSFER FURYASI YASANACAK, YA DA BAYILER DAHA DUSUK RAKAMLARA RAZI OLACAKLAR
VE MEVCUT SIRKETLERIYLE YOLA DEVAM EDECEKLER.
FULL’DE HEDEF ISE BENIM
KISISEL GORUSUME GORE 2016’DA FULL’UN 250 ISTASYON VE ASGARI YUZDE 5 PAZAR
PAYINA ULASMASINI KUVVETLI BIR OLASILIK OLARAK GORUYORUM. BU BUYUME
ORGANIK/INORGANIK OLARAK SAGLANABILIR.
KARIN BUYUK OLDUGU YERDE ILLEGAL
FAALIYETLER EKSIK OLMAYACAKTIR. AKARYAKIT SEKTORUNDE DE VERGILERIN YUZDE 60-70
OLDUGU DUSUNULURSE BU SEKTORDE DE BU TUR FAALIYETLER SURECEKTIR. ANCAK,
CAYDIRICI CEZALAR VE KARARLI UYGULAMALARLA BU TUR FAALIYETLER EN AZA
INDIRGENEBILIR. NITEKIM SON ZAMANLARDA VERILEN BU MUCADELENIN OLUMLU SONUCLARI
ALINMAYA BASLANDI. 10 NUMARA MADENI YAG SORUNU SEKTORUN EN ONEMLI SORUNU HALINE
GELMEDEN VE KRONIKLESMEDEN BURALARA GELMEMELI, DAHA ONCEDEN ONLENMELI.`


HABERIN ORJINALININ LINKI: HTTP://WWW.PETROTURK.COM/HABERGOSTER.ASPX?ID=7271&HABER=COCO-MODELIYLE-BUYUMEK-ZOR

-MATRIKS-




15:0095.724
Değişim :  -0,32% |  -307,86
Açılış :  96.164  
Önceki Kapanış :  96.032  
En Yüksek
96.453
En Düşük
95.373