Ecotorq motorlu kamyonlar, Çin yollarına çıkmaya hazırlanıyor

24.08.2017 12:21
Ecotorq motorlu kamyonlar, Çin yollarına çıkmaya hazırlanıyor


55 yılı aşkın tecrübesi ile İnönü tesisinde Türk tasarımı ve
mühendislik çalışmalarıyla kamyon ve motor üretimi gerçekleştiren Ford
Otosan’ın tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlu
kamyonlar, Jiangling Motors Corporation (JMC) markası altında Çin’de
yollara çıkmaya hazırlanıyor.
Ford Otosan’ın JMC ile imzaladığı motor teknolojisi, kamyon şasi,
kabin üretim lisans anlaşmalarının ardından Çin yollarına çıkmaya
hazırlanan JMC HT, a’dan z’ye Türk mühendislerin destekleri ile
üretiliyor. Ford Otosan’ın Türkiye’den Çin’e yaptığı teknoloji ve
mühendislik ihracatıyla geliştirilen ilk kamyon modeli olan “JMC HT”
otomotiv sanayi ve kamyon üretiminde yeni bir iş modeline öncülük
ediyor. Yapılan anlaşma doğrultusunda Ford Otosan teknolojili, Türk
mühendisliğinin ürünü Ecotorq motorlu kamyonlar yine Türk
mühendislerinin desteğiyle JMC markası altında Ekim 2017 itibarıyla
seri üretime geçecek ve Çin yollarında olacak.
Çinli Jiangling Motors Corporation Limited Şirketi ve bu şirketin
iştiraki JMC Heavy Duty Vehicle Co. Limited Şirketi ile imzalanan
teknoloji lisans anlaşması doğrultusunda Ford Otosan ilk olarak, 2013
yılında fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlarının,
JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere Çin’de üretilmesine izin
vermişti. Ardından, şasi, kabin ve parçalarının tasarımı, üretimi ve
satış sonrası hizmetleri ile ilgili ürün teknolojisi ve know-how
aktarımını öngören lisans anlaşması yapılmış, araç geliştirme
programına geçilmesiyle de süreç tamamlanmıştı. Yüzde yüz Ford Otosan
mühendisliğine sahip Ecotorq motorlarla üretimi başlayan kamyonlar,
JMC markası ile satışa sunuluyor olacak.

Yenigün: “Türkiye’de bu büyüklükte gerçekleştirilen ilk lisans
anlaşması niteliğinde”

JMC markası altında Çin’de de üretilerek, yollara çıkmaya
hazırlanan Ecotorq motorlu JMC HT kamyonların tüm mühendislik
sorumluluğunun Ford Otosan’a ait olduğunu vurgulayan Ford Otosan Genel
Müdürü Haydar Yenigün, şunları söyledi:
“Bugün dünyanın en büyük kamyon pazarı Çin’de ve fikri mülkiyet
haklarına sahip olduğumuz, Ecotorq motorlu JMC HT kamyonlar burada
yollara çıkmaya hazırlanıyor. Nisan ayında Şanghay’da yapılan Autoshow
fuarında JMC tarafından ‘hero - kahraman’ sıfatıyla tanıtılan ve
dikkatleri üzerine çeken kamyonumuz, 2017 yılının son aylarında pazara
sunuluyor olacak. Türkiye’de lisanslanan Ecotorq motorlarının ve
mühendislerimizin emeğiyle üretilen kamyonlarımızın dünya çapındaki bu
başarısı, Ford Otosan ve Türkiye otomotiv sektörü adına önemli bir
dönüm noktasıdır. JMC ile gerçekleştirdiğimiz lisans anlaşması,
Türkiye’de bu büyüklükte gerçekleştirilen ilk lisans anlaşması
niteliğinde. Dolayısıyla Ecotorq motorlu kamyonlar, sürdürülebilir
büyümemiz için stratejik bir ürün olarak önemini koruyor ve Ford
Otosan'ın ağır ticari araç segmentinde dünyaya açılan kapısı rolünü
üstleniyor. Bugün, Ford Otosan olarak Avrupa’daki en önemli ticari
araç üreticisiyiz. Hem araç hem de motor konusunda tasarım ve
mühendislik çalışmalarını gerçekleştiren Ford’un en büyük 3 Ar-Ge
merkezinden biriyiz. Ford Otosan olarak, sadece Türkiye’ye değil,
Avrupa ve Kuzey Amerika dahil potansiyel ihracat pazarlarının tamamına
rekabetçi ürünler sunabilmek için tüm mühendislik gücüyle, ileri ve
yeni teknolojiler üzerinde çalışıyoruz. Ford Otosan’ın global
arenadaki yeri ve global mühendislik gücü ile Türkiye ekonomisine ve
otomotiv sektörüne katma değer sağlamaktan gurur duyuyoruz.”
Ford Otosan Çin’deki 12 kişilik kadrosu ile ürün geliştirme,
pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetlerde Çin pazarında başarıyı
garantilemek için çalışıyor
Çinli JMC markasının ilk kez ağır ticari araç geliştirmesi
sebebiyle aracın tüm mühendislik standart ve gereklilikleri Ford ve
Ford Otosan tarafından sağlanırken, araç geliştirme programı
kapsamında sayıları binleri bulan dokümanlar program çerçevesinde
Çinli profesyonellere anlatıldı. Araç prototiplerinin üretiminin
zamanında yapılması için fazla mesai yapılırken, disiplinli bir
mühendis kadrosu da oluşturuldu. 2016'nın Nisan ayında imzalanan
Mühendislik Hizmet Anlaşması (ESA) kapsamında Ford Otosan Ürün
Geliştirme Departmanı, programın en başından itibaren yönetimini
üstlendi ve hedeflere ulaşılmasında büyük rol oynadı.
Ford Otosan ürün geliştirme ekipleri projeye mühendislik desteği
verirken, Ford Otosan’ın Türkiye ve global pazarlarda edindiği satış,
satış sonrası ve pazarlama konularında ki bilgi ve becerilerin, ağır
vasıta pazarına ilk defa girecek olan JMC firmasına, yüzde yüz
başarıya ulaşmasını sağlamak amacıyla, ayrı bir uzman ekip de görev
alıyor. Ürünlerin Çin pazarı için yeniden yapılandırılması,
özelliklerinin pazar ihtiyaçlarına göre belirlenmesi, satış ve satış
sonrası ekiplerinin hazırlanması için yaklaşık 2,5 yıldır Çin’de
yerleşik olarak çalışan Türk ekibin büyük emeği bulunuyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.677
Değişim :  -1,07% |  -115,88
Açılış :  10.784  
Önceki Kapanış :  10.793  
En Düşük
10.661
En Yüksek
10.811
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
DIRIT 19,80 8.608.721 % 10,00  
ORCAY 15,62 393.292.742 % 10,00  
BJKAS 39,64 3.255.832.149 % 9,99  
DESPC 53,50 168.109.640 % 9,99  
BURVA 158,60 164.980.099 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1439 32,1910 % -0,10  
Euro 34,9109 35,0151 % 0,22  
Sterlin 40,7169 40,9210 % 0,00  
Frank 34,9591 35,1344 % 0,04  
Riyal 8,5226 8,5653 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 30,33 30,38 % 0,66  
Platin 1.026,38 1.033,13 % 0,66  
Paladyum 965,26 971,23 % 0,66  
Brent Pet. 82,09 82,09 % 0,66  
Altın Ons 2.333,67 2.334,35 % 0,66