Migros’un konsolide satışları 9 ayda yüzde 21,8 artışla 13,8 milyar TL'ye ulaştı

08.11.2018 06:32

Geçen yılın ilk dokuz aylık döneminde güçlü seyreden satışlar
dolayısıyla oluşan yüksek baz etkisine ve devam eden satış alanı
optimizasyonu nedeniyle büyük mağazaların satış alanındaki azalmaya
rağmen Migros’un konsolide satışları 9A 2018’de %21,8 ile güçlü bir
büyüme kaydetti ve 13,8 milyar TL’ye ulaştı. 3Ç 2018’de turistik
bölgelerde yer alan sezonluk mağazaların güçlü satış performansı ve
Şirketin yurtdışı iştiraklerinin yer aldığı Kazakistan ve
Makedonya’daki operasyonlarının beklentilerden daha iyi gerçekleşen
satışları Şirketin konsolide satış büyümesine katkıda bulundu. Bunun
yanı sıra, yılın üçüncü çeyreğinde gerçekleştirilen kampanyalarla daha
da rekabetçi fiyatlarla ürün ve değer sunumu müşterilerin
memnuniyetini kazanmaya devam etti.
Migros’un konsolide brüt karı 9A 2018’de %27,5 artış kaydetti ve
brüt kar marjı %27,7 oldu. Brüt karlılıkta kaydedilen artışın ve daha
iyi maliyet yönetiminin de etkisiyle 9A 2018’de konsolide VAFÖK
(Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kâr) yıllık %35,3 artış ile 874
milyon TL’ye ulaştı. VAFÖK marjı 9A 2018’de geçen yılın aynı dönemine
göre 63 baz puan iyileşme kaydetti. 9A 2018’de Migros, %11,5 marja
karşılık gelen 1.587 milyon TL kira öncesi VAFÖK yarattı.
Çeyreksel bazda bakıldığında, 3Ç 2018’de kaydedilen %7,3
mertebesindeki konsolide VAFÖK marjı bu yıl kaydedilen en güçlü
çeyreksel VAFÖK marjı oldu. Migros, 3Ç 2018’de, 388 milyon TL VAFÖK ve
651 milyon TL kira öncesi VAFÖK yarattı. Bu yıl ilk çeyrekten itibaren
sürekli iyileşen operasyonel karlılığa rağmen 30 Haziran 2018 – 30
Eylül 2018 döneminde TL’nin Euro karşısındaki değer kaybı dolayısıyla
oluşan kur farkı giderlerinin etkisiyle 3Ç 2018’de 663 milyon TL net
zarar kaydedildi.

Operasyonel Gelişmeler

Migros Ekim ayında, EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası)’nin de
katılım gösterdiği ve tamamı nitelikli yatırımcılara satılan, ikinci
tahvil ihracını gerçekleştirdi ve Temmuz ayındaki ilk tahvil ihracıyla
beraber toplam 196 milyon TL orta vadeli kaynak yarattı. Ağustos
2018’de Migros’un ulusal kredi derecelendirme notu Fitch Ratings
tarafından A+ (Durağan) olarak revize edilmişti.
Migros bu yılın ilk 9 aylık döneminde 219 yeni mağaza açtı. Bunun
yanı sıra Şirket, Ekim 2018’de mağaza portföyüne 9 yeni mağaza daha
ekledi. 31 Ekim 2018 itibariyle, Şirketin mağaza sayısı 2.097’ye
ulaştı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:0595.734
Değişim :  -0,87% |  -844,53
Açılış :  97.199  
Önceki Kapanış :  96.579  
En Yüksek
97.572
En Düşük
95.731