Spor Toto Süper Lig’de taraftar sayısı yüzde 43 arttı

29.05.2018 10:53

2017-2018 futbol sezonu geride kalırken, Spor Toto Süper Lig’de
taraftar sayısı büyük artış gösterdi. Spor Toto Süper Lig
karşılaşmalarını 2016-2017 futbol sezonunda 2,7 milyon kişi
stadyumlarda izlerken bu sezon seyirci sayısı yüzde 43 oranında
artarak 3,9 milyona ulaştı. Passolig verilerine göre, 2016-2017
sezonunda 8 bin 940 olan Süper Lig’in seyirci ortalaması, 2017-2018
sezonunda 12 bin 821’e yükseldi.
Spor Toto Süper Lig İlhan Cavcav Sezonu sona ererken, Passolig
tribün istatistiklerini açıkladı. Spor Toto Süper Lig ve Spor Toto
1.Lig’de Passolig Kart alan futbolsever sayısı da 3,8 milyonu geçti.
2017-2018 futbol sezonu boyunca 500 binden fazla sporsever Passolig
Ailesi’ne katılırken, Süper Lig’deki bütün resmi maçları (Lig, Ziraat
Türkiye Kupası maçları, UEFA Avrupa Ligi ve Şampiyonlar Ligi maçları)
toplam 4,6 milyon kişi stadyumlarda izledi.

Süper Lig kulüpleri 278 Milyon TL gelir sağladı

Spor Toto Süper Lig’deki seyirci artışıyla birlikte kulüplerin
bilet ve sezonluk kombine satışlarından elde ettiği gelirlerde de
artış oldu. 2016-2017 futbol sezonunda, bilet ve sezonluk kombine
satışlarından (Kulüplerin kendi sattığı VIP koltuklar ve loca
satışlarından elde edilen gelirleri hariç) toplam 157 milyon TL gelir
elde eden Spor Toto Süper Lig kulüpleri, 2017-2018 futbol sezonunda
gelirlerini yüzde 77 oranında artırarak 278 milyon TL’ye çıkardı.

Anadolu kulüplerinden hem Passolig Kart hem seyirci sayısı atağı

2016-2017 futbol sezonu sonunda Spor Toto Süper Lig’e yükselen
Göztepe, Evkur Yeni Malatyaspor ve Demir Grup Sivasspor kulüpleri,
sportif performanslarıyla olduğu kadar stadyumlardaki taraftar artışı
ve Passolig Kart adetlerindeki yükselişle da sezonun dikkat çeken
ekiplerinden oldu.
2017-2018 futbol sezonu bitimiyle Yeni Malatyaspor’un 55 bin 991,
Göztepe’nin 56 bin 556, Demir Grup Sivasspor’un 49 bin 206 Passolig
Kart sahibi taraftarı yer alırken, bu kulüplerin bir önceki sezona
oranla tribünlerindeki seyirci sayıları da gözle görülür bir şekilde
arttı.
Spor Toto Süper Lig’e yükselen 3 takım arasından seyirci sayısını
en fazla oranda artıran ekip, Demir Grup Sivasspor oldu. 2016-2017
futbol sezonunda, TFF 1.Lig’de mücadele ederken seyirci ortalaması 5
bin 46 olan kırmızı-beyazlı ekip, 2017-2018 sezonunda Süper Lig’de
seyirci ortalamasını iki katına çıkararak 10 bin 120’ye, Evkur Yeni
Malatyaspor, seyirci ortalamasını yüzde 88,8 oranında artırarak 4 bin
467’den 8 bin 436’ya, İzmir temsilcisi Göztepe ise yüzde 73,4 oranında
bir artışla seyirci ortalamasını 4 bin 094’den 7 bin 99’a yükseltti.

Seyirci sayısını en fazla oranda artıran kulüp Teleset Mobilya
Akhisarspor oldu

2017-2018 futbol sezonunda hem yeni stadyumuna kavuşan hem de
Ziraat Türkiye Kupası’nı müzesine götüren Teleset Mobilya Akhisar
Belediyespor, Spor Toto Süper Lig’in seyirci ortalamasını en fazla
oranda artıran ekibi oldu. 2016-2017 futbol sezonunda, seyirci
ortalaması 2 bin 177 olan Akigolar, 2017-2018 futbol sezonunda seyirci
ortalamasını yüzde 166 oranında artırarak 5 bin 795’e ulaştırdı.

Kayserispor, tribünleri ikiye katladı

2017-2018 futbol sezonunda seyirci sayısını en fazla artıran
ekiplerden biri de Kaysersipor oldu. Spor Toto Süper Ligi 44 puanla
dokuzuncu sırada tamamlayan sarı-kırmızılı ekip, seyirci ortalamasını
da 5 bin 403’ten 10 bin 894’e çıkarak ‘Ligin seyirci ortalamasını en
fazla oranda artıran üçüncü kulübü’ unvanını aldı.

Passo Mobil uygulaması 1,9 milyona ulaştı

Passolig Kart başvurusu yapmak, maç bileti almak, ‘Passolig Kart’a
para yüklemek, e-bilet kullanım süresini uzatmak, maç bileti veya
kombine transferi gibi birçok özelliği içerisinde barındıran Passo
Mobil Uygulaması, Mart 2017’den bugüne kadar 1,9 milyon sporsever
tarafından indirildi.

Passo Mobil’i en çok Galatasaraylılar kullandı

Passo Mobil Uygulaması’nda Spor Toto Süper Lig’de sırasıyla en çok
kullanan taraftarlar, yüzde 25 ile Galatasaray, yüzde 21 ile
Fenerbahçe, yüzde 20 ile de Beşiktaş taraftarları oldu. Lig maçlarına
giden sporseverlerin yüzde 13’ü stadyumlara Passo Mobil Uygulaması’nı
kullanarak cep telefonlarıyla giriş yaparken, takım bazlı dağılımda
ilk sırada Galatasaray yer aldı. Sarı-kırmızılı taraftarların yüzde
15’i Passo Mobil Uygulaması’nı kullarak cep telefonuyla maça giriş
yaptı.

İşte rakamlarla 2016-2017 ve 2017-2018 Futbol Sezonlarında Spor
Toto Süper Lig’de yer alan takımların seyirci ortalamaları ve
artış/azalış oranları:

2016-2017 SezonuSeyirci Ortalaması
2017-2018 Sezonu Seyirci Ortalaması
Artış/Azalış Oranı

TM AKHİSARSPOR
2.177
5.795
166%

GALATASARAY A.Ş.
18.865
40.778
116%

KAYSERİSPOR
5.403
10.894
102%

FENERBAHÇE A.Ş.
16.405
29.035
77%

KASIMPAŞA A.Ş.
1.385
2.450
77%

MEDİPOL BAŞAKŞEHİR FK
3.271
5.112
56%

BURSASPOR
15.025
20.723
38%

TRABZONSPOR A.Ş.
15.309
20.128
31%

GENÇLERBİRLİĞİ
2.524
3.262
29%

ANTALYASPOR A.Ş.
11.918
14.554
22%

A.ALANYASPOR
4.506
5.415
20%

BEŞİKTAŞ A.Ş.
30.446
29.562
-3%

KARDEMİR KARABÜKSPOR
3.739
3.554
-5%

A.KONYASPOR
14.300
12.151
-15%

OSMANLISPOR FK
3.766
1.718
-54%

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




15:1098.886
Değişim :  -0,44% |  -439,94
Açılış :  99.990  
Önceki Kapanış :  99.326  
En Yüksek
100.260
En Düşük
97.867