Suzuki, 2021'de 4 Bin Adede Yakın Hibrit Otomobil Satmayı Hedefliyor

29.03.2021 09:30
Suzuki, 2021'de 4 Bin Adede Yakın Hibrit Otomobil Satmayı Hedefliyor


Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend
Otomotiv'in Türkiye'de temsil ettiği Suzuki, geçtiğimiz yıl satışa
sunduğu Swift Hibrit modelinden sonra hem Vitara hem SX4 S-Cross
modellerinin hibrit teknolojili versiyonlarını eş zamanlı olarak
satışa sundu. Böylelikle tüm model yelpazesini hibrit teknolojisiyle
donatılmış olarak yenileyen Suzuki, bu sayede yüzde 20'yi aşan yakıt
tasarrufuyla birlikte tüm modellerinde standart olarak sunduğu ileri
güvenlik özellikleri ve fiyat/fayda dengesiyle dikkat çekiyor. Suzuki
Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, "Artık Türkiye pazarındaki
Jimny hariç tüm modellerimiz hibrit olarak yer alacak. Swift Hibrit
ile yakaladığımız ivmeyi Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit'le
birlikte güçlendireceğiz. 2020 yılı sonundan bu yılın ilk çeyreğine
kadar olan dönem bizim için bir geçiş süreciydi. Ailenin
tamamlanmasıyla, geçtiğimiz yıl Swift Hibrit'le yakaladığımız
başarıyı, SUV modellerimizi de satışa sunarak artıracağımıza
inanıyoruz. Bu kapsamda, sene sonuna kadar 4 bin adede yakın hibrit
araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Vitara ve SX4 S-Cross
Hibrit için sadık müşterilerimize sınırlı sayıda özel fırsatlar
sunduk. Avantajlı takas imkanlarımızla birlikte hibrit ailesini ilk
olarak onlarla tanıştırdık. Bunun sonucunda, 100 adet Suzuki Vitara
Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit'in ön satışını da ilk haftada
gerçekleştirdik" açıklamasında bulundu. Mart ayı itibariyle satışa
sunulan Suzuki Vitara Hibrit ailesi 296 bin 900 TL'den başlayan
fiyatlarla dikkat çekerken, SX4 S-Cross Hibrit ise 306 bin 900 TL'lik
anahtar teslim satış fiyatıyla müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Suzuki Vitara Hibrit hem 4x2 hem 4x4 versiyonlarıyla tercih
edilebilirken, SX4 S-Cross Hibrit ise sadece önden çekişli olarak
müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend
Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki, ülkemizde en sevilen
modellerinden Swift'le geçtiğimiz yıl sınıfının en çok satılan hibrit
otomobili başarısını göstermesinin ardından 2021 yılında da hibrit
atağını 2 yeni modelle taçlandırdı. Mart ayı itibariyle hem Vitara'nın
hem de SX4 S-Cross modellerinin hibrit versiyonları ülkemizde satışa
sunuldu. Suzuki Vitara Hibrit ailesi 296 bin 900 TL'den başlayan
fiyatlarla dikkat çekerken, SX4 S-Cross Hibrit modeli ise 306 bin 900
TL'lik anahtar teslim satış fiyatıyla satılıyor. Her iki model de 6
ileri otomatik şanzımanla kombinlenmiş akıllı hibrit teknolojili 129
PS'lik 1.4 litrelik Boosterjet turbo benzinli motorla sunuluyor.
Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, "Dizel araçların
pazardaki payı düşerken elektrikli ve hibrit araçların yükselişini
görüyoruz. Geçtiğimiz yıl Avrupa'daki kendi kendini şarj edebilen
hibrit otomobil satışları önceki yıla göre yüzde 59 artarak 1,2 milyon
adede ulaştı. Bu araçların Avrupa genelindeki toplam pazar payı yüzde
12'ye kadar çıktı. Bu kapsamda, 2021 yılından itibaren hibrit
araçların pazardaki payını katlayarak artıracağına inanıyoruz.
Ülkemizde ise Avrupa'daki kadar olmasa da elektrikli ve özellikle
hibrit araçlarda önemli bir atılım var. 2020 yılında Türkiye'de 23 bin
adedi aşkın hibrit ve elektrikli otomobil satıldı. Hibrit satışları
2019 yılına göre yüzde 85 arttı. Bahsettiğimiz gibi pazar henüz düşük
seviyelerde olsa da elektrikli ve hibrit araç satışlarındaki artış
trendi devam edecek" ifadelerini kullandı.
Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, "2021 yılına bakacak
olursak otomotiv pazarı açısından iç pazardaki talebin arttığı bir üç
ayı geride bıraktık. Pazardaki talebin havaların ısınması ve pandemi
koşullarının iyileşmesiyle artmaya devam edeceğini tahmin ediyoruz.
Yine bu dönemde hibrit araç satışları önemli bir ivme kazandı. Şubat
sonu itibariyle 7 bin hibrit otomobil satışı gerçekleşti ve
hibritlerin toplam pazardaki payı yüzde 3,8'den yüzde 8,7'ye çıktı. Bu
gerçekten çok önemli bir gelişme. Hibrit araçların Türkiye pazarında
sene sonuna kadar çok önemli bir seviyeye ulaşacağına inanıyoruz. Bu
kapsamda, yıl sonunda hibrit araç satışlarının ise 25 bin adedi
aşmasını öngörüyoruz" açıklamasında bulundu.

"Suzuki, SUV ve hatchback segmentinde Türk tüketicisinin
beklentilerini karşılıyor"

Şirin Mumcu Yurtseven, sözlerini şu şekilde sürdürdü "Artık
Vitara ve SX4 S-Cross'un da satışa sunulmasıyla Türkiye'deki hibrit
SUV pazarının önemli oyuncularından biri olduk. Deloitte tarafından
yapılan 2021 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması Türk tüketicisinin
güvenlik donanımları, ekonomik fiyat ve yakıt tasarrufu üçgeninde alım
tercihi yaptığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre tüketicilerin en
çok talep ettiği ilk 5 özelliğin 4 tanesini standart olarak tüm model
ve versiyonlarımızda sunuyoruz. Bu özelliklere değinmek gerekirse:
Otomatik Ani Frenleme, Kör Nokta Uyarısı, Navigasyon ve Şerit Takip
Uyarı Sistemi. Suzuki olarak hibrit ürün gamımızla aslında tam da Türk
tüketicisinin taleplerine yanıt veriyoruz. Türkiye'deki hibrit
dönüşümümüzün ilk adımını Swift Hibrit ile atmıştık. Swift Hibrit,
yüzde 20'yi aşan yakıt tasarrufu, sunduğu standart güvenlik
donanımları ve uygun fiyatıyla ilgi görmeye devam ediyor. Şimdi de
hibrit atılımımızı sağlamlaştırarak yeni modellerimizi pazara
sunuyoruz. Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit ile birlikte Suzuki
hibrit ailesini tamamlıyoruz. Hibrit gamımızda sunduğumuz standart
donanım özellikleri ve avantajlı fiyatlarla pazarda fiyat/fayda
dengesi açısından iddialı olmak istiyoruz."

"Yılı 4 bin adede yakın hibrit otomobil satışıyla kapatmayı
hedefliyoruz"

Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, "Artık Türkiye
pazarındaki Jimny hariç tüm modellerimiz hibrit olarak yer alacak.
Swift Hibrit ile yakaladığımız ivmeyi Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross
Hibrit'le birlikte güçlendireceğiz. 2020 yılı sonundan bu yılın ilk
çeyreğine kadar olan dönem bizim için bir geçiş süreciydi. Ailenin
tamamlanmasıyla pazardaki varlığımızı artıracağımıza inanıyoruz. Son
tüketicilerin yanı sıra, Türkiye'de filo araç yapısını hibrit
araçlarla değiştirmek isteyen çevreye duyarlı şirketler de potansiyel
müşterilerimiz arasında. Bu kapsamda, sene sonuna kadar 4 bin adede
yakın hibrit otomobil satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Öte
yandan, Suzuki Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit için sadık
müşterilerimize sınırlı sayıda özel fırsatlar sunduk. Avantajlı takas
imkanlarımızla birlikte hibrit ailesini onlarla tanıştırdık. Bunun
sonucunda, 100 adet Suzuki Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit'in ön
satışını ilk haftada gerçekleştirdik" dedi.

Vitara ve SX4 S-Cross'ta 48V hibrit teknolojisi

Suzuki, 2020 yılından bu yana tüm Swift modellerinde kullanılan
12V Hibrit sistemiyle pazara öncülük yapmıştı. Benzer bir prensibe
sahip olan hem Vitara hem SX4 S-Cross modelleri için geliştirilen yeni
48V Hibrit güç-aktarma sistemi, hafif tasarımıyla dikkat çekerken tüm
bileşenleriyle aracın toplam ağırlığına 15 kg'dan daha az ekliyor.
Suzuki'nin yeni ve daha yüksek güce sahip sistemi, 48V lityum iyon
batarya, Entegre Marş Jeneratörü (ISG olarak biliniyor) ve aydınlatma,
ses sistemi ve klima gibi daha düşük voltaj gerektiren donanımları
beslemek üzere 48V-12V (DC / DC) dönüştürücü olmak üzere son derece
gelişmiş bileşenlerden oluşuyor. Hem bir jeneratör hem de marş motoru
görevi yapan ISG, sisteme kayışla bağlı ve 2.000 d/d'dan 3.000 d/d'ya
kadar 235 Nm ek tork kullanıma sunarak hızlanma anında içten yanmalı
motoru destekliyor. Kompakt ve yüksek performanslı lityum iyon
batarya, yavaşlama ve fren anında geri kazanılan elektrik enerjisini
depoluyor ve Entegre Marş Jeneratörü tarafından yönetilen start stop
fonksiyonunda sistemi besliyor. Batarya ve DC / DC dönüştürücü
ünitesi, ağırlık dağılımına yardımcı olmak için ön koltukların altına
yerleştiriliyor. 48V sistem ayrıca yeni tork doldurma kontrolü ve tork
yükseltme özelliklerine sahip. Bu çözüm, hızlanma esnasında
elektromotorun torkuyla içten yanmalı motorun torkunu destekleyerek
sürüş hissini artırıyor. Sistem, motor ECU'su, motor devri ve gaz
kelebeği konumuna bağlı olarak sürücünün ne zaman hızlanacağını tespit
ediyor ve içten yanmalı motoru desteklemek üzere elektromotoru devreye
sokuyor. 48V sistem, sürücünün isteği üzerine hızlanmayı da
destekleyebiliyor. Elektromotor, benzinli motora gecikmeden ek tork
sağlayabildiğinden, tork doldurma kontrolü özelliği sürücü gaza hızlı
bir şekilde bastığında devreye giriyor.
Vitara ve SX4 S-Cross Hibrit'e 1.4-litre Boosterjet turbo benzinli
motor güç veriyor
Her iki modele de güç veren 1.4 litre 129 PS ve 235 Nm tork üreten
Boosterjet motor yüksek çekiş gücü, homojen ve yumuşak güç üretimi
ile birlikte düşük ağırlık ve kompakt boyutlar olmak üzere Suzuki
modellerine özgü nitelikleri sunmak üzere özel olarak geliştirildi.
K14D olarak kodlanan motor emme tarafında yeni bir elektrikli
Değişken Supap Zamanlaması (VVT) sisteminin yanı sıra yeni yakıt
enjektörleri ve daha yüksek basınçlı bir yakıt pompası gibi
özelliklere sahip. Egzoz tarafındaki eksantrik mili geleneksel bir
Hidrolik VVT ile kumanda ediliyor. Dual VVT sistemi, motorun çalışma
koşullarına bağlı olarak hem giriş hem de egzoz supap zamanlamasını
sürekli olarak değiştirerek motor performansını iyileştiriyor.
Elektromotor tahrikli emme VVT, motor yağı sıcaklığı ve motor
devrinden bağımsız olarak zamanlamayı daha yumuşak bir şekilde
değiştirebiliyor. İki VVT sisteminin bir arada kullanılmasıyla
maksimum güç üretimi, iyileştirilmiş yakıt verimliliği ve daha düşük
CO2 emisyonlarını beraberinde getiriyor. Çok daha büyük hacimli,
atmosferik motorlara (2,0 litre) eşdeğer güç ve tork üreten motor, son
derece akıcı bir sürüş ve üstün sürüş keyfi sunuyor. Suzuki tarafından
bizzat geliştirilen ve Suzuki'ye ait bir teknoloji olan Boosterjet,
küçük hacimli motor ve yüksek tork üretimi sağlayan turbo besleme ile
yakıt verimliliğini iyileştiriyor ve sürüş keyfini artırıyor. K14D
motorun Boosterjet turbo beslemesi henüz 2.000 d/d'dan itibaren
maksimum torkunu kullanıma sunmaya başlıyor, alt devirlerden itibaren
yüksek çekiş gücü üretmeye başlıyor, tork eğrisini optimize ediyor ve
tam gazda hızlanma anında çok daha dengeli ve homojen bir hızlanma
sağlıyor. Boosterjet sistemi, Wastegate valfini, güç gereksiniminin
olduğu durumlarda daha yüksek turbo basıncı oluşturmak için kapatarak
ve normal sürüş sırasında sistemi rahatlatmak için açarak basınç
kayıplarını (pumping loss) azaltıyor ve böylece yüksek güç üretimi ile
yüksek yakıt verimliliğini aynı potada eritiyor. Gaz kelebeğinin
kapanması ve ardından hızla yeniden açılması esnasında turbo
boşluğunun oluşmaması için bir hava baypas valfi de kullanılıyor.
Yakıt, hava emişi esnasında 360 Bar basınçla yanma odasına
püskürtülürken buji etrafında zengin bir karışım ve pistonun dış
kenarında daha zayıf bir karışım oluşturuyor. Düz bir emme kanalı ve
gelişmiş bir piston başı tasarımı ile yakıt, karıştırıcı akış (tumble
flow) yöntemiyle yanma odasına yönlendiriliyor. Sürüş koşullarına göre
yakıt enjeksiyon basıncını en iyi şekilde ayarlayan değişken bir yakıt
kontrol sistemi de kullanılıyor. Yakıt enjeksiyon aralığının
genişlemesiyle, PM (Partikül Maddesi) ve PN (Partikül Adedi)
emisyonları, alt ve yüksek motor devri bandında azalıyor. Bu, yakıt
atomizasyonunu güçlendirmeye yardımcı oluyor ve ayrıca yakıt yanma
verimliliğini de artırıyor. Yeni 48V Hibrit sistem, debriyaja
basıldığında ve araç hızı yaklaşık 80 km/s'nin altında olduğunda
elektromotoru askıya alarak (electric motor idling) önemli bir
verimlilik avantajı daha sunuyor. Bu özellik temelde elektromotorun
gücüyle yakıt enjeksiyonunun yerini alarak örneğin araç yavaşlarken
veya sabit durduğunda motorun rölanti seviyesini düzenliyor. Motor
momentumu ISG ünitesi tarafından elektronik olarak kontrol
edildiğinden bu işlev ifade edilen sürüş koşullarında yakıt tüketimini
ortadan kaldırıyor ve yeniden harekete geçme anında gecikme olmaksızın
motor hızla yeniden çalışıyor. 4x2 çekişli Vitara Hibrit ve SX4
S-Cross Hibrit, WLTP verilerine göre 100 km'de 5.7 litrelik ortalama
yakıt tüketimi değeriyle dikkat çekerken, Vitara Hibrit 4x4 ise 100
km'de ortalama 6.2 litrelik yakıt tüketimiyle yine öne çıkıyor.

Suzuki Vitara Hibrit güvenlikte çıtayı yükseltiyor

Suzuki Vitara Hibrit sürüş güvenliğini desteklemek, kazaları
önlemek ve günlük kullanımda sürücünün hayatını kolaylaştırmak üzere
daha fazla sürüş destek sistemiyle donatılıyor. Radar Fren Desteği
(RBS), yenilenen Vitara'da yerini monoküler kamera ve lazer radar
(MFL) ile çalışan Çift Sensörlü Fren Destek Sistemi'ne (DSBS)
bırakıyor. Sistem, aracın sürüş yönündeki araçları veya yayaları
algılıyor, sürücüyü uyararak olası bir çarpışmayı önlemeye ya da
çarpışma durumunda şiddetini azaltmaya çalışıyor. Suzuki'de ilk kez
sunulan Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSM), aracın her iki yanındaki kör
noktasında olan veya yaklaşan araçları tespit ederek, şerit değiştirme
girişiminde LED uyarı lambası ve sesle sürücüyü uyarıyor. Arka
kısımdaki iki yan radar sensörünü kullanan Arka Çapraz Trafik Uyarı
Sistemi (RCTA) geri viteste 8 km/s hıza kadar olan sürüşlerde veya
park yerlerinden geri çıkışlarda yaklaşan bir araç karşısında,
sürücüyü gösterge paneli üzerinden görsel ve sesli olarak uyarıyor.
'Hız sınırı' veya 'girilmez' gibi trafik işaretlerini algılayan Trafik
İşareti Tanımlama Sistemi (TSR), ilgili trafik işaretini bilgi
ekranında göstererek sürücünün dikkatini trafik işaretine çekiyor.
Birden fazla işaret algılayan sistem, bir kerede en fazla üç işaret
görüntüleyebiliyor. Yine Şerit Takip İhlal ve Uyarı Sistemi de trafik
güvenliğini maksimize ediyor. Milimetre-dalga radarıyla öndeki araçla
mesafeyi koruyarak takip eden Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC) de,
sürücü tarafından ayarlanan hızı maksimum hız sınırı olarak kabul
ediyor ve sürücüye takip mesafesi desteği sağlıyor.

Sürücü, yolcu ve yaya güvenliği SX4 S-Cross Hibrit'te

Kullanıcı ve yolcusuna her zaman güvende olduğunu hissettiren SX4
S-Cross Hibrit Suzuki'nin TECT sistemi sayesinde, bir çarpıs?ma
durumunda enerjiyi etkili bir şekilde emen ve dag?ıtan bir gövde
yapısıyla sunuluyor. SX4 S-Cross Hibrit'te Radar Fren Desteği (RBS),
Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), EBD Destekli ABS, BAS (Fren
Destek Fonksiyonu), ESP (Elektronik Stabilite Programı), HHC (Yokuş
Kalkış Desteği), TPMS (Lastik Basınç Uyarı Sistemi), merkezi alarm
sistemi, çocuk güvenlik kilidi ve çocuk koltuğu sabitleme mekanizması
ile toplam 7 adet hava yastığı gibi güvenlik özellikleri standart
olarak sunuluyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.267
Değişim :  -0,10% |  -9,79
Açılış :  10.282  
Önceki Kapanış :  10.277  
En Düşük
10.202
En Yüksek
10.326
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
VAKKO 100,10 79.417.839 % 10,00  
KLNMA 19,03 14.344.918 % 10,00  
ORMA 286,00 8.205.384 % 10,00  
KTLEV 192,50 286.164.615 % 10,00  
ATATP 158,50 342.631.427 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,2425 32,2914 % -0,14  
Euro 34,7094 34,7947 % -0,05  
Sterlin 40,1495 40,3507 % -0,47  
Frank 35,2638 35,4406 % -0,74  
Riyal 8,5225 8,5652 % -0,60  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,44 27,46 % 0,66  
Platin 957,61 958,67 % 0,66  
Paladyum 977,96 983,84 % 0,66  
Brent Pet. 83,43 83,43 % 0,66  
Altın Ons 2.325,01 2.325,25 % 0,66