MIGROS 2013`TE CIFT HANELI BUYURKEN VAFOK VE PAZAR PAYI ARTTI- BASIN ACIKLAMASI

12.03.2014 13:48
KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

MIGROS TICARET A.S. 2013 DORDUNCU CEYREK VE 2013 YIL SONU FINANSAL
SONUCLARINI ACIKLADI. MIGROS TICARET A.S.`DEN YAPILAN ACIKLAMAYA GORE, SIRKET
2013`TE CIFT HANELI BUYUMEYE DEVAM EDERKEN, VAFOK KARINI YUZDE 9,1 ARTIRMAYI
BASARDI, AYNI ZAMANDA PAZAR PAYINI DA YUKSELTTI. SATISLAR 2013`UN SON
CEYREGINDE YUZDE 10 BUYUDU, 2013 YILINDA PAZAR PAYI %14,2`YE CIKTI

MIGROS`UN KONSOLIDE SATISLARI 2013`TE 7.127 MILYON TL`YE ULASIRKEN, TAKVIM
ETKISINDEN ARINDIRILMIS CIRO ARTISI %10,2 OLARAK GERCEKLESTI. 2013`UN SON
CEYREGINDE SATISLAR %10,0 BUYUDU. MIGROS`UN ORGANIZE GIDA PERAKENDEDE FMCG
(HIZLI TUKETIM URUNLERI) PAZAR PAYI 2013 YILINDA 60 BAZ PUAN ARTARAK %14,2
OLARAK GERCEKLESTI. AYRICA, MIGROS HEM 2013 DORDUNCU CEYREKTE HEM DE YILIN
TAMAMINDA OPERASYONEL KARLILIK MARJINI KORUDU.
2013 YILINDA BRUT KAR
TUTARI %11,2 ARTIS KAYDEDEREK 1.895 MILYON TL OLURKEN, BRUT KAR MARJI %26,6
OLARAK GERCEKLESTI (2012: %26,3). VAFOK (VERGI, AMORTISMAN, FAIZ ONCESI KAR)
2013 YILINDA GECEN YILA GORE %9,1 ARTARAK 469 MILYON TL OLURKEN, VAFOK MARJI
%6,6 (2012: %6,6) OLDU. 2013 DORDUNCU CEYREKTE ISE VAFOK MARJI %7,0 OLARAK
GERCEKLESTI.
YENI MAGAZA ACILISINDA HEDEFLERIN UZERINE CIKTI
SIRKET
2013 YILINDA, HEDEFLENEN YENI MAGAZA ACILIS PROGRAMININ UZERINDE BIR PERFORMANS
SERGILEDI. SUPERMARKET SEGMENTI SIRKETIN BUYUMEDE ODAK NOKTASI OLMAYA DEVAM
ETTI. 2013 YILINDA, 154 SUPERMARKET, 3 HIPERMARKET VE 8 RAMSTORE (7
MAKEDONYA`DA VE 1 KAZAKISTAN`DA) OLMAK UZERE TOPLAM 165 YENI MAGAZA ACILDI.
SIRKETIN MACROCENTER FORMATI, ANKARA, MUGLA VE IZMIR OLMAK UZERE 3 YENI SEHIRDE
HIZMET VERMEYE BASLADI. SIRKETIN 2013 SONU ITIBARIYLE TOPLAM MAGAZA SAYISI
1.004`E ULASTI. DIGER TARAFTAN, HIPERMARKETLERDE SATIS ALANI OPTIMIZASYON
PROJELERI ILE OPERASYONEL VERIMLILIK ARTTIRILDI. MIGROS, YURTICINDE EN HIZLI
BUYUYEN ULUSAL SUPERMARKET OPERATORU OLMANIN YANI SIRA, TAZE URUN GRUPLARINDA
CESITLILIGE VERDIGI ONEMLE, OZGUN MARKALI URUNLERDE REKABETCI `HER GUN DUSUK
FIYAT` POLITIKASIYLA, SUNDUGU KALITELI HIZMET ANLAYISI VE REKABETCI
PROMOSYONLARI ILE KENDISINI REKABETTE DIGER RAKIPLERINDEN FARKLILASTIRMAKTADIR.
SIRKET, BU FARKLILASMAYI DAHA DA BELIRGINLESTIRMEK ICIN BELLI BASLI BUYUK
SUPERMARKETLERINDE TAZE URUNLER VE HIZLI TUKETIM URUNLERINE ODAKLI KONSEPT
DEGISIKLIKLERI UYGULAMAYA BASLAMISTIR.
MIGROS, MIGET ET TESISI`NI IZMIR
TORBALI`YA TASIYARAK ET URETIM KAPASITESINI IKI KATINA CIKARMISTIR. MIGET,
12.000 METREKARE KAPALI ALAN VE YILLIK 50.000 TON ET URETIM KAPASITESIYLE
TURKIYE`NIN EN BUYUK ET TESISIDIR. BU STRATEJIK HAMLE ILE, SIRKET TAZE ET
TEDARIK ZINCIRINDE TAM KONTROL VE URUN IZLENEBILIRLIGI IMKANINA SAHIP
OLMUSTUR.
MIGROS TAZE URUNLERE VERDIGI ONEMI TEDARIK ZINCIRI SURECLERINI
IYILESTIREREK DESTEKLEMEKTEDIR. TARLADAN MAGAZA RAFLARINA COK DAHA KISA SUREDE
URUN TESLIMI ILE MEYVE SEBZE KATEGORILERINDE RAF OMRU VE TAZELIK ONEMLI OLCUDE
ARTIRILMISTIR.
SON BIRKAC YILDA MIGROS`UN BUYUME STRATEJISI, YILLIK CIFT
HANELI BUYUME RAKAMLARI, BUYUYEN MAGAZA AGI, PAZAR PAYI KAZANIMI VE SEKTORDE
DAHA REKABETCI KONUMLANMASI ILE DESTEKLENMISTIR. BUNUN YANISIRA, IHTIYATLI
MALIYET YONETIMI VE ETKIN ISLETME SERMAYESI YONETIMI, SIRKET ICIN GUCLU
OPERASYONEL MARJI BERABERINDE GETIRMEKTEDIR.


-MATRIKS-




17:5994.571
Değişim :  1,02% |  954,45
Açılış :  93.568  
Önceki Kapanış :  93.616  
En Yüksek
94.603
En Düşük
93.568