12.11.2026 - 17:45 | Son Güncellenme:
HABER MERKEZİ
2027 yılına sayılı haftalar kala kamu çalışanlarının gündemindeki en sıcak başlık olan Ocak 2027 memur zammı tahmini için kritik veriler peş peşe geldi. Milyonlarca memur ve memur emeklisinin gözü kulağı Ocak 2027 maaş artışlarına çevrildi. güncel ekonomik veriler ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) yılın son Enflasyon Raporu tahminleri doğrultusunda yeni yıl zam senaryoları netleşmeye başladı. Peki, doktor, öğretmen, hemşire, polis memur maaşı zam oranı beklentisi ile en düşük memur maaşı ne kadar olacak? İşte, detaylar...
MERKEZ BANKASI YIL SONU ENFLASYON BEKLENTİSİNİ YÜKSELTTİ
Merkez Bankası ağustos ayında yayımladığı yılın üçüncü Enflasyon Raporu’nda 2026 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 28’e yükseltmişti. TCMB Başkanı Fatih Karahan, yılın son Enflasyon Raporu toplantısında bu tahminin yüzde 29,5’e çıkarıldığını açıkladı.
2027 OCAK MEMUR ZAMMI NE KADAR OLACAK?
Memur ve memur emeklilerinin maaş artışlarında toplu sözleşme hükümlerinin yanı sıra enflasyon farkı da belirleyici oluyor. 2026 yılının ikinci altı aylık döneminde yüzde 7 toplu sözleşme zammı alan memur ve memur emeklileri için enflasyon farkı, temmuz-aralık dönemindeki kümülatif enflasyonun bu oranı aşması durumunda oluşuyor.
Yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,5 gerçekleşmesi senaryosunda, ikinci altı aylık enflasyon yaklaşık yüzde 9,97 olarak hesaplanıyor. Bu durumda memur ve memur emeklileri için enflasyon farkı yaklaşık yüzde 2,78 oluyor.
Ocak 2027’de uygulanacak yüzde 5’lik toplu sözleşme artışının da eklenmesiyle toplam zam oranı yaklaşık yüzde 7,91’e ulaşıyor. Kesin oranlar, kasım ve aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanmasıyla netleşecek.
ÖĞRETMEN, DOKTOR, HEMŞİRE MEMUR MAAŞLARI HESAPLAMA TABLOSU
Yüzde 7,91 oranındaki tahmini artışa göre memur ve memur emeklilerinin maaşlarında oluşabilecek tutarlar şu şekilde:
Unvan | Mevcut maaş | Yeni maaş |
Şube Müdürü (1/4) | 107.110 TL | 115.582,40 TL |
Memur (9/1) | 73.070 TL | 78.849,84 TL |
Uzman Öğretmen (1/4) | 92.166 TL | 99.456,33 TL |
Öğretmen (1/4) | 83.254 TL | 89.839,39 TL |
Başkomiser (3/1) | 101.242 TL | 109.250,24 TL |
Polis Memuru (8/1) | 92.618 TL | 99.944,08 TL |
Uzman Doktor (1/4) | 170.730 TL | 184.234,74 TL |
Hemşire (5/1) | 84.845 TL | 91.556,24 TL |
Mühendis (1/4) | 109.185 TL | 117.821,53 TL |
Teknisyen (11/1) | 75.877 TL | 81.878,87 TL |
Profesör (1/4) | 153.208 TL | 165.326,75 TL |
Araştırma Görevlisi (7/1) | 102.779 TL | 110.908,82 TL |
Vaiz (1/4) | 86.983 TL | 93.863,36 TL |
EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI NE KADAR OLACAK?
Hali hazırda 70.224 TL olan en düşük memur maaşının ise yüzde 7,91 oranındaki tahmini artışın ardından 75 bin 778 TL'ye yükselmesi bekleniyor.