UzmanparaEMEKLİNİN ZAM HAKKI 2026 TEMMUZ'DA NE KADAR OLACAK? Emekli zammında son güncel tahmin ne oldu? İşte enflasyon beklentisine göre emekli maaşı zam oranı

EMEKLİNİN ZAM HAKKI 2026 TEMMUZ'DA NE KADAR OLACAK? Emekli zammında son güncel tahmin ne oldu? İşte enflasyon beklentisine göre emekli maaşı zam oranı

01.07.2026 - 20:12 | Son Güncellenme:

Türkiye’deki milyonlarca SSK ve Bağ-Kur emeklisinin kulakları Türkiye İstatistik Kurumu’ndan (TÜİK) gelecek açıklamaya çevrildi. 3 Temmuz Cuma günü ilan edilecek Haziran ayı enflasyon verisiyle birlikte, yılın ikinci yarısında geçerli olacak Temmuz 2026 emekli maaş zam oranları resmiyet kazanacak. Peki, geride kalan 5 aylık verilere göre emeklinin cebinde hangi oran var? Haziran enflasyon beklentileri ne yönde ve en düşük emekli maaşı kaç TL olacak? İşte kulislerde konuşulan en son senaryolar ve tahmini maaş tabloları...

Haberlerimizi Google'da Takip EdinGelişmelerden anında haberdar olun.Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
EMEKLİNİN ZAM HAKKI 2026 TEMMUZDA NE KADAR OLACAK Emekli zammında son güncel tahmin ne oldu İşte enflasyon beklentisine göre emekli maaşı zam oranı

AA Finans'ın Anketine katılan ekonomistlerin haziranda aylık enflasyon beklentilerinin ortalaması yüzde 1,04 oldu. Ekonomistlerin haziran ayı için enflasyon beklentileri yüzde 0,81 ile yüzde 1,77 arasında yer aldı. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için de kesinleşen 5 aylık enflasyon oranı % 16,60 olarak açıklandı. Gözler Temmuz'a çevrildi.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

EMEKLİ ZAMMI NE KADAR OLACAK? İŞTE TAHMİN

Temmuz emekli maaş zammı Haziran ayı enflasyonun 1,36 olarak açıklanması halinde % 18,19 olacak.

EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI NE KADAR OLACAK?

En düşük emekli maaşı şu anda 20.000 TL olarak ödeniyor. Yapılacak % 18,19'luk zam sonrası bu rakam 23.638 TL'ye yükselecek.

Daha önceki zam dönemlerinde olduğu gibi bu rakamın 25 bin TL seviyesine çekilebileceği konuşuluyor.

Ocak ayı içerisinde yapılan % 12,19'luk zam sonrası 18 bin 939 liraya yükselen en düşük emekli maaşı yapılan düzenleme ile 20.000 TL'ye yükseltilmişti.