İnternet alışverişine Türk-Hint dopingi!
15.04.2017 11:12Son güncelleme : 17.04.2017 10:09
Credit Suise tarafından yapılan bir araştırmaya göre önde gelen 8 gelişmekte olan ülkede online alışveriş yapanların oranı 2011-2016 arasında ikiye katlanarak yüzde 31’e çıktı. Türkiye ve Hindistan, artış hızının en yüksek olduğu ülkeler olarak belirlendi.
Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret güçlü bir büyüme gösterirken, Türkiye ve Hindistan sektörün en hızlı büyüyen pazarları arasında başı çekiyor. Credit Suisse tarafından hazırlanan rapora göre, gelişen ülkelerde şu an 1 trilyon doların altında kalan yıllık online harcamalar 2025 yılında 2.5 trilyon dolara ulaşacak. Dünya'dan Evrim Küçük'ün haberine göre Türkiye, tüketicilerin internet üzerinden yaptığı harcamaları en hızlı artırması beklenen ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyor.
Credit Suisse, 8 ülkede 14 binden fazla kişiyle yüz yüze gerçekleştirdiği tüketici eğilimlerine ilişkin anketin sonuçlarını yayınladı. Brezilya, Çin, Rusya, Hindistan, Endonezya, Meksika, Güney Afrika ve Türkiye’nin dahil edildiği araştırma, gelişen ülkelerde bir tüketici kültürü oluşmaya başladığını, ankete katılan hane halkının yüzde 10’unun son üç yılda orta gelir düzeyine geçiş yaptığını ve söz konusu ülkelerde tüketici tabanının 1.25 milyar kişiye çıktığını ortaya koydu. Bu ülkelerde harcama alışkanlıklarında farklılıklar yaşanmaya başladığını gösteren araştırma, özellikle online harcamalarda büyük bir sıçrama olacağı beklentisine dikkat çekiyor.
ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPANLARIN SAYISI 5 YILDA İKİYE KATLANDI
Rapora göre Türkiye, Brezilya, Çin dahil 8 ülkede online alışveriş yapanların oranı 2011-2016 arasında ikiye katlanarak yüzde 31’e çıktı. Online alışveriş büyüklüğü açısından en büyük pazar Çin olurken, online alışverişin en hızlı arttığı ülkeler Hindistan ve Türkiye. Örneğin Hindistan’da 2014’te tüketicilerin yüzde 32’si online alışverişi tercih ederken, bu oran şimdi yüzde 50’ye çıkmış durumda. Türkiye’de online alışveriş tercih eden tüketicinin oranı 2014 yılındaki yüzde 19 seviyesinden bugün yüzde 32’ye ulaştı. Diğer yandan, tüketicilere bu yıl online alışverişlerini artırma planları sorulduğunda en güçlü veriler yine Türkiye ve Hindistan’da elde edildi.
PAZARIN BÜYÜKLÜĞÜ 2.5 TRİLYON DOLARA ÇIKACAK
Ankette değerlendirilen ülkelerde 1 milyar kişinin daha online alışverişe yöneleceği tahmini yapılırken, şu anki büyüme hızına göre yapılan değerlendirmeye göre, 2016’da 1 trilyon dolar olan bu ülkelerdeki e-ticaret büyüklüğü 2025’te 2.5 trilyon dolara ulaşacak.
Online alışverişin artmasında en önemli etkenlerden biri internet erşiminin kolaylaşması. Araştırmaya göre Türkiye’de yetişkin nüfusun yüzde 80’inin internet erişimi bulunuyor. Bu oran Brezilya’da yüzde 91 iken, Endonezya’da yüzde 51 düzeyinde. Raporda, akıllı telefon teknolojisinin gelişmesinin internet erişiminde önemli bir faktör olduğuna dikkat çekiliyor. Gelişmekte olan ülkelerde tüketicilerin yüzde 50’sinden fazlası internete girmek için akıllı telefonlarını kullanıyor. İnternete erişim için akıllı telefon kullanım oranının en yüksek olduğu ülkeler yüzde 70-80 ile Çin, Brezilya ve Türkiye. Akıllı telefonları online alışveriş için kullananların en yüksek olduğu ülkeler ise Güney Afrika, Endonezya, Tayland, Çin, Singapur ve Türkiye olarak sıralanıyor.
Raporda, online alışverişin, son beş yılda online bankacılık ve online seyahat planı gibi aktivitelerden daha hızlı büyüdüğü de ortaya konuyor.
65 YAŞ ÜSTÜNDEKİLER E-TİCARETLE İNDİRİM MÜHENDİSİ OLDU
TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 65 yaş üstü nüfusta 2014 yılında yüzde 5 olan internet kullanım oranı, 2016 yılında yüzde 6,5’a yükseldi. 65 yaş üstü erkeklerde internet kullanımı 2014’te yüzde 8,8 iken 2016’da yüzde 9,2 oldu. Asıl patlamanın yaşandığı 65 yaş üstü kadınlarda yüzde 1,8 olan internet kullanımı ise son 2 yılda bir buçuk kat artarak yüzde 4,3’e kadar yükseldi. İnternet kullanan 65 yaş üstü kişilerin sayısının son 2 yılda büyük oranda artması, online alışverişe de olumlu yansıdı.