İnternetten yapılan alışverişte...

21.11.2014 10:41

Son güncelleme : 21.11.2014 10:41



IAB Türkiye araştırmasına göre internetten en çok seyahat alışverişi yapılıyor.

 


Tüketim gücü yüksek kitlenin internette yaptığı alışveriş en çok  seyahat üzerine.


IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması* verilerine göre Türkiye'de interneti en çok AB sosyo ekonomik statü (SES) grubunun  kullandığı görülüyor.


Türkiye'deki mevcut SES grupları incelendiğinde, internet kullanım  oranının en fazla olduğu kesim %73'le AB. AB SES grubunu,%56'lık kullanım oranıyla C1 grubu, %43 ile C2 grubu,%31 ile D ve E grubu izliyor.


AB SES grubu internet kullanıcıları cinsiyet dağılımının neredeyse eşit olduğu gözlemleniyor. Bu gruba dâhil olanların %51'i erkek, %49'u ise kadınlardan oluşuyor.18-35 yaş grubu %34 oranıyla AB SES grubu içindeki en büyük kitleyken, bu yaş grubunu%33'le45 yaş üstü, %19 ile 35 yaş üstü ve %15 ile de 18 yaş altı kullanıcılar takip ediyor.


AB SES grubuna mensup internet kullanıcılarının %35'i lise, %28'i üniversite ve üzeri, %22'si ilkokul ve altı, %15'iise ortaokul mezunlarından oluşuyor.


Tüketim gücü yüksek kitlenin neredeyse tamamı akıllı telefon sahibi ve internetten alışveriş yapıyor.


Ipsos MediaCT'nin Ipsos Affluent Survey** sonuçlarına göre tüketim gücü yüksek kitlenin teknolojik cihaz sahiplikleri incelendiğinde, akıllı telefon sahipliğinin %90 seviyesinde olduğu görülüyor. Dizüstü bilgisayar sahiplik oranı %83 iken, tablet ve masaüstü bilgisayar sahiplik oranları ise %46 seviyesinde seyrediyor.


Araştırmaya katılanların internet aktiviteleri incelendiğinde şunlar görülüyor  tüketim gücü yüksek internet kullanıcılarının %91'i sosyal ağlara üye,%84'ü internetten alışveriş yapıyor, %70'i ise gazeteyi internetten okuyor. İnternetten dergi okuyanların oranı %23'te, radyo dinleyenlerin oranı ise %22'de kalıyor.



İnternetten en çok uçak ve otel rezervasyonu yapıyorlar.


Araştırmaya göre, tüketim gücü yüksek kitle internette %48 oranıyla en fazla uçak bileti satın alıyor ve otel rezervasyonu yapıyor. Bunu %32 ile kadın giyim ürünleri,%27 ile kitap, %26 ile ayakkabı ve %23 ile etkinlik bileti alışverişi izliyor.


%90 oranında akıllı telefona sahip olan bu kitlenin akıllı telefon ve tabletlerinden indirdikleri uygulamaların oranları incelendiğinde ise,%61 sosyal medya, %60 oyun, %54 haber/gazete, %48 hava durumu ve %46 oranında müzik uygulaması indirdikleri görülüyor.





14:449.437
Değişim :  3,24% |  295,81
Açılış :  9.419  
Önceki Kapanış :  9.141  
En Düşük
9.303
En Yüksek
9.437
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler14:42
ODINE 75,90 369.038.987 % 10,00  
AKFGY 2,31 162.285.481 % 10,00  
GEDIK 18,04 225.165.362 % 10,00  
MERCN 16,86 79.984.726 % 9,98  
DAGHL 92,05 35.225.809 % 9,98  
14:42 Alış Satış %  
Dolar 39,6376 39,6393 % 0,06  
Euro 46,0495 46,0563 % 0,31  
Sterlin 53,8550 54,1249 % 0,50  
Frank 48,8730 49,1180 % 0,24  
Riyal 10,5379 10,5907 % -0,22  
14:42 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,07 36,11 % 0,66  
Platin 1.309,68 1.312,44 % 0,66  
Paladyum 1.073,30 1.077,64 % 0,66  
Brent Pet. 67,94 67,94 % 0,66  
Altın Ons 3.318,87 3.319,25 % 0,66