Koç, `yerli şanzımanı` İngiliz Ricardo ile üretecek

29.05.2018 10:59

Son güncelleme : 29.05.2018 18:14

Ford Otosan, İngiliz devi Ricardo ile yeni nesil ağır ticari araç şanzımanlarında işbirliği yapacak.



Motor ile birlikte otomotivin en önemli ikinci parçası şanzımanda yerlilik için ilk adım Koç Holding iştiraki Ford Otosan’dan gelmişti. Şubat ayında bununla ilgili Ford Otosan bir açıklama yapmış “yerli şanzıman” için Eskişehir’deki fabrikada 49.5 milyon euroluk bir yatırım planı açıklamıştı. Türkiye’de ilk yerli dizel motor Erk’i 1980’li yıllarda üreten Ford Otosan’ın Türk otomotiv sektörü için en önemli adımlardan biri olan “yerli şanzıman” merakla beklenirken, bununla ilgili ilginç bir ayrıntı geçtiğimiz günlerde uluslararası basında dikkat çekti. Yerli şanzıman üretilecekti ancak yabancı ortaklarla.
 
Dünya gazetesinden Kerim Ülker'in yazısına göre, 2 yıl içinde piyasaya çıkması hedeflenen yerli şanzımanın mühendislik çalışmasını dünyaca ünlü bir firma üstlendi. İngiltere merkezli Ricardo ile görüşen Ford Otosan, yeni nesil ağır ticari araç şanzımanlarında işbirliği yapacak.
 
İLK TANKIN MOTORUNU YAPTI 
 
İngiliz devi Ricardo, Ford Otosan’ın üreteceği yeni nesil Ford Trucks kamyon ve çekicilerde kullanılacak ve Ford Otosan tarafından üretilecek son teknoloji ürünü şanzımanların tasarımı ve geliştirilmesini üstlenirken bir yandan da teknik danışmanlık hizmeti sunacak.
 
Bir anlamda yerli şanzıman İngiliz Ricardo ile hayat bulacak. Londra merkezli Ricardo, dünyanın en ilginç firmalarından biri aslında. Winston Churchill’in 1’inci Dünya Savaşı’nda yarbay Ernest Swinton tarafından 1915 yılında projelendirdiği “Kara Destroyeri” çalışmasında dikkat çekti. 1917 yılında “tank” adını alan bu aracın motorunu da İngiliz Ricardo üretmişti. 8 binden fazla mühendisin çalıştığı şirket 1980’lerde ağır ticari araç sektörüne de aksamlar geliştirdi ve üretti.
 
DÜNYANIN EN GÜÇLÜ ARACI BUGATTİ VEYRON’DA İMZASI VAR 
 
Tank ile üretime başlayan İngiliz Ricardo son yıllarda, yüksek performans isteyen otomobillerde de adını duyurdu. Bunlar arasında en dikkat çeken ise dünyanın en güçlü otomobillerinden biri kabul edilen Bugatti Veyron. Ricardo, lüks otomobil markası Bugatti Veyron’un hem tasarımında hem de geliştirilmesinde çalıştı ve bu araç için dört çeker tahrikli çift debriyaj tahrik sistemi üretti. Yerli şanzıman için Ford Otosan’ın İngiliz Ricardo ile yaptığı işbirliği önemli. Özellikle “güçlü” projelerde yer alması bakımından…





12:341.541
Değişim :  -0,05% |  -0,82
Açılış :  1.550  
Önceki Kapanış :  1.542  
En Yüksek
1.554
En Düşük
1.537
BIST En Aktif Hisseler12:34
FADE 11,55 72.488.096 % 10,00  
TRILC 12,10 49.126 % 10,00  
SNKRN 30,80 65.512 % 10,00  
NIBAS 30,84 16.799.402 % 9,99  
IZTAR 25,76 3.800.767 % 9,99  
12:34 Alış Satış %  
Dolar 7,6368 7,6420 % 1,46  
Euro 9,0716 9,0799 % 1,11  
Sterlin 10,5160 10,5687 % 1,13  
Frank 8,1366 8,1856 % 0,98  
Riyal 2,0287 2,0389 % 1,35  
12:34 Alış Satış %  
Altın Ons 1.692 1.692 -6,39  
Altın Gr. 414 414 3,09  
Cumhuriyet 2.743 2.784 3,00  
Tam 2.737 2.808 10,29  
Yarım 1.324 1.360 6,77  
Çeyrek 663 679 2,49  
Gümüş.Ons 25,26 25,29 0,10  
Gümüş Gr. 6,17 6,18 0,08  
B. Petrol 69,42 69,42 0,06