Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), şubat ayına ilişkin Perakende Satış Hacim Endeksi'ni açıkladı.
Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, şubatta bir önceki aya göre yüzde 0,7 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,4, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 1 ve otomotiv yakıtı satışları da yüzde 0,6 geriledi.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 3, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 1,6, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 1,8 düşüş gösterdi. Tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0,1, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları ise yüzde 3,3 arttı.
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,9 arttı. Gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 4,2, otomotiv yakıtı satışlarında ise yüzde 11 artış, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlarda yüzde 1,2 düşüş kaydedildi.
Gıda dışı sektörlerin geçen yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,1, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,7, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0,9, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 47,5 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 8,1 azaldı.
PERAKENDE CİRO
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, şubatta bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı. Şubatta gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,3 arttı, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar aynı seviyede kaldı. Otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 0,6 azalış gösterdi.
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro ise şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 15,4, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışları yüzde 4,5 arttı, otomotiv yakıtı satışlarında ise yüzde 10 düşüş yaşandı.