`Amerika`da Çin`in alternatifi olmak istiyoruz`

20.08.2015 11:06

Son güncelleme : 21.08.2015 09:45

İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Karaca "Amerika Çin`e alternatif arıyor. Fırsatı iyi değerlendirip ABD pazarında daha çok boy göstereceğiz" dedi.



İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca, ABD'ye 39 milyar dolarlık hazır giyim ürünü ihraç eden Çin'in maliyet avantajını kaybettiğini belirterek, "Amerika şimdi Çin'e alternatif arıyor. Bu ortamda doların değer kazanmasıyla hem maliyet, hem kar avantajı yakaladık. Fırsatı iyi değerlendirip ABD pazarında daha çok boy göstereceğiz, Çin'in alternatifi olmak istiyoruz" dedi.


İHKİB'den yapılan yazılı açıklamayla, Las Vegas'ta düzenlenen ABD'nin en büyük hazır giyim fuarı "Magic Show" sonrası İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca'nın değerlendirmeleri paylaşıldı.


Karaca, fuara Türkiye'den 15'i İHKİB çatısı altında olmak üzere toplam 24 firmanın katıldığı bilgisini vererek, dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı ABD'den Türkiye'nin hak ettiği payı alamadığının altını çizdi.


ABD'nin 100 milyar dolarlık hazır giyim ithalatının 39 milyar dolarını Çin'den yaptığını aktaran Karaca, şunları kaydetti:

 


İHKİB Başkan Vekili Kemalettin Güneş ile yaptığımız gözlemlerde Türkiye için önemli bir fırsatın yaklaştığını gördük. Çin maliyet avantajını giderek kaybediyor. ABD ise Çin'e alternatif arıyor. Çinli ve Türk ihracatçılar ABD pazarına sattıkları ürünlerde aynı gümrük oranlarını ödüyorlar. Türk hazır giyim ihracatçıları olarak doların değer kazanmasıyla birlikte hem maliyet hem de kâr avantajı yakaladık. Fırsatı iyi değerlendirmek için ABD'ye odaklanmamız, bu ülkenin en büyük hazır giyim fuarında yerimizi almamız gerekiyordu. Şubat ayında olduğu gibi yılın ikinci fuarında da ABD'li alıcılar ihracatçı firmalarımıza büyük ilgi gösterdiler.


Las Vegas'ta şansımız döndü. Bu ilgiyi ve potansiyelimizi iyi değerlendirerek ABD hazır giyim pazarında halen binde 5'in bile altında olan payımızı yüzde 1,5'e yükselteceğiz. Daha açık bir ifadeyle, 100 milyar dolarlık ABD hazır giyim pazarında 465 milyon dolar olan payımızı iki üç yıl içinde 1,5 milyar dolara çıkaracağız."


"Bu ortamda doların değer kazanmasıyla hem maliyet, hem kar avantajı yakaladık. Fırsatı iyi değerlendirip ABD pazarında daha çok boy göstereceğiz, Çin'in alternatifi olmak istiyoruz" diyen Karaca, Avrupa, Rusya ve bölge ülkelerdeki gerilemeyi, ABD'ye ihracatın artırılması ile minimize etmek istediklerini bildirdi.


Karaca, hazırlık çalışmaları devam eden Türk Ticaret Merkezi'nin de yıl sonuna kadar New York'ta açılmasının planlandığını aktararak, "Bu süreçte çabalarımıza desteklerini esirgemeyen Ekonomi Bakanlığımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz" ifadelerini kullandı.

 





18:059.949
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  9.453  
Önceki Kapanış :  9.949  
En Düşük
9.451
En Yüksek
9.950
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
AKBNK 68,20 12.040.611.550 % 10,00  
SAHOL 89,65 4.252.605.099 % 10,00  
MEPET 10,56 26.953.147 % 10,00  
MTRYO 6,93 11.023.320 % 10,00  
LINK 660,50 114.247.990 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 39,8381 39,8476 % 0,09  
Euro 46,9258 47,0609 % 0,21  
Sterlin 53,8691 54,1391 % 0,11  
Frank 49,4814 49,7295 % 0,13  
Riyal 10,4500 10,5024 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,15 36,19 % 0,66  
Platin 1.354,91 1.357,05 % 0,66  
Paladyum 1.115,60 1.119,59 % 0,66  
Brent Pet. 66,39 66,39 % 0,66  
Altın Ons 3.322,54 3.322,84 % 0,66