Almanya
Merkez Bankası Yönetim Kurulu Üyesi Burkhard Balz, yaptığı açıklamada, “Apple, Google, Paypal ve Amazon gibi önemli teknoloji şirketleri, müşterilerle ilişkilerden daha fazla pay alırken, bankalar arka planda sadece ödeme işlemcileri olarak kalırken, Bundesbank olarak biz buna kayıtsız kalmamalıyız.” ifadesini kullandı.
Balz, bankaların en ileri teknolojik çözümleri müşterilerine sunması gerektiğinin altını çizerek, Avrupa
finans sisteminin istikrarını korumak için kıtadaki bankalardan alternatif ödeme sistemleri devreye sokması çağrısı yaptı.
Avrupa ödeme pazarında, ABD'li şirketler PayPal, Google, Facebook, Amazon ve Çin’in Alibaba ve Tencent üstünlükleri dikkati çekerken, bu teknoloji şirketlerinin vermeye başladığı
bankacılık hizmetlerinin tüketicilerin ilgisini çektiği ve bu şirketlerin geliştireceği yeni
bankacılık hizmetlerinin geleneksel bankalar için “gelirlerini ve müşterilerini kaybetme riski” oluşturduğu belirtilmişti.
Danışmanlık firması Bain & Company tarafından 29 ülkede 152 bin banka müşterisi ile yapılan ankete göre, teknoloji şirketlerinin
bankacılık konusunda iştahları, bankaların orta vadede gelirlerini ve müşterileriyle düzenli temaslarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmasına sebep oluyor.
Ankette, "Teknoloji firmaları, müşterilerin talep ettikleri basit, yüksek kaliteli dijital deneyimler sağlama konusunda geleneksel olarak başarılı olmuşlardır ve şimdi bu tüketici güveninin gücüyle
bankacılık sektörüne giriyorlar." değerlendirmesi yapıldı.
Avrupa
Merkez Bankası (ECB), Ekim 2018’de tüketicin ve şirketlerin bankalar arasında anında
para transferi ve perakende ödeme yapmalarını sağlayacak Target Instant Payment Settlement (TIPS) adı verilen yeni ödeme sistemini devreye sokmuştu.