Facebook ve IBM işbirliğine gidiyor

06.05.2015 11:44

Son güncelleme : 06.05.2015 12:15

Dijital reklamlarını kişiselleştirmek için çalışmalar yapan Facebook, aradığı ortağı buldu. Dün resmen duyurulan anlaşma kapsamında IBM ve Facebook bu alanda güçlerini birleştirecek.



 1.4 milyar aktif aktif kullanıcısı bulunan sosyal medya devi Facebook, bir süredir platform üzerinden yaptığı reklam yayınından elde ettiği karı artırmak için çalışmalar yürütüyordu.

Facebook ve IBM sosyal medya sitesindeki reklamların geliştirilmesi için birlikte hareket etme kararı aldı. Bu bağlamda Facebook'un kişiye özel reklamlarında iyileştirmeler yapılacak. Söz konusu anlaşma kapsamında IBM'in gelişmiş analiz altyapısı kullanılacak ve bu sayede Facebook kullanıcılarının ne gibi şeylerden hoşlandığı belirlenecek.

Hatırı sayılır bir kitleye reklam yayını yapan Facebook ise elde ettiği yeni veriler ışığında dijital reklam yayınını kullanıcının ilgi alanına göre belirleyecek. Başka bir deyişle, IBM'in sistemi tarafından spor malzemeleri ile ilgilendiği saptanan bir kullanıcıya bu sektör ile ilgili reklamlar gösterilecek.

Bu ortaklığın ardından Facebook'un dijital reklam dünyasında adeta tekel konumunda bulunan Google'a ciddi bir rakip olabileceği belirtiliyor. Anlaşmanın finansal detayları hakkında ise şu an için resmi bir bilgi bulunmuyor.

 





18:1010.080
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  0  
Önceki Kapanış :  10.080  
En Düşük
0
En Yüksek
0
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:10
EREGL 26,70 7.012.701.271 % 0,95  
ISDMR 35,82 127.983.941 % 0,70  
KCAER 13,78 200.463.362 % 0,63  
ZOREN 3,09 178.786.455 % 0,00  
YUNSA 5,20 18.703.080 % 0,00  
18:10 Alış Satış %  
Dolar 39,8113 39,8157 % -0,04  
Euro 47,0325 47,0435 % -0,04  
Sterlin 54,5660 54,8395 % -0,06  
Frank 50,1426 50,3939 % -0,14  
Riyal 10,5916 10,6446 % -0,00  
18:10 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,05 36,08 % 0,66  
Platin 1.355,27 1.358,78 % 0,66  
Paladyum 1.115,30 1.120,58 % 0,66  
Brent Pet. 67,16 67,16 % 0,66  
Altın Ons 3.336,16 3.336,51 % 0,66