Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0510.276
Değişim :  0,46% |  47,36
Açılış :  10.248  
Önceki Kapanış :  10.228  
En Düşük
10.189
En Yüksek
10.314
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
ATSYH 62,70 2.830.466 % 10,00  
ADESE 10,45 543.452.141 % 10,00  
DITAS 25,30 49.554.870 % 10,00  
SELGD 61,60 33.211.671 % 10,00  
EMNIS 177,30 4.322.318 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 39,8130 39,8620 % 0,10  
Euro 46,9038 46,9765 % 0,33  
Sterlin 53,9850 54,2556 % -0,24  
Frank 49,7965 50,0461 % -0,07  
Riyal 10,5461 10,5989 % -0,20  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,90 36,96 % 0,66  
Platin 1.393,18 1.402,85 % 0,66  
Paladyum 1.134,05 1.142,09 % 0,66  
Brent Pet. 68,51 68,51 % 0,66  
Altın Ons 3.334,89 3.335,28 % 0,66