Küresel mobil reklam yatırımları 63 milyar avroya ulaştı

13.07.2017 16:12

Son güncelleme : 14.07.2017 09:22

Global Mobil Reklam Yatırımları Raporu`na göre, mobil reklam yatırımları, 2016`da yüzde 60,5 artarak 63 milyar avroya yükseldi. Geçen yıl mobil gösterim reklam yatırımları 34 milyar avro ile mobil reklam yatırımlarının yüzde 54`ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 27 milyar avroyla tüm mobil reklam yatırımlarından yüzde 42,8`lik pay aldı.



Global Mobil Reklam Yatırımları Raporu'na göre, mobil  reklam yatırımları geçen yıl yüzde 60,5 artarak 63 milyar avroya ulaştı.

IAB Avrupa, IAB ABD ve IHS Markit tarafından açıklanan rapora göre,  mobil gösterim yüzde 64,3 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde ederken,  mobil arama reklam yatırımları yüzde 61,1'lik artışla ikinciliği aldı.  Kullanıcıların, operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden aplikasyon bazlı  mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış yüzde 11,2 oldu.

Geçen yıl mobil gösterim reklam yatırımları 34 milyar avro ile mobil  reklam yatırımlarının yüzde 54'ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 27  milyar avroyla tüm mobil reklam yatırımlarından yüzde 42,8'lik pay aldı.  Mesajlaşma reklam yatırımları ise düşüşe devam ederek 1,9 milyar avro ile yüzde  3,1'lik pay elde etti.

Global reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımında yüzde 46'lık  oran ve 29 milyar avroluk yatırımla Kuzey Amerika birinci sırada yer alırken,  Asya-Pasifik yüzde 33'lük (21 milyar avro) pay ile ikinci, Avrupa ise yüzde  19'luk payla (12 milyar avro) üçüncü sırada yer aldı.

Mobil reklam yatırımları Orta Doğu ve Afrika'da yüzde 0,8 (0,5 milyar  avro), Latin Amerika'da ise yüzde 0,7 (0,4 milyar avro) şeklinde  gerçekleşti.  ıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise Kuzey Amerika'da yüzde 73,  Latin Amerika'da yüzde 57, Asya-Pasifik'te yüzde 52, Avrupa'da yüzde 48, Orta  Doğu ve Afrika'da yüzde 46 olarak tüm bölgelerde artış kaydedilmesi dikkati  çekti.

"MOBİL CİHAZLAR ÖN PLANDA"

Açıklamada görüşlerine yer verilen IAB Avrupa Üst Yöneticisi (CEO)  Townsend Feehan, global mobil reklam yatırımlarının mobil cihazların ön planda  olduğu bir medya tüketim ve reklamcılık döneminde olunduğunu doğruladığını  bildirdi.

IHS Markit Teknoloji, Medya ve Telecom Analisti Kia Ling Teoh da  "Global Mobil reklam sektöründe yüzde 60,5'e varan büyüme, aynı zamanda reklam  teknolojisindeki gelişmelerle de destekleniyor. Ölçümlemedeki standardizasyon ve  medya tüketiminin mobil cihazlara kaymasıyla tüketicinin mobil reklamlarla daha  iyi bir etkileşim yakalamasını sağlandı. Bu durum özellikle gelişmekte olan  pazarlar için büyük önem teşkil ediyor." değerlendirmesinde bulundu.





18:0591.196
Değişim :  0,04% |  39,43
Açılış :  91.226  
Önceki Kapanış :  91.157  
En Yüksek
91.846
En Düşük
90.695