Mobil reklam yatırımları yüzde 68 arttı
16.11.2015 10:46Son güncelleme : 16.11.2015 11:24
Türkiye’de mobil reklam yatırımları yüzde 68 oranında artış gösterdi.
Bullseye Worldwide, 2015 yılının ilk altı ayı dijital reklam yatırımlarını esas alan IAB raporunun değerlendirmesini yaptı.
Verilere göre Türkiye’de dijital reklam yatırımları 2014’e göre %21,3 büyüyerek 789,3 Milyon TL oldu. En büyük büyüme mobil ve video kategorilerinde yaşandı. Bullseye Worldwide, bu rakamların Türkiye reklam sektörü için ne ifade ettiğini kendi uzmanlığına dayanarak açıkladı.
2015 yılının ilk 6 ayını değerlendiren Bullseye Worldwide’ın IAB’den edindiği reklam sektöründeki yatırımları konu alan araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de toplam dijital reklam yatırımları geçen yıldan bu yıla %21,3 oranında artış sergiledi.
IAB verilerinden yola çıkarak yapılan incelemede, display reklam yatırımları 2014’e göre toplamda %19,8 büyürken bu kalemde en büyük
sıçramayı %68’lık artışla mobil gösterim reklam yatırımları yapıyor. 2014 yılında 10 milyon TL’lik harcaması olan mobil gösterim reklamlarının, 2015 yılının ilk altı ayında 16,8 milyon TL’ye ulaştığı IAB raporlarına yansıyor. Mobil harcamaları %42’lik artış ve 61,1 milyon TL’lik harcamasıyla video reklam yatırımları takip ediyor.
EN YÜKSEK ARTIŞ MOBİL VE VİDEO REKLAMLARDA
Kategorisel açıdan incelendiğinde, alt birimleri ile birlikte en yüksek artışı sırasıyla mobil reklam yatırımları, arama motoru reklam yatırımları ve display reklam yatırımlarının elde ettiği görülüyor. Ancak harcamaların en büyüğü ilk yarıda arama motoru reklamlarına, ardından display reklamlara ve mobil reklamlara doğru yapıldığı raporda yer buluyor.
Bullseye Worldwide Yönetici Ortağı Afşın Avcı, “Globalde yükselen, Türkiye’de de ismi hızlıca yayılan programatik pazarlama bu dönem IAB’nin raporunda kendine yer bulmuş gözüküyor. Türkiye’de spesifik bir harcama kalemi olarak bulunmasa da 2016 yılının ilk yarısında göreceğimizden eminiz” dedi.
Mobil ve videoya olan harcama eğiliminin yükseleceği sektör içerisinde çok yeni bir öngörü olarak sayılmıyor. Bullseye Worldwide’ın 2015 yılında gerçekleştirdiği ve 2016’da devam edeceği yatırımların büyük kısmı mobil global reklam teknolojilerini ve networkleri kapsıyor. Bu yatırımlar ile Bullseye Worldwide, global kaynaklar ve çözüm ortakları üretirken ayrıca sektörün kalite çıtasını yükseltiyor.
Doğru tüketiciye ulaşmak için markalar video ve mobil reklama yönleniyor Avcı, “Sektörün en sıcak konusu olan mobil ve video reklamcılığın
trendini birçok nedenle açıklayabiliriz. Bu nedenlerin en başında her yaş ve gelir grubundan bireyin akıllı telefon kullanımının artması geliyor. Ayrıca hızlı tüketim alışkanlıkları, TV gibi sınırlandırılmış program zamanlarının artık yeterli kalmayışı ile yükselen VOD tüketimi ve sosyal medya kullanımı mobil ve videoyu markalar gözünde değerli kılıyor. Bunların yanı sıra, marka - tüketici arasındaki uzaklık kapandıkça, tüketicinin ilgi alanları, alışkanlıkları gibi birçok faktörü hedefleme olanağı olan mobil ve video çözümler devreye giriyor. Bullseye Worldwide olarak biz de müşterilerimize hedef kitlelerinin en kişisel alanı olan akıllı telefonlar ve mobil cihazlarına erişim sağlayacak strateji ve operasyonel konularda destek
veriyor, bütünsel bir yaklaşımla hedeflerine ulaşmalarını sağlıyoruz” dedi.
Dijitaldeki mobil ve video yatırımlarının artışı sadece Türkiye’ye özel bir durum değil. PwC’nin IAB sponsorluğunda ABD genelinde yaptığı
benzer bir araştırmada da 2014 yılının ilk yarısında %23 (5,3 Milyar $) olan Mobil harcamalar 2015 yılının ilk yarısında %54 büyüyerek (8,2 Milyar $) toplam harcamaların %30’una yükselmiş gözüküyor. Türkiye’de olduğu gibi yine en büyük harcama Arama reklamlarına, ardından Mobil’e ve video reklamlarına yapıldığını görebiliyoruz.
'
16:319.754
Değişim |
: -0,61% |
| -60,21 |
Açılış |
: 9.759 |
|
Önceki Kapanış |
: 9.814 |
|
En Düşük
9.683
En Yüksek
9.824
16:3132,4127
Değişim |
: 0,17% |
| 0,0562 |
Açılış |
: 32,4600 |
|
Önceki Kapanış |
: 32,5200 |
|
En Yüksek
32,5796
En Düşük
32,2589
16:3134,5184
Değişim |
: 0,26% |
| 0,0892 |
Açılış |
: 34,5500 |
|
Önceki Kapanış |
: 35,2000 |
|
En Yüksek
34,8027
En Düşük
34,4011
16:312.451,99
Değişim |
: 0,55% |
| 13,34 |
Açılış |
: 2.451,99 |
|
Önceki Kapanış |
: 2.438,65 |
|
En Yüksek
2.471,97
En Düşük
2.437,19
BIST En Aktif Hisseler16:31
LUKSK |
122,10 |
39.409.098 |
% 10,00 |
|
GOLTS |
534,00 |
989.402.101 |
% 9,99 |
|
FLAP |
10,68 |
135.123.172 |
% 9,99 |
|
PKART |
81,55 |
48.909.167 |
% 9,98 |
|
RYGYO |
30,64 |
226.003.895 |
% 9,98 |
|
GRNYO |
12,90 |
258.216.514 |
% -9,98 |
|
DOBUR |
155,80 |
53.846.425 |
% -9,21 |
|
FONET |
23,96 |
47.888.818 |
% -7,35 |
|
ERSU |
43,88 |
34.331.001 |
% -7,03 |
|
KENT |
1.298,00 |
17.498.538 |
% -6,42 |
|
THYAO |
301,75 |
9.329.666.888 |
% -2,43 |
|
ISCTR |
12,82 |
4.447.980.589 |
% -0,16 |
|
YKBNK |
31,88 |
4.413.785.803 |
% 1,01 |
|
TUPRS |
186,40 |
4.196.480.548 |
% -1,06 |
|
AKBNK |
57,95 |
3.432.576.388 |
% 2,20 |
|
ZOREN |
5,88 |
2.144.438.960 |
% 1,38 |
|
ISCTR |
12,82 |
4.447.980.589 |
% -0,16 |
|
ODAS |
9,65 |
1.690.870.132 |
% 4,32 |
|
EKGYO |
10,89 |
1.642.780.245 |
% 1,30 |
|
YKBNK |
31,88 |
4.413.785.803 |
% 1,01 |
|
16:31 |
Alış |
Satış |
% |
|
Dolar |
32,4055 |
32,4127 |
% 0,17 |
|
Euro |
34,5058 |
34,5184 |
% 0,26 |
|
Sterlin |
40,3964 |
40,5988 |
% 0,11 |
|
Frank |
35,4203 |
35,5979 |
% -0,09 |
|
Riyal |
8,6287 |
8,6720 |
% -0,14 |
|
16:31 |
Alış |
Satış |
% |
|
Gümüş ONS |
28,44 |
28,47 |
% 0,66 |
|
Platin |
967,55 |
969,65 |
% 0,66 |
|
Paladyum |
1.029,84 |
1.033,53 |
% 0,66 |
|
Brent Pet. |
89,69 |
89,69 |
% 0,66 |
|
Altın Ons |
2.344,65 |
2.345,09 |
% 0,66 |
|
Seans Raporu
16:31
-
16:46XU050
BIST 50 endeksi dünkü kapanışına göre -56, 69 kaybederek (% -0.65 ) 8, 624
-
16:46
Tavandan işlem gören hisse senedleri : MAGEN, GOLTS, RYSAS, RYGYO, FLAP, ETILR, PKART, SEYKM, UFUK, LUKSK
-
16:46
PATEK, MAGEN, SEYKM değer artışı ile dikkatleri üzerine çeken hisseler arasında
-
16:46
SEKUR, AKCNS, ERSU değer kaybı ile dikkatleri üzerine çeken hisseler arasında
-
16:46
Bu seansda işlem gören 265 hisse senedinden 140 tanesi önceki kapanış fiyatının üstünde, 118 tanesi önceki kapanış fiyatının altında 7 tanesi ise önceki kapanış fiyatı ile aynı seviyeden işlem
daha fazla