`Şarj istasyonları ve yazılımda varız`

21.12.2015 10:14

Son güncelleme : 21.12.2015 11:11

Zorlu Holding’in CEO’su Ömer Yüngül, `Motorda değil; şarj istasyonları ve yazılımda varız` açıklamasında bulundu.



Yerli otomobilin motorunu üreteceği haberleriyle gündeme gelen Zorlu Holding’in CEO’su Yüngül, “Motorda değil; şarj istasyonları ve yazılımda varız” diyor ve uyarıyor: Yerli otomobil iyi güzel de, üretim kadar satış da şimdiden planlanmalı.

Habertürk Gazetesi'nden Meltem Ersoy'un haberine göre, Zorlu Holding, son dönemde cep telefonundan yerli otomobile, İsrail ile iş ilişkilerinden insansız hava aracına kadar pekçok gündem maddesinin odağında yer aldı. Hal böyle olunca, Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül ile buluştuğumuzda çok kalabalık bir ajanda üzerinde sohbet ettik, ancak konuların hemen hemen hepsi Yüngül’ün en stratejik yatırım dediği ‘pil ve yazılım’ konularında kilitlendi. Yüngül’e göre ülke kaynakları pil yatırımlarına yoğunlaştırılmalı. Zorlu Holding’in bu konuda yaptıkları çalışmalara geçmeden önce, yerli otomobilin yeni modelinin 22 Aralık’ta tanıtılacağını ve TÜBİTAK’ın elektrikli motor, batarya ve yazılım üzerine çalıştığını hatırlatalım. İşte Yüngül’ün hem yerli otomobil hem de diğer yatırımlarıyla ilgil anlattıkları:

Yerli otomobilin motorunu üretmek üzere çalıştığınız yazıldı, doğru mu ya da siz bu projenin neresindesiniz?
Motorda yokuz. Biz iki boyutla ilgili çalışıyoruz, birincisi şarj istasyonları, ikincisi elektronik, yani yazılım. Yazılım çok önemli bir tarafı işin. Yazılım ne işe yarar, şuna yarar: pilin işletim sistemini çalıştırır, mesela farları yaktığınızda başka bir yerden otomatik olarak kısar ki, pilin ömrü daha uzun olsun. Yani pilin ömrünü uzatır. Bu aslında yıllardır yaptığımız bir çalışma, yerli otomobilden önce de çalıştığımız bir konu. Bunun bütçesi zaten vardı, şimdi biraz daha artırıyoruz. Pil, yani batarya çok stratejik bir ürün. Ben hâlâ iddia ediyorum: Yerli oto yerli oto deniyor, tamam, olsun, ama sonunda pazarı iyi incelemek lazım.

Ne açıdan?
Aslında şu anda büyük firmalara baktığınız zaman yol haritasında elektrikli araba çok fazla yok. İş dönüp dolaşıp pile geliyor. Ağırlığımızı ülke olarak pile vermemiz gerekir, diye düşünüyorum. Pili yaparsanız başka sektörlere de dokunursunuz. Pilin 3 temel uygulama alanı var, birincisi telefon. İkincisi yenilenebilir enerjiyi depolayabilme konusu. Üçüncü uygulama alanı da araba. Hepsinin özü, en kritik unsuru batarya. Dolayısıyla batarya geliştirmenin devlet politikası olması lazım. Bir de şu mesele var: Yapmakla birlikte nasıl satarımı da düşünmek lazım.





12:351.127
Değişim :  -0,76% |  -8,65
Açılış :  1.137  
Önceki Kapanış :  1.136  
En Yüksek
1.137
En Düşük
1.125
BIST En Aktif Hisseler
HLGYO 2,51 126.167.709 % 0,00  
CEMAS 1,66 7.517.883 % 0,00  
GARAN 7,02 631.906.436 % 0,00  
ALBRK 1,59 23.013.502 % 0,00  
ASELS 35,26 677.502.245 % 0,00  
Alış Satış %  
Dolar 0,0000 0,0000 % 0,00  
Euro 0,0000 0,0000 % 0,00  
Sterlin 9,1024 9,1481 % -0,23  
Frank 7,6023 7,6481 % -0,71  
Riyal 1,8554 1,8647 % -0,11  
Alış Satış %  
Altın Ons 1.975 1.975 18,55  
Altın Gr. 443 443 3,69  
Cumhuriyet 2.913 2.966 16,60  
Tam 3.001 3.052 17,10  
Yarım 1.456 1.488 8,40  
Çeyrek 731 746 4,20  
Gümüş.Ons 24,34 24,40 0,87  
Gümüş Gr. 5,46 5,47 0,18  
B. Petrol 43,65 43,65 0,40