Toshiba`nın CEO`su istifa etti

14.02.2017 15:15

Son güncelleme : 15.02.2017 08:42

Japon elektronik devi Toshiba`nın CEO`su, şirketin bu mâli yılda 3,4 milyar dolar zarar ettiğini açıklamasının ardından istifa etti.



CEO Shigenori Shiga, "bu ağır kayıpların idari sorumluluğunu üstlenerek" istifasını sunduğunu açıkladı.

Toshiba, ABD'deki nükleer reaktörlerinden de 6,3 milyar dolar zarar etmeyi beklediğini bildirdi.

Mali raporunu açıklamayı geciktirmesi üzerine ekonomi analistleri şirketin geleceği ile ilgili kaygılarını ifade etmiş, Shiga ise istifaya hazır olduğunu belirtmişti.

Açıklanan zarardan sonra şirketin hisse senetleri yüzde 9 değer kaybetti. Aralık ayından bu yana şirketin borsadaki değer kaybı ise yüzde 50'ye ulaştı.

Ekonomi analistleri bu zararların şirketin geleceğini riske soktuğunu belirtiyor. Toshiba geçen yıl da 4 milyar dolardan fazla zarar etmişti. Şirket dünya çapında 190 bin kişi istihdam ediyor.





17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66