14.04.2024 19:19:06 Türk şirketler Amazon rüzgarına hazırlanıyor - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

Türk şirketler Amazon rüzgarına hazırlanıyor

30.01.2018 12:17

Son güncelleme : 30.01.2018 17:39

E-ticaret, perakende, finans gibi farklı sektörlerden bir çok şirket, Amazon`un girişimine karşı hazırlıklara başladı.



Dünya e-ticaret devi Amazon'un Türkiye pazarına adım atacak olmasıyla birlikte e-ticaret pazarında yeni bir dönemin kapısı aralanıyor. Amazon'un sektörü büyüteceğini belirten sektör temsilcileri, diğer yandan yaratacağı rüzgara karşı hazırlıklara başladı.
 
Geçen yıl Türkiye'de şirket kuran Amazon'un faaliyetlerine ne zaman başlayacağı netleşmese de birçok sektörü şimdiden hareketlendirdi. E-ticaret, perakende, finans gibi çeşitli sektörlerde ayrı ayrı hazırlıklar yapılıyor. Hatta Amazon'a özel ürün ve hizmetler anlamında çeşitli işbirliği hazırlıkları da göndemde. Özellikle teknoloji alanında adından söz ettiren Amazon'a karşı bu alana odaklı siteler ve şirketler, hizmet alanında ayrışmak için çalışmalar yapıyor. Sektör temsilcileri, bu faaliyetler kapsamında özellikle e-ticaret ve beraberinde perakendede 'kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi trendi'nin önemine vurgu yapıyor.
 
'LOJİSTİK TARAFI GELİŞMELİ'
 
'Sektör nasıl olsa büyüyor’ mantığıyla yaklaşıp geliştirilmesi gereken tarafları görmezden gelinemeyeceğinin belirten Gittigidiyor Genel Müdürü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, e-ticaret şirketlerinin kendilerini sürekli geliştirmeleri gerektiğini söyledi. Gelecek yıllarda e-ticaretin sağlıklı büyümesinin devam etmesi için kullanıcı deneyimini daha da iyileştirmenin birinci öncelik olması gerektiğini ifade eden Kantarcı, "Bu noktada şirketlerin özellikle lojistik tarafında hizmet veren çözüm ortaklarının tüketicinin değişen ihtiyaçları ile beklentilerine uygun ve daha gelişmiş hizmetler sunarak sektörü desteklemesi önem arz ediyor" dedi. E-ticaret şirketlerinin tüketiciyi dinlemesi, beklentilerine cevap vererek onların hayatını kolaylaştıracak ürünler geliştirmeye devam etmesi gerektiğini aktaran Kantarcı, değişen koşullara uyum sağlandığı zaman sorun yaşamayacaklarını ve gittigidiyor olarak bu konuda kendilerine güvendiklerini sözlerine ekledi.
 
'YERELLEŞEBİLMEK ÖNEMLİ'
 
E-ticaret'in ciddi miktarda teknolojik altyapı ve pazarlama yatırımı gerektiren bir alan olduğunu anlatan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi de şimdiye kadar müşterilerine sundukları birçok hizmetle alışveriş deneyimlerine katkı sunduklarını belirtti. E-ticarette başarılı olmuş modellerin Türkiye'de yaygınlaşmasının da gelişim için çok değerli olduğunu anlatan Ekmekçi, "Öte yandan önemli bir konu da yerelleşebilmek. Farklı müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini, Türkiye’nin en ücra noktasında bile olsalar tespit edip, özümsemek ve uygun çözümler üretmek önceliğimiz. Biz Türk müşterisinin dilinden ve isteklerinden daha fazla anlayacağımızı düşünüyoruz" dedi. (Dünya)





'
12:359.814
Değişim :  0,59% |  57,50
Açılış :  9.808  
Önceki Kapanış :  9.757  
En Düşük
9.747
En Yüksek
9.849
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler12:35
CASA 98,00 2.516.542 % 0,00  
BRMEN 6,05 698.382 % 0,00  
FONET 25,86 94.661.331 % 0,00  
ATSYH 45,00 427.843 % 0,00  
BRKO 4,99 2.278.355 % 0,00  
12:35 Alış Satış %  
Dolar 32,3524 32,3565 % 0,17  
Euro 34,3983 34,4292 % -0,71  
Sterlin 40,3487 40,5509 % -0,84  
Frank 35,4520 35,6297 % -0,48  
Riyal 8,6402 8,6835 % -0,01  
12:35 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,84 27,90 % 0,66  
Platin 975,34 978,32 % 0,66  
Paladyum 1.049,74 1.055,49 % 0,66  
Brent Pet. 90,10 90,10 % 0,66  
Altın Ons 2.343,36 2.344,21 % 0,66