12.05.2024 05:46:22 TÜSİAD, Kurumiçi Girişimcilik Rehberi`ni tanıttı - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

TÜSİAD, Kurumiçi Girişimcilik Rehberi`ni tanıttı

10.01.2019 15:58

Son güncelleme : 11.01.2019 09:47

Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, Kurumiçi Girişimcilik Rehberi`ni, kurum içi girişimciliğe giriş için bir el kitabı olarak tasarladıklarını ve girişimciliğe meraklı herhangi bir şirket içinde inovasyonu çalışır hale getirecek 100 günlük bir aksiyon planı hazırladıklarını belirterek, "Şirketlerimiz artık hem yükselen start-uplarla hem de sektör dışı rakipler olarak oyuna dahil olan teknoloji şirketleriyle rekabet etmek zorunda. Yeni oyunun asıl kuralları bunlar" dedi.



AA

TÜSİAD'ın, Kurumiçi Girişimcilik Çalışma Grubu bünyesinde Accenture ve Özyeğin Üniversitesi'nin iş birliğinde hazırladığı "Kurumlarda Girişimcilik ile  Değer Yaratmak-Kurumların Girişimcilik Dönüşümü" rehberi tanıtım toplantısı, ING  Bank Genel Müdürlüğü'nde gerçekleştirildi.

Toplantının açılışında konuşan Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, herkesin birincil hedefinin  kurumları geleceğe taşımak olduğunu aktararak, hem bölgesel hem de küresel  trendler göz önünde bulundurulduğunda bu hedefe ulaşmanın "olmazsa olmazları"  olarak karşı inovasyon kültürünü benimseme ve girişimcilik ruhunu yeşertmenin  ortaya çıktığını anlattı.

Tüm dünyada kuvvetli bir şekilde dijital dönüşüm rüzgarı estiğine  işaret eden Bilecik, şunları kaydetti:

"Bu rüzgarla birlikte tüm sektörlerin yıkıcı bir dönüşüm içinde olduğu  malum. Bundan kısa bir süre önce dünya lideri olarak konumlanmış birçok markanın  değişen rekabet koşullarına uyum sağlayamadığı için oyundan düşmesine şahit  oluyoruz.  Çünkü doğanın kuralı budur; rüzgar herkese aynı eser ama sadece zayıf  olanı yıkar. Ayakta kalmak için oyunu yeni kurallara göre oynamamız gerekiyor.  Şirketlerimiz, artık hem yükselen start-uplarla hem de sektör dışı rakipler  olarak oyuna dahil olan teknoloji şirketleriyle rekabet etmek zorunda. Yeni  oyunun asıl kuralları bunlar."

"DERE ÇOKTAN GÖRÜNDÜĞÜNE GÖRE, PAÇAYI HIZLA SIVAMALIYIZ"

Erol Bilecik, Google, Intel ve Salesforce gibi teknoloji devlerinin  finansal çözümlere ilgilerinin, Amazon ve Alibaba’nın geleceğin bankası olmak  için attığı adımların, rekabet kurallarının ne denli değiştiğinin birer  göstergesi olduğunu vurgulayarak, "Dere çoktan göründüğüne göre, paçayı hızla  sıvamalıyız." dedi.

Bugün, kuralların yeniden yazıldığı ve oyun kurucuların girişimciler  olduğu bir dönemde bulunulduğunun altını çizen Bilecik, günümüzde herkesin, kendi  şirketini kurmasa bile kurumları içerisinde bir girişimci gibi çalışması ve  düşünmesi gerektiğini söyledi.

Bilecik, şirketlerin de bu ortamı kendi içlerinde yaratarak, bireyi  özgür kılmak için geleneksel iş yapış şekillerini rafa kaldırıp kurum içinde  kanalları açık ve şeffaf hale getirmesi gerektiğini belirterek, şu  değerlendirmelerde bulundu:

"Kurumlarımızı korumak için adeta kaleler inşa etmek ve kalenin  duvarlarını yükseltmek nafile bir çaba. Kendimizi dünyaya açmalı, yeteneklerimizi  paylaşmalı, iyi bir fikri olan herkesi en büyük sermaye gibi dinlemeli ve daha  iyi bir gelecek için iş birliği yapmalıyız.  Unutmayalım ki daha iyi olmaya  çalışmayan, iyi olarak da kalamaz. İşte bu nedenle başımızı kurumun dışına  çıkartmalı, iş modellerinin, işlerin nasıl değiştiğini günbegün gözlemlemeliyiz.   Sadece mevcut değil, aynı zamanda sıra dışı rakiplerimizi de dikkate almak, yeni  müşteri sınıfları oluşturabilmek ve iş birliği fırsatlarını gözetebilmek üzere  strateji geliştirmek için gündelik iş akışından kendimizi sıyırmalı ve havayı koklamalıyız. Biz inanıyoruz ki bütün ilgimiz gelecekte olmalıdır. Çünkü  hayatımızın geri kalanını orada geçireceğiz."

"100 GÜNLÜK BİR AKSİYON PLANI HAZIRLADIK"

TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, TÜSİAD olarak, bu dönüşümü  anlayabilmek ve doğru aksiyonları hayata geçirebilmek adına uzun yıllardır  girişimciliği farklı yönleri ile ele aldıklarını ifade ederek, "Liderliğini Murat  Özyeğin’in üstlendiği Girişimcilik Yuvarlak Masası ile girişimcilik kültürünü hem  gençlerimiz hem de kurumlarımız nezdinde yaymayı ve Türkiye’de girişimcilik  ekosistemini güçlendirmeyi amaçlıyoruz." dedi.

Bu rehberi, kurum içi girişimciliğe giriş için bir el kitabı olarak  tasarladıklarını ve girişimciliğe meraklı herhangi bir şirket içinde inovasyonu  çalışır hale getirecek 100 günlük bir aksiyon planı hazırladıkları bilgisini  veren Bilecik, şunları kaydetti:

"Türkiye’de ve dünyada uygulamalarıyla öne çıkan şirket örneklerini  paylaştık. Bu noktada kültürel altyapıyı oluşturmanın ve bütünsel bir bakış açısı  benimsemenin kurumların girişimcilik dönüşümündeki önemini vurguladık. Dünyanın  ve ülkemizin içinden geçtiği değişimler, bizleri sadece bugünü düşünmekle meşgul  etmemeli. Yarını hayal etmekten ve geleceği şekillendirmekten vazgeçmemeliyiz.  Başkanlığını Pınar Abay’ın üstlendiği Kurumiçi Girişimcilik Çalışma Grubu  tarafından, Özyeğin Üniversitesi ve Accenture iş birliğiyle hazırlanan bu rehberi  sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz."

"YENİ GİRİŞİMLERİN DİNAMİKLERİ DEĞİŞTİRMESİ BU İHTİYACI TETİKLEDİ"

Rehberin tanıtımını yapan Özyeğin Üniversitesi Girişim Fabrikası  Kurucu Direktörü İhsan Elgin de günümüzde inovasyonun gündem maddesi haline  gelmesinin arkasında pek çok etkenin yattığını belirterek, yıkıcı yeni  girişimlerin pazar dinamiklerini değiştirmesinin de bu ihtiyacı tetiklediğini  söyledi.

Elgin, bu yeni dünyada kaçınılmaz olan inovasyonun hayata geçirilmesi  için kurumlarda girişimcilik kavramının şirketlerin hayatına girdiğini ifade  ederek, "Kurum içi girişimcilik kavramı bilinirliği olan şirketlerden genel  merkezi Türkiye'de olanların yüzde 53'ünde, genel merkezi yurt dışında olan  şirketlerin yüzde 86'sında kurum içi girişimcilik programı yürütülüyor. Kurum içi  girişimcilik programı olan şirketlerin yüzde 64'ünde ticarileşen fikirler  mevcut." diye konuştu.

Accenture Dijital Türkiye Ülke Direktörü Erdal Güner ise dönüşümün  sağlanması için şirketlere kısa ve orta vadede düşen önemli görevleri anlattı.

"YENİ FİKİRLERİN GELİŞMESİNE ENGEL OLACAK BARİYERLERİ ORTADAN  KALDIRMALIYIZ"

Sunumların ardından düzenlenen "Kurumlarımızı Nasıl Bir Dönüşüm  Bekliyor?" konulu panelde konuşan Allianz Türkiye Üst Yönetici (CEO) Vekili Arif  Aytekin, kurumlarındaki iyi uygulama örneklerine değinerek, dönüşüm sürecinin  kazançları ve zorluklarını anlattı.

Aytekin, sektörde ciddi anlamda daralan kar marjlarının şirketleri,  "dönüşemezsen ayakta kalamazsın" noktasına getirdiğini belirterek, şirket içi  kültürünün girişimciliğe uygun şekilde değişmesi gerektiğini söyledi.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdür Yardımcısı Celal Cündoğlu  da orta ve üst düzey çalışanların; bir fikre hemen "çalışmaz" demeden önce  denenmesine fırsat vermesi gerektiğini ifade ederek, bir kültürün sürekli  beslenmesi gerektiği gibi girişimciliğin de sürekli korunarak beslenmesi  gerektiğini kaydetti.

Enerjisa Strateji ve İş Geliştirme Bölüm Başkanı Fezal Okur ise doğru  işe tek bir yoldan gidilmediğini, hem büyük hem de küçük şirketlerin öğrenmeye  devam ettiğini söyledi.

Aygaz Pazarlama ve İnovasyon Genel Müdür Yardımcısı Rıdvan Uçar, hata  yapma özgürlüğünün geri gelmesi gerektiğini, hata yapılmamasının kişinin çalışmadığını gösterdiğini kaydetti.

Uçar, "İnsanlar öyle tehlikeli ki ben istesem alttaki lideri şirketten  uzaklaştırabilirim ve sizin genel müdür olarak ruhunuz duymayabilir. Ben  geleceğin genel müdürünü bugün şirketten uzaklaştırabilirim. O yüzden orta  kademedeki gerçek liderleri seçmek çok değerli. Yoksa her proje çıkmaz sokağa  doğru gidebilir." şeklinde konuştu.

TÜSİAD Kurumiçi Girişimcilik Çalışma Grubu Başkanı Pınar Abay,  kurumların, girişimcilik reflekslerini işleyişlerine dahil ederek dönüşmeleri  gerektiğini belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bu dönüşüm, kurum kültürlerimizi, yönetim ve iş yapış şekillerimizi,  kısaca şirketlerimizin en önemli hareket sistemlerini derinden etkiliyor. Fikir  geliştirme öncesi fırsat ya da ihtiyacın tanımından başlayıp üretime ve pazarlama  iletişimine kadar tüm aşamaların takip edileceği kökten uca sistemlere  ihtiyacımız var. Tüm bu süreçte en önemli unsur zihinsel dönüşüm... Bu dönüşümün  odağında da insan unsuru bulunuyor. Yeni fikirlerin gelişmesine ve uygulanmasına  engel olacak bariyerleri ortadan kaldırmamız gerekiyor."





'
18:0510.219
Değişim :  -0,49% |  -50,00
Açılış :  10.277  
Önceki Kapanış :  10.269  
En Düşük
10.219
En Yüksek
10.365
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
FMIZP 404,25 291.400.146 % 10,00  
YBTAS 213.400,00 10.883.400 % 10,00  
ISBTR 604.995,00 13.160.005 % 10,00  
SKYMD 12,22 190.352.494 % 9,99  
EKSUN 66,05 26.570.396 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1930 32,2081 % -0,11  
Euro 34,7877 34,8604 % 0,17  
Sterlin 40,0769 40,2777 % 0,31  
Frank 35,2952 35,4721 % 0,24  
Riyal 8,5296 8,5724 % 0,28  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,14 28,19 % 0,66  
Platin 996,27 998,57 % 0,66  
Paladyum 977,62 982,43 % 0,66  
Brent Pet. 82,71 82,71 % 0,66  
Altın Ons 2.360,03 2.360,63 % 0,66