Yarışma programlarındaki tanıtımlar mercek altında

17.03.2016 11:15

Son güncelleme : 17.03.2016 11:17

Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci "Tüketicilerden gelen başvurular çerçevesinde Bakanlıkça bazı yarışma programlarındaki tanıtımlar hakkında inceleme başlatıldı" dedi.



Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, bazı televizyon kanallarında "Bil Kazan, Ara Kazan, Kazan Sana" şeklindeki tanıtımlarla yayınlanan yarışmalarla ilgili tüketicileri uyararak, söz konusu tanıtımlara ilişkin inceleme başlatıldığını bildirdi.

Tüfenkci, son günlerde birçok yerel ve ulusal televizyon kanalında "Bil Kazan, Ara Kazan, Kazan Sana" şeklindeki tanıtımlarla yayınlanan yarışmalara ilişkin açıklama yaptı.

Söz konusu yarışmalardaki tanıtımlara ilişkin tüketicileri uyaran Tüfenkci, tüketicilerin yarışmaya katılım için müşteri hizmetleri numarasına yönlendirildiklerini ancak söz konusu numaranın ücretlendirilmesine ilişkin bilgi ve yarışmaya katılım şartlarının açık ve doğru bir şekilde belirtilmediğini ifade etti.

Tanıtımlarda canlı yayına bağlanıldığında aramanın ücretlendirileceği belirtilmesine karşın, bekleme süresince faturaya ücret yansıtıldığına dikkati çeken Tüfenkci, ücretlendirmeye ilişkin bilginin yer verildiği alt yazı ve durağan yazı metninin de okunamayacak büyüklük ve hızda ekranda yer aldığını belirtti.

Tüfenkci, böylece tüketiciler için çok önemli olan bilgilerin gizlenerek, tüketicilerin daha uzun süre hatta kalmaları ve görüşmenin daha yüksek tutarda faturaya yansımasının sağlandığını aktardı.

Birden fazla ücretlendirme bilgisinin ekrana yansıtılmasının da yarışma kapsamında hangi ücretlendirmenin geçerli olduğu konusunda anlam karışıklığına yol açtığına işaret eden Tüfenkci, bu durumun tüketicilerin güvenini ve ekonomik çıkarlarını tehdit ettiğini kaydetti.

Bakan Tüfenkci, tüketicilerden gelen başvurular çerçevesinde, Bakanlıkça anılan tanıtımlar hakkında inceleme başlatıldığını bildirdi.

Bu kapsamda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu'nun yanıltıcılık içeren reklamlar hakkında idari para ve reklam durdurma cezası uyguladığını hatırlatan Tüfenkci, "Reklam Kurulu benzer mahiyette yanıltıcılık içeren tanıtımlar nedeniyle bir reklam veren hakkında idari para ve reklamları durdurma cezası uygulamaktadır. Ayrıca, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun amacı, tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmektir" ifadelerini kullandı.

 





18:051.193
Değişim :  1,04% |  12,30
Açılış :  1.185  
Önceki Kapanış :  1.180  
En Yüksek
1.194
En Düşük
1.183
BIST En Aktif Hisseler18:05
ALCTL 32,78 147.515.392 % 10,00  
ATAGY 4,18 10.868.941 % 10,00  
ITTFH 9,13 372.780.482 % 10,00  
TKURU 357,50 42.590.054 % 10,00  
DAGHL 17,71 35.891.640 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 7,9331 7,9347 % 0,03  
Euro 9,2915 9,3132 % 0,19  
Sterlin 10,2183 10,2696 % 0,01  
Frank 8,6366 8,6886 % -0,15  
Riyal 2,1094 2,1200 % -0,07  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.899 1.899 -9,85  
Altın Gr. 484 484 -3,00  
Cumhuriyet 3.212 3.260 8,00  
Tam 3.197 3.277 11,87  
Yarım 1.545 1.585 5,75  
Çeyrek 775 793 2,87  
Gümüş.Ons 24,12 24,14 -0,17  
Gümüş Gr. 6,15 6,16 -0,04  
B. Petrol 42,80 42,80 -0,36