Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası ve Yapı Kredi, 7’den 70’e Dijital Okuryazar Türkiye projesine sponsor oldu

09.06.2021 11:29
Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası ve Yapı Kredi, 7’den 70’e Dijital Okuryazar Türkiye projesine sponsor


Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası ve Yapı Kredi, 7’den 70’e
Dijital Okuryazar Türkiye projesine sponsor olduğu bildirildi.

Konuya ilişkin şu açıklama yapıldı:

"Her geçen gün dijitalleşen dünyada Kovid-19 salgınının ardından
dijital okur-yazarlık artık hayatın vazgeçilmez bir parçası haline
geldi. Küresel salgın nedeniyle 7’den 70’e evlerine kapanan insanoğlu,
süreçlerini dijital platformlar üzerinden yönetmeye çalışıyor. Hayatın
yeni normali haline gelen bu durum, bazen zorlayıcı görünebiliyor.
‘Geleceği Şekillendirmek’ mottosuyla yola çıkan MMA Türkiye (Mobil
Mecralar Araştırma ve Pazarlama Derneği), bu zorlu süreci aşmak için
çok güçlü bir sosyal sorumluluk projesine imza atıyor. Dijital
Okuryazar Türkiye (DOT) adı verilen projeyle, özellikle 65 yaş üstü
bireylerin online alışveriş, birikim, para transferi, ödemeler,
e-devlet erişimleri ve hesap açma gibi dijital süreçleri kolaylıkla
yönetebilmesi için eğitimler verilecek. Facebook ve Google tarafından
sağlanacak olan ücretsiz dijital ve finansal okuryazarlık eğitimleri,
Türkiye’nin önde gelen dört büyük bankasının işbirliğinde hayata
geçirilecek. Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası ve Yapı
Kredi’nin sponsorluğunda uygulanacak olan DOT Projesi’yle, 65 yaş
üzeri için tercihten çok zorunluluk haline gelen dijital platformlar
ve internet bankacılığında kullanım kolaylıkları öğretilecek.

Kullanım ikiye katlandı

MMA Türkiye’nin ilk sosyal sorumluluk projesi olan DOT ile ilgili
olarak, MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, Kantar TGI
verileri ve WeAreSocial raporuna göre Kovid-19 ile birlikte internet
kullanımının nüfusa oranla yüzde 77’ye geldiğini söyledi. Pura, “En
çok artış 45-54 yaş aralığında gerçekleşti. Dijital dönüşümü her
gruptan insanın fazlasıyla yaşadığı pandemide online bankacılık
işlemleri de kullanımda fark yarattı. Özellikle 45 yaş üzeri dijital
göçmenler diye adlandırdığımız grupta online bankacılık kullanımı iki
katına çıktı” dedi.

Hedef sürekli eğitim

Finansal servislerdeki hızlı dönüşümün, DOT projesinin ilk ayağı olan
dijital göçmenleri dijital finansal okuryazarlık alanına
yönlendirdiğini aktaran Pura, “Bu değişim ışığında dijital ve finansal
bilinci yüksek bireylerin gelişimine katkı sağlamak amacıyla ücretsiz
eğitim içeriklerinin yer aldığı portalımızı hayata geçirdik. Tüm yaş
gruplarından bireylere dijital ve finansal konular hakkında eğitimler
vererek uzun soluklu bir sosyal sorumluluk projesine başlıyoruz” diye
konuştu. Projeyi tasarlarken tüm bankalarla ortak karar alarak
içerikleri ve yol haritasını oluşturduklarını aktaran Pura, bankalara,
yönetim kuruluna ve projenin destekçilerine teşekkür etti.

Mobilden müşteri olunabilecek

Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür
Yardımcısı Burcu Civelek Yüce de, pandemi ile birlikte tüketicilerin
finans alanında dijital çözümlere yönelme eğiliminin hızlı bir şekilde
arttığını söyledi. “Özellikle mobil bankacılık kullanım oranlarında
büyük artışlar gözlemledik” diyen Yüce, “Son bir yılda, Akbank Mobil’e
aylık giriş sayısı yaklaşık yüzde 40, mobilden finansal işlem yapan
müşteri sayımız yüzde 20’nin üzerinde arttı. Akbank Mobil uygulamamız
300’den fazla fonksiyonla müşterilerimize bütünsel bir bankacılık
deneyimini dijital ortamda sunuyor” ifadelerini kullandı. 1 Mayıs’tan
itibaren hayata geçen yeni yasal düzenlemeyle birlikte artık herkesin
herhangi bir şubeye gitmeden mobilden banka müşterisi olabildiğini
aktaran Yüce, şöyle devam etti: “Bu müşteri deneyiminden
faydalanabilmek için hayatına dijital çözümler ve finans teknolojileri
yeni giren belirli yaş gruplarındaki müşterilerimiz, dijital ve
finansal okuryazarlık eğitimlerine ve yönlendirmelerine ihtiyaç duyar
hale geliyor. Biz Akbank olarak pandeminin ilk günlerinden itibaren
günlük bankacılık işlemlerinin mobilden nasıl yapıldığını adım adım
gösterdiğimiz birçok içerik ürettik ve müşterilerimize çeşitli
mecralardan bu içerikleri sunduk. MMA Türkiye’nin ilk sosyal
sorumluluk projesi olan DOT bu alanda gelişimi amaçlayarak çok önemli
bir ihtiyaca destek oluyor. Biz de Akbank olarak bu projenin
paydaşlarından biri olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz.”

Dönüşüme ayak uyduruyorlar

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu ise,
“Pandemi süreciyle birlikte, bankacılık ve finans sektöründeki
dijitalleşme ve dönüşüm yeni bir boyuta evirilirken, neredeyse tüm
ürün ve hizmetlerin dijitalleştiği ortamda, müşteriler de çok daha
yoğun şekilde bu dönüşüme ayak uydurmaya çalışıyor. Diğer taraftan
yaşadığımız bu olağanüstü süreçle birlikte, sisteme dahil olması
gereken, henüz dijital bankacılıkla hiç tanışmamış halen milyonlarca
potansiyel müşteri de söz konusu. Bu büyük kitleyi sisteme dahil
etmenin, biraz güven kaygısı biraz da deneyim eksikliği kaynaklı
olarak dijital bankacılığa uzak duran müşterileri kazanmanın yolu
şüphesiz ki onların dijital ve finansal okuryazarlık düzeylerini
geliştirmekten geçiyor” şeklinde projeden bahsetti.

Finansal bilince katkı sağlayacak

“Garanti BBVA olarak, pandemiyle birlikte müşterilerimiz için bir
bankadan fazlası olma ve onların yaşamlarında çözüm ortağı olarak
konumlanma amacına daha sıkı sarıldık” diyen Garanti BBVA Genel Müdür
Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, bu dönemde dijital bankacılığın
içinde pek olmamış ya da yeni tanışan müşterileri için çözümler
geliştirdiklerini kaydetti. Evlioğlu, “Özellikle nispeten daha ileri
yaş grubundaki müşterilerimize karşı bir sorumluluğumuz olduğunun
bilinciyle hareket ettik ve onların sisteme daha kolay adapte olmaları
için çalıştık” dedi. Evlioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Müşterilerimizin geniş çerçevede finansal okuryazarlığını artırmak ve
onların finansal sağlıklarını iyileştirmek banka olarak en önemli
önceliklerimiz arasında yer alıyor. Çok yakında hayata geçen uzaktan
müşteri olma süreci, bu milyonları, doğru tasarlanıp kurgulanmış iyi
bir deneyimle sisteme dahil etmemize imkân tanıyarak finansal
okuryazarlık bilincine önemli katkı sağlayacak diye düşünüyoruz. Bu
kapsamda dijital ve finansal okuryazar bir toplum için, MMA’nın hayata
geçirdiği bu projeyi de fazlasıyla önemsiyor ve destekçisi olmaktan
büyük mutluluk duyuyoruz.”

Dijital dönüşüm belirginleşecek

Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, pandemiyle
birlikte dijitalleşmenin hız kazandığını, sosyal mesafe kuralları
içerisinde öne çıkan çözüm yolunun dijital deneyimler olduğunu
belirterek, “Müşterilerimizin davranışlarında mobil bankacılık
kullanımı, mobil ödeme, temassız ödeme ve e-ticaret alışverişlerinin
artması yönünde doğal bir eğilim yaşandı. Dijital bankacılığa uzak
duran müşterilerimizin de pratiklik, hız ve kolaylık yönündeki
beklentileri bu dönemde artış gösterdi” dedi.

Müşterilerinin dijital uygulamalardan hizmet alırken kendilerini
güvende ve deneyimli hissedebilmelerinin, dijital okuryazarlık
seviyelerinin artmasına ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi
beklentilerinin karşılanabilmesine bağlı olduğuna inandıklarını
vurgulayan Sezen, şöyle konuştu: “Bireylerin değişen davranışları
yanında, yakın dönemde hayatımıza giren dijital müşteri edinimi gibi
yeni düzenlemelerin potansiyel müşterilerin bankacılık sistemine,
finansal piyasalara erişimine ve tabana yayılımına genişletici bir
katkı sağlayacağını öngörüyoruz. Dijital dönüşüm, daha da belirgin
hale gelecek. Müşterilerimiz şubeye gitmeden dakikalar içerisinde
hesap açabiliyor, kredi kartı ve kredi başvurularında bulunarak,
420’nin üzerindeki bankacılık işlemine İşCep uygulamamızı hemen
kullanmaya başlayarak ulaşabiliyorlar. Sadece bankamızın hizmet
kanallarında değil iş ortaklarımız ile entegre olacağımız her türlü
farklı platformlarda kusursuz müşteri deneyimi sunmaya devam edeceğiz.
Müşterilerimiz ihtiyaç duydukları her noktada bizden kolay, güvenilir,
kendilerine özgülenmiş ve avantajlı hizmet alabilmenin farkını
yaşayacaklar.” Her geçen gün gelişen ve derinleşen dijital dünyada,
bireylerin doğru ve eğitici içeriklerle değişime dahil olabilmesini
amaçlayan Dijital Okuryazar Türkiye projesini desteklediklerinin
altını çizen Sezen, projeyi hayata geçiren MMA Türkiye’ye teşekkür
etti.

Daha geniş kitlelere ulaşacak

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, salgının da etkisiyle
dijitalleşmenin, hayatın vazgeçilmez bir unsuru haline geldiğini
belirterek, ‘‘Fiziksel dünyadaki işlemlerin her alanda büyük bir hızla
dijital dünyaya taşındığına şahit oluyoruz. Bu durumdan en çok
faydalanan sektörlerin başında ise bankacılık geliyor. Biz de Yapı
Kredi olarak müşterilerimizi dijital kanallara yönelmeleri adına
teşvik ediyor, bu kanalları nasıl kullanacaklarına yönelik düzenli
olarak bilgilendirmelerde bulunuyoruz. Sosyal medya kanallarımızdan
yayınladığımız #NasılYapılır içerikleriyle müşterilerimize dijital
kanallarımızın nasıl daha efektif kullanabileceğini anlatıyoruz.
Yaptığımız çalışmaların sonucunda hayatı kolaylaştıran dijital
altyapı ve uygulamalarımız daha büyük bir kitle tarafından
kullanılmaya başlandı. Öyle ki pandemi etkisinde geçen dönemde mobil
aktif müşteri adedimiz, pazarın toplam büyüme hızından daha hızlı bir
büyüme göstererek yaklaşık yüzde 30 oranında artış gösterdi. Bu
süreçte şube yoğunluğumuz ise önceki dönemlere göre yüzde 76 oranında
azaldı. Müşterilerimizin 4’te 3’ü dijital kanallarımızı kullanarak
işlemlerini gerçekleştirdi. Ayrıca şubeye gitmeden Yapı Kredi Mobil
üzerinden “Görüntülü İşlem Asistanları” aracılığı ile de Yapı Kredi
müşterisi olma imkanı sağladığımız müşterilerimizin oranında da büyük
bir artış yaşandı. Pandeminin etkili olduğu dönemde bu hizmetimiz ile
yeni kazandığımız müşteri adedimiz 4 kat arttı. Öte yandan
müşterilerimiz bireysel ve kurumsal 800’ü aşkın işlemi dijital
kanallarımız üzerinden gerçekleştirmeye de devam etti. Sağladığımız
tüm bu dijital imkanlar sayesinde müşterilerimiz evden çıkmadan
işlemlerini hızlı ve güvenli bir şekilde dijital kanallarımızdan
tamamlayabiliyor.’’ dedi. Dijital dünyanın getirdiği bu değişime,
geniş kitlelerin uyum sağlaması açısından MMA Türkiye’nin geliştirdiği
bu önemli projenin içinde olmaktan dolayı son derece mutlu olduklarını
vurgulayan Ülgen, dijital alanda sundukları finansal hizmetlerin DOT
ile birlikte tüm kitleler için daha da ulaşılabilir hale geleceğine
inandıklarını sözlerine ekledi.

Editöre not:

MMA Türkiye Hakkında

Mobilin, iş dünyasının geleceğini tanımlayacağını vurgulamak amacıyla
“Geleceği Şekillendirmek” MMA’nın ana odak alanı olmuştur. MMA
Türkiye, gelecek dönemde Mobil Pazarlamanın ve Teknolojilerin,
Türkiye’deki, Finans, Tüketim, Yaşam Tarzı, Sadakat Programları,
Alışveriş ve Büyük Veri, Yapay Zeka, Artırılmış Gerçeklik, Sanal
Gerçeklik, Dijital Kimlik, gibi konuları ve teknolojilerin iş
dünyasındaki ve günlük yaşamdaki dönüştürücü rolünü ele alacaktır. Bu
misyonu hayata geçirmek için bulunduğu bölgede ilgili kurum, marka ve
girişimcileri bilinçlendirmek, yönlendirmek, eğitimlerle desteklemek,
seminerler ve organizasyonlarla gündemi ve gelişmeleri takip
etmelerini sağlamak, çeşitli araştırmalarla mobilin pazardaki gerçek
yerini ve marka algısına katkılarını göstermek gibi hizmetler
sunmaktadır".

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





18:051.981
Değişim :  2,78% |  53,65
Açılış :  1.945  
Önceki Kapanış :  1.927  
En Yüksek
1.984
En Düşük
1.943
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
PKENT 5.418,60 7.339.802 % 10,00  
BASCM 13,31 718.234 % 10,00  
ISBIR 50,05 2.270.175 % 10,00  
INTEM 66,00 40.378.742 % 10,00  
ORCAY 18,72 68.698.865 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 13,5864 13,5880 % -1,52  
Euro 15,2461 15,3338 % -1,58  
Sterlin 17,9068 17,9966 % -1,80  
Frank 14,6149 14,7029 % -1,58  
Riyal 3,6083 3,6264 % -1,59  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.784 1.784 4,80  
Altın Gr. 779 779 -10,61  
Cumhuriyet 5.173 5.251 -51,00  
Tam 5.153 5.284 -45,55  
Yarım 2.491 2.556 -22,04  
Çeyrek 1.249 1.278 -11,02  
Gümüş.Ons 22,52 22,55 0,13  
Gümüş Gr. 9,83 9,85 -0,09  
B. Petrol 75,80 75,80 2,72