Anadolu Efes GM Ağırbaş: Hedefimiz, Anadolu Efes’i büyütmeye devam ederken İzmir fabrikamızdaki Ar-Ge çalışmaları sonucunda çıkacak bir ürünün de dünyada trend olmasını sağlamak

04.03.2020 12:39
Anadolu Efes GM Ağırbaş: Hedefimiz, Anadolu Efes’i büyütmeye devam ederken İzmir fabrikamızdaki Ar-Ge çalışmal


Anadolu Efes Türkiye Genel Müdürü Tuğrul Ağırbaş, şirketin 50
yaşını doldurması sebebiyle düzenlediği basın toplantısında 50 yılda
gerçekleştirilen sosyo-ekonomik yatırımlar ve projeler ile 2020’de
odaklandıkları alanlar hakkında bilgi verdi. Şirketin Türkiye ile
birlikte altı ülkede operasyonları bulunduğunu ve bu ülke pazarlarında
da lider olduklarını belirten Ağırbaş, ürünlerinin 70’ten fazla ülkede
tüketiciyle buluştuğunu söyledi.
Ağırbaş şöyle devam etti:
“Operasyonlarımızın olduğu altı ülkede 400 milyonun üzerinde
tüketiciyle doğrudan buluşuyoruz. Türkiye’nin yıllık 69 milyon litre
bira ihracatının yarısından fazlasını Anadolu Efes olarak biz
gerçekleştiriyoruz. Ülke sınırlarımızı aşan bu başarımızın sırrı, bira
konusundaki uzmanlığımız, işimizi tutkuyla yapmamız ve kaliteye
verdiğimiz değer. Bu sayede, Barth Report’a göre sektörümüzde üretim
hacmi bakımından dünyanın ilk 10 bira şirketinden biri olduk.
2020 bizim için özel bir yıl. Önceki 50 yılda biriktirdiğimiz
zengin deneyimlerimizi önümüze koyup, dünya trendlerini dikkate alarak
geleceğimizi öngörmeye çalıştık ve 2020’de odaklanacağımız alanları
belirledik. Hedefimiz, Anadolu Efes’i büyütmeye devam ederken İzmir
fabrikamızdaki Ar-Ge çalışmaları sonucunda çıkacak bir ürünün de
dünyada trend olmasını sağlamak.”

Tarıma, turizme, kültür-sanata ve spora sürdürülebilir destek

Anadolu Efes’in yaklaşık 40 yıldır tarım sektörüne verdiği
destekle bir tarım şirketi gibi de çalıştığının altını çizen Ağırbaş,
bu süre zarfında doğrudan ya da dolaylı olarak 8 bin çiftçi ailesinin
hayatına dokunduklarını vurguladı.
Tuğrul Ağırbaş, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve UNDP’nin
ortaklığıyla 13 yıldır yürüttükleri Gelecek Turizmde ile Türkiye’nin
yerel değerlerini turizme kazandırdıklarını, şu ana kadar kurumsal
olarak destekledikleri 19 proje ile 300 kadına istihdam sağlandığını
belirtti. Ağırbaş, kültür sanat alanında 33 yıldır İKSV’nin bütün
festivallerine, aralarında DasDas’ın da bulunduğu tiyatrolara kurumsal
olarak destek olduklarını söyledi. Genel Müdür, kurdukları Mavi Sahne
Platformu ile sahne bulamayan tiyatrolara fırsat, üniversite
öğrencilerine de uygun fiyatlı biletle tiyatro izleme imkânı
sunduklarını belirtti. Ağırbaş, şirketin basketbol sporuna katkısının
da 44 yıldır devam ettiğini ekleyerek, altyapı takımları ile genç
oyuncuları basketbola kazandırdıklarını vurguladı.

“İlham veren girişimcilik hikayelerini çoğaltmak istiyoruz”

Genç girişimcilerin Anadolu Efes’in hayatında önemli bir yeri
olduğunu ve girişimcilik konusunda ilham veren hikayeleri çoğaltmak
istediğini belirten Ağırbaş, şunları söyledi:
“Dünyanın 5 en büyük kuluçka merkezi arasında olan İTÜ Çekirdek’in
3 yıldır ana paydaşlarından biriyiz. İTÜ Çekirdek Big Bang Start Up
Challenge’da, Anadolu Efes Özel Ödülü ile 6 girişime fon desteği
sağladık. 2019’da sosyal girişimlerin büyümelerini sağlayan global
Accelerate2030 Programı'nın Türkiye’de kurumsal olarak ana destekçisi
olduk. Şirketimizde düzenlediğimiz “Girişim İş Birliği Günleri” dahil
olmak üzere her yıl 100’den fazla girişim ile tanışıyoruz. Bunlardan
en az 20 tanesine bire bir dokunup, iş birliği olanaklarını konuşuyor
ve iş modellerinin gelişmesine katkı sağlıyoruz.”
Ağırbaş, basın toplantısı sırasında sosyal fayda girişimcilerinden
Blind Look kurucusu Cihat Ersin ve Sadriye Görece ile Biolive’in
kurucu ortağı Duygu Yılmaz’ı tanıtarak, yaptıkları işleri hayranlıkla
izlediğini belirtti. Genel Müdür Ağırbaş, destek oldukları tüm
girişimleri birer ekosistem ortağı olarak gördüklerini ve ikinci 50
yıllarında da birlikte güzel işler ortaya çıkarmayı planladıklarını
dile getirdi.

“Sürdürülebilirlik çalışmalarımız her yerde kendini gösterecek”

Şirketin ilk 50 yılında yaptıklarını böyle anlatan Tuğrul Ağırbaş
2020 için belirledikleri odak alanlarının en önemlisinin yine
sürdürülebilirlik olduğunu ve bunun, Anadolu Efes’in kuruluşundan bu
yana içselleştirdiği bir kavram olduğunun altını çizdi. Çevresel
sürdürülebilirlik çalışmalarının ürünlerin ambalaj malzemelerinden
taşımada kullanılan kasalara, satış noktalarından restoranlardaki
servis sunum malzemelerine kadar her yerde kendini göstereceğini dile
getiren Ağırbaş, tüketicilerini de onlarla birlikte sorumluluk almaya
davet edeceklerini belirterek dünyanın geleceği için tüm sektör
oyuncularına konuya yatırım yapma ve iş süreçlerine sürdürülebilirliği
ekleme çağrısında bulundu.
Kalite konusunda dünyanın en seçkin kurumlarından alınan 100’ün
üzerinde ödüllerinin bulunduğunu belirten Ağırbaş, sözlerini şöyle
tamamladı: “Kalitedeki uzmanlığımız sayesinde dünyaca ünlü markalar
reçete ve üretimlerini Anadolu Efes’e emanet ettiler. Uzmanlığımızı
her geçen gün bir adım daha öteye taşıyoruz. İkinci 50 yılımıza
zamanın ruhunu yakalayan, esnek, hızlı, cesur ve tazelenmiş bir
Anadolu Efes olarak giriyoruz.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66