AvivaSA/Kuruca: 10 yıllık yolculuğumuzda müşteri sayımızda 3 kat artış gerçekleştirdik

31.10.2017 13:12
AvivaSA/Kuruca: 10 yıllık yolculuğumuzda müşteri sayımızda 3 kat artış gerçekleştirdik


Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lideri AvivaSA,
10.yıl kutlamaları kapsamında 10 yıl değerlendirmesinin yapıldığı ve
gelecek projeksiyonunun paylaşıldığı, geniş katılımlı bir basın
toplantısı düzenledi.

3. reform yolda

Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Bireysel
emeklilik sektöründe 2015 yılında elde ettiğimiz sektör liderliğimizi
sürdürüyoruz.” dedi.

Türkiye, Aviva’nın “yıldızı”

Sigortacılık sektörünün Sabancı Holding’in stratejik büyüme
alanlarından birisi olduğunu hatırlatan Dinçer, “Türkiye, Aviva’nın
“yıldız” olarak adlandırdığı, yüksek büyüme potansiyeline sahip, güçlü
pazarlardan biri. 2023 yılında bireysel emeklilik pazarının 400 milyar
TL’nin üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı ve Otomatik Katılımda ise, 10
yıllık dönemde 90 milyar TL'lik tasarruf oluşturulması öngörülüyor.
Yeni düzenlemelerle, Otomatik Katılım uygulaması daha da gelişecektir.
Ancak belirtmek isterim ki Türkiye’de bireysel emeklilik fonlarının
penetrasyonu hala OECD ortalamasının oldukça altında. Toplam fon
büyüklüğü, 2015 yılsonu itibariyle Türkiye’de, GSYİH’nin yüzde 2,4’ünü
oluşturuyor. GSYİH’ye oranla fon büyüklüğüne göre, Türkiye, OECD
ülkeleri içinde 32. sırada yer alıyor. Ayrıca, tasarrufların milli
gelire oranı kriteri de çok önemli. TÜİK’in son raporunda tasarruf
oranımız yüzde 25 seviyesinde açıklandı. Bizim gibi gelişmekte olan
ülkelerle kıyaslarsak bu düşük bir oran. Tasarruf oranı Çin’de yüzde
49, Hindistan’da yüzde 32, Güney Kore’de yüzde 36, Endonezya’da yüzde
32 seviyelerinde. Ülke olarak gidecek daha çok yolumuz var. Otomatik
Katılım uygulamasının sektöre getireceği büyüme ve yenilikler
sayesinde, çok daha canlı bir 2018 geçireceğimize inanıyorum.
Sektördeki tüm aktörler olarak bütün enerjimizi, insanımızın BES’e
duyduğu güveni çok daha yukarılara çıkarmaya harcamalıyız. Özellikle
düşük ve orta gelire sahip vatandaşlarımız için, BES’in en etkili
tasarruf aracı olduğunu, çok daha iyi anlatmalıyız. Burada gururla
vurgulamak istiyorum Sabancı Holding’in güvencesi ve İngiliz
ortağımız Aviva’nın yıllardır İngiltere’de edindiği Otomatik Katılım
tecrübesi, AvivaSA olarak bizi çok daha güçlü kılıyor.”

Türkiye’nin ve Dünyanın 10 Yılı ve “Yarın Şimdiden Güzel”

AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca ise, konuşmasında öncelikle, 10. yıl
kutlamalarını yıl içine yaydıklarını vurgulayarak, şunları söyledi:
“Ağustos ayında, dijitalleşme, müzik, sinema ve spor gibi tüm insanlık
için önemli ilgi alanlarında, ülkemizde ve dünyada son 10 yılda
gerçekleşen başarıları hatırlatmayı amaçlayan bir dijital iletişim
çalışması başlattık. İzleyenlerin, geçtiğimiz 10 yılda kendilerini iyi
hissettiren olayları hatırlayarak, bugün iyi hissedeceklerine ve
yarına umutla bakacaklarına inanıyoruz. Yeni marka konumlandırmamızın
mottosunun, “Yarın şimdiden güzel” olması da bununla ilgili. Bu 4
alanda, değerli isimlerin röportajlarıyla zenginleşen videolarımız
televizyonda ve tüm sosyal medya hesaplarımızda yayımlandı ve yoğun
ilgi gördü.

Türkiye, Geleceğini Çocuklarında Görüyor

Ardından, aynı dört alanın en başarılı isimlerinin belirlendiği ve
geçmiş 10 yılın “Keşke”lerini ve geleceğin “Mutlaka”larını içeren,
“Türkiye’nin 10 Yılı” adlı, Türkiye temsili bir araştırma
gerçekleştirdik. Araştırmadan ilginç sonuçlar elde ettik. Katılanlar,
gelecek 10 yıl için mutlaka yapmış olmak istediği şeyler arasında ilk
sırayı, “Çocuklarının geleceklerini garanti altına almaya” verdiler
(yüzde 67). Yine gelecek 10 yılda nelerin daha iyi yapılmak istendiği
kısmında ise önem sıralamasında yüzde 50 ile “Çocuklarımın geleceği
için daha fazla yatırım yapmak isterim” yanıtı, açık ara bir şekilde
ilk sırada yer aldı. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” kısmında ise,
en yüksek oranda (yüzde 34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu
geçirseydim” yanıtını verdiler.”
Firma olarak çok başarılı bir 10 yıl geçirdiklerini vurgulayarak
sözlerine devam eden Fırat Kuruca, “10 yıllık yolculuğumuzda, müşteri
sayımızda 3 kat artış gerçekleştirdik. Fon büyüklüğümüzü tam 13 katına
çıkarttık ve marka bilinirliğimiz yüzde 73 olarak gerçekleşti. Ayrıca,
2015 yılında yakaladığımız BES fon büyüklüğü liderliğimizi aralıksız
devam ettiriyoruz.” dedi.


Sadece lider değiliz, fikir öncülüğü de yapıyoruz

Kendileri için “Sektör Lideri” gibi iddialı bir ifadeyi
kullanırken, sadece rakamsal bir liderliğe, pazar payına vurgu
yapmadıklarının altını özellikle çizen Kuruca, “Bizi sektör
liderliğine taşıyan, müşteri beklentilerini, sektörel ihtiyaçları
doğru okuma çabamızdır. Bu 10 yıl boyunca, global ortağımız Aviva ile
birlikte gerçekleştirdiğimiz ve tüm Avrupa’nın haritasını
çıkardığımız, Emeklilik Dönemi Tasarruf Açığı Araştırmaları ve AvivaSA
olarak Türkiye özelinde gerçekleştirdiğimiz tasarruf araştırmaları,
fikri liderliğimizin somut örnekleridir.” dedi.

2017 Sektör ve AvivaSA Değerlendirmesi

Konuşmasında, bir 2017 değerlendirmesi de yapan Kuruca, bu yıl,
EGM’nin 20 Ekim 2017 tarihli verilerine göre, BES sektörü fon
büyüklüğünün devlet katkısı dahil 74,1 milyar TL ve katılımcı
sayısının ise 6,9 milyon kişiye ulaştığını belirterek, sözlerine şöyle
devam etti: “AvivaSA olarak ise, 14,4 milyar TL fon büyüklüğü, yüzde
19,4 pazar payı ve 900 bin BES katılımcı sayısı ve toplamda 2 milyonu
aşkın müşterimiz ile sektör liderliğimizi devam ettirdik. Otomatik
Katılım verilerine baktığımızda ise, EGM’nin 20 Ekim 2017 tarihli
verilerine göre, 1,4 milyar TL toplam fon büyüklüğü ve 3,4 milyon
katılımcı sayısına ulaşılmış durumda. AvivaSA olarak ise, yine EGM’nin
aynı tarihli verilerine göre, 127 milyon TL fon büyüklüğü ve 316 bin
katılımcı sayısı ve 2.240 firma sayısına ulaştık. Kurumların 5., 10.,
25. ve 50. yılları, özellikle motivasyon açısından çok önemlidir. Bu
yıl gerçekleştirdiğimiz, iklim ve kültür değişimi, yeni marka
konumlandırması ve dijitalleşme hamlelerimiz gibi konuları da
düşünürsek, bu motivasyon fırsatını oldukça iyi kullandığımızı
düşünüyorum.”

Geleceği, “Müşteri Odaklılık” ve “Dijitalleşme” olguları
şekillendirecek
Müşteri odaklılık kavramının, artık şirketlerin büyümesi ve hatta
hayatta kalması için olmazsa olmaz hale geldiğini ifade eden AvivaSA
CEO’su Fırat Kuruca sözlerini şöyle sürdürdü: “Günümüzü artık, insan
odaklı bir dönem olarak bile tanımlayabiliriz. Yeni teknolojileri
hızlıca adapte edip, müşterilerinin ve çalışanlarının hayatında fark
yaratan şirketler öne çıkıyor artık. Sektörümüz yapısı gereği, bazı
durumlarda 50-60 yıla uzanan müşteri ilişkilerinin kurulduğu gelecek
ve bugün güvencesi gibi hayati ihtiyaçlarla insan yaşamına dokunan ve
insanla iç içe bir sektördür. Geleceği şekillendirecek alanlardan
birisi dijitalleşme olsa bile sadakat, güven ve iş yapma şeklinden
kaynaklanan “tercih edilen kurum” olma gerçeği değişmeyecektir. Hatta
belki de güven ve sadakate en çok dijital dünyada ihtiyacımız var.
Müşteri sadakati konusunda, önce bugüne kadar yaptıklarımızdan iki
önemli örnek vermek istiyorum: 2010 yılında kurduğumuz ve sektörde bu
kapsamda ilk olan Geleceğini Biriktirenler Kulübü isimli bağlılık
programımızla, müşterilerimizin sadece geleceğini değil, bugününü de
daha keyifli yaşamalarını sağlıyoruz. Ve emeklilerimiz için de,
Keyifli Emekliler Dünyası programımız var. Her iki programda da
müşterilerimize, hayatın hemen hemen her alanından ve her sektörden
ücretsiz hizmet ve indirim fırsatları sunuyoruz.”

Değişimin Mottosu: Mutlu Çalışan Mutlu Müşteri

Fırat Kuruca, AvivaSA olarak bu yıl gerçekleştirdikleri, iklim ve
kültür değişimi ile ilgili şunları söyledi: “Sürekli devinim içinde,
değişmeden var olamazsınız. Bu yüzden değişimi ve sürekli gelişimi
daha fazla destekleyen, daha mutlu, daha adil ve daha şeffaf çalışma
ortamları son derece önemli. Önce çalışanlarımızın daha fazla mutlu
olmaları gerekiyor. Müşterilerimizin, ister genel merkezimiz, ister
bölge ofislerimiz ya da acentelerimiz olsun her hangi bir AvivaSA
kapısından içeri girdiğinde hissettiği duygu, bizim kültürümüzün
yansıması ve yarınımızın garantisi demektir. Değişimimizin mottosu, bu
nedenle “Mutlu Çalışan Mutlu Müşteri”. Başarıyı çok daha fazla
paylaşan, iş dışı sosyal ilişkileri ve ilgileri geniş ve çalışırken
çok daha fazla keyif alan bir çalışan profiline hızla ulaşmayı
hedefliyoruz. Ayrıca, tüm bu iklim değişimini desteklemek amacıyla
ofislerimizi “Yeni nesil ofis” konseptinde yeniden yaratmaya başladık.
Ofislerimizi dönüştürürken, çalışanlarımızın hızlı ve verimli olmasına
yardımcı olacak, yaşam alanlarındaki konforu sağlayan, renklerden
aydınlatmaya detaylarıyla düşünülmüş özel bir atmosfer yaratmayı
hedefledik.”

Sigorta sektöründe inovasyonun lideri olmak

Yeni marka konumlandırmaları ve inovasyon-dijitalleşme konusundaki
atılımlarından da bahseden Fırat Kuruca, sözlerini şöyle tamamladı:
“Elbette böylesi bir geleceğe hazırlanma sürecinde, markanızı da buna
göre konumlandırmak durumundasınız. 10. yılımızda, şirket hedeflerimiz
ve müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda markamızı yeniden
konumlandırdık. Tüm kurumsal kimliğimizi yenileyerek yaptığımız
yenilikçi iletişim çalışmalarımızda “Yarın Şimdiden Güzel” mottomuz
ile müşterilerimize ulaşıyoruz.
Dijitalleşme konusunda ise, hissedarlarımız Aviva ve Sabancı
Topluluğu’nun öncelikli stratejilerinden “Dijitalleşme” kapsamında ve
sektörde bir ilk olan “Dijital Garaj” çatısı altında, sektördeki
yeniliklere öncülük etmek, şirket içi girişimcilik kültürünü
oluşturmak, müşteri ve çalışan deneyimlerini artıracak dijital
çözümler sunmak ve insurtech (sigorta teknolojileri) eko-sistemine
liderlik etmek amacıyla çalışmalara başladık. Ve oldukça da yol kat
ettik. Bu yıl uygulamaya koyduğumuz, “Bi’tıkla Kurumsal ve Bireysel”
internet sitelerimiz, dijitalleşme konusunda en yetkin örnekler
oldular. “Bi’Tıkla Kurumsal”, 20 bin kişinin başvuru işlemini 2
dakikada ve tahsilatını 1 dakikada tamamlıyor. Bi’tıkla Bireysel
online şubemiz ise, şu ana kadar yaklaşık 450 bin kişi tarafından
aktif olarak kullanıldı ve 6,1 milyon işlem yapıldı.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey






'
17:599.916
Değişim :  2,05% |  198,85
Açılış :  9.763  
Önceki Kapanış :  9.717  
En Düşük
9.751
En Yüksek
9.956
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:59
AKMGY 363,00 75.530.655 % 10,00  
YGYO 8,25 17.190.368 % 10,00  
BALAT 25,52 6.263.545 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 32,4246 32,4375 % -0,15  
Euro 34,6533 34,7411 % -0,66  
Sterlin 40,2905 40,4925 % -0,56  
Frank 35,2662 35,4430 % -0,65  
Riyal 8,5986 8,6417 % -0,40  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,19 27,25 % 0,66  
Platin 915,96 918,11 % 0,66  
Paladyum 954,56 959,53 % 0,66  
Brent Pet. 89,32 89,32 % 0,66  
Altın Ons 2.337,84 2.338,38 % 0,66