BASIN BÜLTENİ-Karlı, buzlu yollarda kaza yapmamak Bosch teknolojisi ile mümkün!

25.01.2017 13:15
BASIN BÜLTENİ-Karlı, buzlu yollarda kaza yapmamak Bosch teknolojisi ile mümkün!



Otomotiv dünyasına 1995 yılında sunduğu ESP® (Elektronik Denge
Sistemi) ile Avrupa'da bugüne kadar 190.000 kazayı önleyen Bosch
Grubu, geliştirip ürettiği sürücü destek sistemleriyle bu yolda önemli
adımlar atmaya devam ediyor.
Günümüzde en önemli kaza nedeninin sürücünün zamanında frenleme
yapamaması olduğu gerçeğinden hareketle Bosch Grubu, arkadan
çarpmaları önlemede veya arkadan çarpmalı kazaların etkilerini en aza
indirgemede yardımcı olacak Otonom Acil Frenleme Sistemi’ni geliştirdi.
Otonom Acil Frenleme Sistemi, otomobil çalışır çalışmaz devreye
giriyor ve sürekli olarak öndeki trafiği analiz ediyor. Şehir içi ya
da şehirler arası yollarda sürücüyü zamanında uyarıyor, yola yaya
çıktığında ise çarpmayı engelliyor ya da kaza şiddetini azaltıyor.
Türkiye, son yılların en soğuk kış mevsimini yaşıyor. Ülke
genelinde etkili olan soğuk ve yağışlı hava, araç sahiplerine de zorlu
anlar yaşatıyor. Her akşam haber bültenlerinde buz tutmuş yollarda
kayarak bir başka otomobile ya da yayaya çarpan otomobillerin
görüntülerini izliyoruz. Bu kazalar kimi zaman can kaybı kimi zaman da
sadece maddi hasarla sonuçlanıyor.
Trafik istatistikleri de arkadan çarpmalı trafik kazası sayısının
bir hayli fazla olduğunu teyit ediyor. Bunun ağırlıklı nedeni kaygan
yollar ya da sürücünün bir anlık dikkat dağılması olsa da teknolojiyle
bu kazaları engellemek mümkün!

Bosch ‘sıfır kaza’ için çalışıyor

Dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerinden Bosch, ‘sıfır kaza’
hedefiyle sürüş destek sistemlerini sürekli geliştiriyor. Dünya
genelinde yaklaşık 2.500 Bosch mühendisi bu konuya odaklanıyor. Bosch
Türkiye Mobilite Çözümleri İlk Donanım Satış Direktörü Gökhan
Tunçdöken, “Bosch için tek bir trafik ölümü bile çok fazla. Sıfır kaza
hedefinin mümkün olduğuna inanıyoruz. Dünyanın dört bir yanındaki
insanların hayatlarını korumak için teknolojiler üzerinde çalışıyoruz"
diyor.
Kısa süreli dikkat dağınıklığı veya konsantrasyon eksikliği
arkadan çarpma için yeterli bir sebep olabilir. Saatte 80 kilometre
hızla seyahat eden bir sürücü, yalnızca bir saniyelik dikkat
dağınıklığında, yaklaşık 22 metre yol kat eder. Kritik durumlarda
saniyeler, sürücünün arkadan çarpmadan kaçınıp kaçınamayacağını
belirlemede önemli bir rol oynar.
Kaza araştırmaları sonuçlarına göre arkadan çarpmalarda en önemli
sebep, sürücünün fren pedalına yeterince güçlü basamaması veya hiç
basmamasıdır.
Buradan yola çıkan Bosch Grubu, arkadan çarpmaları önlemede veya
etkilerini en aza indirgemede yardımcı olacak Otonom Acil Frenleme
Sistemi’ni geliştirdi. Elektronik Denge Programı (ESP®) ile radar
sensörleri bağlantısı üzerine kurulu olan bu sistem, sürekli olarak
öndeki trafiği analiz eder. Sistem, araç çalışır çalışmaz devreye
girer, gece ve gündüz tüm hızlarda aktiftir.
Otonom Acil Frenleme Sistemi’nin ‘şehir içi’, ‘şehirlerarası’ ve
‘yaya’ olmak üzere üç çeşidi bulunuyor.

Şehir içinde güvenli bir sürüş

Birçok kaza, saatte 30 kilometrenin altındaki hızlarda, şehir içi
kullanımda ya da yavaş ilerleyen trafikte meydana gelir. Bu hız
diliminde meydana gelen trafik kazalarında ölüm çok olası değildir,
genelde maddi hasarlı ve yaralanmalı kazalar olarak nitelendirilebilir.
Otonom Acil Frenleme Sistemi, öndeki hareketli veya duran araca
kritik yaklaşımı tespit eder, aracın fren sistemini tam fren yapmak
üzere hazırlar. Böylece tam güç frenleme, sisteme sahip olmayan
araçlara oranla saniyeler öncesinden ulaşılabilir hale gelir. Eğer
sürücü kritik duruma tepki vermekte geç kalırsa sistem, aracı sürücü
etkisi olmadan tam frenleme moduna geçirerek fren işlemini
gerçekleştirir. Otonom Acil Frenleme Sistemi ya trafik kazasını tam
önlemeyi başarır ya da kazaya karışan her iki araçtaki yaralanma
riskini en aza indirgeyecek düşük hıza, çarpışma gerçekleşmeden önce
ulaşılmasını sağlar.

Şehirlerarası yolculukta sağ kolunuz…

Çalışma prensibi, saatte 30 kilometre hızın altındaki sistemle
aynıdır, ancak sürücü uyarıları farklılık gösterir. Bu sistem çarpışma
riski olması durumunda sürücüyü önceden uyarır ve aktif frenleme
desteği sağlar. Böylece ya trafik kazasının olması önlenir ya da
trafik kazasının zararlı etkilerini en aza indirger.

Otonom Acil Frenleme Sistemi ile yayalar için de güvenlik

Otonom Acil Frenleme Sistemi, yol üzerinde bulunan veya tehlikeli
bir şekilde o yöne doğru hareket eden yayaları da fark edebilir. Eğer
sistem yayalar için kritik bir durum fark ederse sürücüyü uyarabilir
veya otonom olarak acil frenlemeyi uygulayabilir. Bu şekilde yayalarla
çarpışmadan kaçınılabilir veya araç hızı mümkün olan en düşük seviyeye
getirilerek etkileri azaltılır. Sonuç olarak, yaralanma riski de en az
seviyeye iner.

Bosch, ESP® ile 1995’ten beri Avrupa'da 190.000 kazayı önledi

Dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerinden Bosch, 1995 yılında
ESP® (Elektronik Denge Programı) sistemini kullanıma soktuğundan beri,
Avrupa'da 190.000 kazayı önledi ve 6.000'den fazla hayatı kurtardı.
Bugüne kadar 150 milyondan fazla ESP® üreten Bosch, tüm araçlarda ESP®
bulunması halinde, kayma neticesinde meydana gelen tüm kazaların yüzde
80'inin önlenebileceğine dikkat çekiyor.
ESP®, şerit değiştirme veya şeritte kalma ya da bir engelle
karşılaşıldığında kaçış manevrası ve fren yapma gibi potansiyel olarak
tehlikeli durumlarda sürücüleri desteklemek üzere müdahalede bulunan
pek çok sürücü destek sisteminin temel teknolojisidir.

Türkiye’de de ESP® kullanımı zorunlu

ESP®, 1 Kasım 2014 tarihinden bu yana, yeni tescil edilen tüm
otomobiller ve ağırlığı 3,5 tona kadar olan hafif ticari araçlar için
Avrupa Birliği'nde zorunlu. Türkiye de ESP®’nin zorunlu olduğu ülkeler
arasında yer alıyor.

Otonom sürüş, karayolu trafiğini daha güvenli hale getiriyor

Bosch'un güvenli sürüş konusundaki önemli bir hedefi de
otomobillerin 2020 yılından itibaren otobanlarda ve otoban benzeri
yollarda kendi kendini sürmelerini sağlayacak otoyol pilotunun
geliştirilmesi.
Bosch’un hazırlattığı kaza raporu, otomasyonun artırılmasının
Almanya'da kaza oranlarını üçte bir oranında aşağıya çekebileceğini
gösteriyor. Otonom sürüş, karayolu trafiğini daha güvenli bir hale
getirmenin yanı sıra yüksek seviyede konfor da sunacak.


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.267
Değişim :  -0,10% |  -9,79
Açılış :  10.282  
Önceki Kapanış :  10.277  
En Düşük
10.202
En Yüksek
10.326
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
VAKKO 100,10 79.417.839 % 10,00  
KLNMA 19,03 14.344.918 % 10,00  
ORMA 286,00 8.205.384 % 10,00  
KTLEV 192,50 286.164.615 % 10,00  
ATATP 158,50 342.631.427 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,2285 32,2745 % 0,11  
Euro 34,6926 34,8372 % 0,18  
Sterlin 40,1623 40,3636 % 0,02  
Frank 35,2774 35,4543 % 0,02  
Riyal 8,5227 8,5654 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,41 27,47 % 0,66  
Platin 958,04 960,68 % 0,66  
Paladyum 981,06 982,66 % 0,66  
Brent Pet. 83,47 83,47 % 0,66  
Altın Ons 2.322,35 2.323,69 % 0,66