BASIN BÜLTENİ-Ülker, bayram ürünleriyle tüm satış noktaları ve online alışveriş sitelerinde

18.05.2020 06:03



Ülker, Ramazan Bayramı hazırlıklarını tamamladı. “Bu bayram ayrı
da olsak, aynı duygularla yine kalp kalbeyiz” temalı iletişimiyle
geleneksel bayram duygusuna vurgu yapacak olan Ülker, çikolata ve
şekerlemede 52 çeşit ürünüyle hem tüm satış noktalarında hem de online
alışveriş sitelerinde yerini aldı.
Ülker, gerek hediyelik ve ikramlık çikolata ve şekerleme ürünleri
gerekse satış noktalarındaki çalışmalarıyla Ramazan Bayramı için
hazırlıklarını tamamladı. 52 çeşit çikolata ve şekerleme ürünüyle
raflarda ve online alışveriş sitelerinde yerini aldı.
Bu sene içinde bulunduğumuz durum sebebiyle Ramazan Bayramı’na
farklı şekilde hazırlandıklarına dikkat çeken Ülker Türkiye CMO’su
Aslı Özen Turhan çalışmalarla ilgili şu bilgileri aktardı:
“Sektörün lider şirketi olarak bu sene de üretim, pazarlama ve
satış ekiplerimiz başta olmak üzere her birimimiz üzerine düşen
sorumluluk ve özenle hazırlık sürecini yürüttük. Hediyelik ve ikramlık
ürünlerimizi tüm satış noktalarıyla beraber online alışveriş
sitelerine özel farklı konsept paketlerle tüketicilerimize sunmak için
çalışmalarımızı tamamladık.

Ülker Ece, Çikolatin ve Ülker Select raflarda

Ülker Ece ve Ülker Çikolatin gibi bayramların vazgeçilmezleri ve
klasikleri arasında yer alan ürünlerimizin yanı sıra, çikolatada bu
yılın yeniliği, dışı sütlü ve beyaz, içi lezzetli fındık kremasıyla
dolu, deniz kabuğu formunda çikolataları ve şık hediyelik kutusuyla
“Ülker Select Çikolata” olacak.

İkonik çikolatalar mini boylarıyla tüketicilerle buluşuyor

Ülker’in sevilen atıştırmalık çikolata ürünleri “Caramio”,
“Laviva”, “Metro” ve “Ülker Çikolatalı Gofret” ise bu bayram döneminde
mini boylarıyla ilk defa tüketicilerle buluşacak. Şekerleme tarafında
da klasikler arasına giren geleneksel Türk lokumundan esinlenerek ilk
defa bizim ürettiğimiz “Ülker Lokumcuk” ve geniş bir tüketicisi
kitlesi bulunan “Ülker Toffe Damla Sakızlı” ürünlerimiz bu bayramın da
sevilen lezzetlerinden olacak.

Bu bayram ayrı da olsak aynı duygularla yine kalp kalbeyiz

Turhan, bu bayramın ruhuna uygun, “Bu bayram ayrı da olsak aynı
duygularla yine kalp kalbeyiz” temalı bir iletişim hazırladıklarını
belirtti. “Bu iletişimimizle araya sosyal mesafeler girse de bu bayram
da gönüllerimizin bir olacağına, lezzetli Ülker hediyelik ve
ikramlıklarımızla bayrama tat katacağımıza inanıyoruz” dedi.

İnternetten alışverişe yönelik kampanyalar

İnternetten alışverişin daha yoğun kullanıldığı bu döneme özel bir
yaklaşım sergilediklerini dile getiren Turhan, tüketicilerin uzakta
yaşayan ya da ziyaretlerine gidemedikleri sevdiklerine bayramda
gönderebilmeleri için çikolata ve şekerleme hediyelik ürünlerine
yönelik çalışmalar yapıldığını söyledi.

“Tartışmasız lideriz”

Turhan, 2019 bayram dönemine yönelik sektör ve Ülker’in pazardaki
büyüklüğüyle ilgili ise şu değerlendirmeyi yaptı:
“Ülker 2019’da toplam hediyelik ve ikramlık çikolata pazarında
ciro bazında yüzde 33, ton bazında yüzde 30,2 pazar payına ulaştı ve
atıştırmalık pazarı liderliğinin yanı sıra bayramın da tartışmasız 1
numarası olmaya devam etti. Çikolata ve şekerlemedeki uzmanlığımıza,
üretimde entegrasyona, yüksek kalite standartlarına, tüketici odaklı
inovasyon ve iletişime verdiğimiz önem bu liderlik başarısına büyük
katkı sağladı. Türkiye’de kakao çekirdeğinden paketlemeye kadar
entegre üretim sürecinin tamamına hâkim en büyük markayız. Bu bizim
her zaman en kaliteli çikolatayı üretmedeki en büyük gücümüz. Üretim
hatlarımızdaki makineler bir zincirin halkaları gibi birbirine
otomasyonla bağlı, bu noktada modern teknolojiyi kullanarak üstün
hijyen ve kalite standartlarında üretim yapmaktayız. Yüksek hızlı
ambalaj makinelerinde ambalajlanan ürünlerimizi el değmeden, otomatik
robotlarla kutulayarak piyasaya sunuyoruz.”
Son olarak İkramlık çikolata ve şekerleme pazarını da
değerlendiren Turhan, Ülker’in katkısını ise şu sözlerle ifade etti:
“Geçtiğimiz yıl toplam ikramlık çikolata ve şekerleme pazarı 42
bin ton ve 1 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. Hediyelik ve ikramlık
çikolata pazarı tonajda yüzde 16 büyüdü. Bu büyümenin 6 puanlık bölümü
Ülker’den geldi. Böylece büyümeye en fazla katkı sağlayan marka olduk.”

Bölgelere göre tüketim yüzdesi (ton)

Hediyelik ve ikramlık çikolatanın en fazla tüketildiği bölge yüzde
29 ile Marmara, şekerlemenin ise yüzde 45.7 ile Doğu ve Güneydoğu
Anadolu .
Hediyelik ve ikramlık çikolatada diğer bölgeler İç Anadolu yüzde
23, Doğu ve Güneydoğu Anadolu yüzde 18, Ege yüzde 12, Akdeniz yüzde
11, Karadeniz yüzde 7.
Hediyelik ve ikramlık şekerleme tüketiminde ise İç Anadolu yüzde
16.4, Marmara yüzde 16.1, Ege yüzde 8.3, Akdeniz yüzde 8.2, Karadeniz
yüzde 5.4 olarak sıralanıyor.

Şekerleme 30 derecenin altında çikolata 18-22 derecede saklanmalı

Çikolata ve şekerlemenin üretim aşamasında izlenen yöntemler büyük
önem taşıyor. Ürünlerin lezzeti söz konusu olduğunda tüketicilerin
saklama koşulları da bir o kadar önemli hale geliyor. İkramlık
şekerlemenin 30 derecenin altında, oda şartlarında, güneş görmeyen
serin ortamda saklanması gerekiyor. Ambalaj da ürünün nefasetinin
koruması ve yeme deneyimi açısından önemli bir unsur. Ambalaj ürünü
çok iyi kapatmalı ve sarmalı, hava ve ışığa maruz kalmasını
engellemeli. Çikolatanın yüzeyinin parlak ve pürüzsüz olması, ağızda
kolayca erimesi önemli. Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve
hassas kristal bir yapıya sahip, bu yüzden 18-22 C de serin bir
ortamda saklanması yeterli. Çikolata buzdolabında muhafaza edilmemeli.


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.402
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  1.415  
Önceki Kapanış :  1.402  
En Yüksek
1.420
En Düşük
1.401
BIST En Aktif Hisseler18:05
KENT 243,20 1.553.511 % 10,00  
TUCLK 11,33 38.501.294 % 10,00  
CEOEM 14,98 35.576.098 % 9,99  
TKURU 185,20 16.135.869 % 9,98  
OZBAL 12,24 76.198.035 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,6558 8,6731 % 0,38  
Euro 10,3325 10,3609 % 0,49  
Sterlin 12,0572 12,1176 % 0,24  
Frank 9,3867 9,4433 % 0,17  
Riyal 2,3036 2,3152 % 0,29  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.777 1.777 -2,11  
Altın Gr. 494 494 -0,01  
Cumhuriyet 3.292 3.342 3,00  
Tam 3.275 3.360 2,39  
Yarım 1.583 1.625 1,16  
Çeyrek 794 813 0,58  
Gümüş.Ons 25,89 25,92 0,01  
Gümüş Gr. 7,19 7,20 0,00  
B. Petrol 75,25 75,25 0,06