BASIN BÜLTENİ-Yeni Ford Ranger ve Ranger Raptor, standartlara meydan okuyor

19.07.2019 13:15
BASIN BÜLTENİ-Yeni Ford Ranger ve Ranger Raptor, standartlara meydan okuyor


Sınıfındaki benzersiz ve rakipsiz özelliklerle çıtayı iyice
yükselten yeni Ford Ranger ve Raptor yenilenen motoruyla yüksek
performans ve üstün yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Yeni 2.0
litre EcoBlue motor yüzde 24’e varan yakıt verimliliği sunuyor ve 213
PS gücünde çift turbolu versiyonu da bulunurken yeni 10 vitesli
otomatik şanzıman bu sınıfta bir ilk olmasıyla dikkat çekiyor.
Yeni Ford Ranger yaya algılama ve akıllı hız sınırlama gibi
özellikler de dahil olmak üzere ileri teknoloji sürüş destek
sistemleri ile pick-up pazarındaki standartları yeniden belirliyor.
Aktif park asistanı veya kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi
özellikler günlük kullanım kolaylığını destekliyor. Yeni Ford Ranger
XLT ve Wildtrack donamım paketleri, 170 PS ve 213 PS gücünde 2.0 litre
EcoBlue motor seçenekleri, 4x2 ve 4x4 ile manuel şanzıman ve otomatik
şanzıman alternatifleri ile satışa sunuluyor.
Ford, ayrıca pick-up pazarındaki en yeni üyesi Ranger Raptor ile
seçeneklerini ikiye çıkarıyor. Yeni Ranger’ın ardından Ekim ayında
pazara sunulacak olan ve efsanevi Ford F150’den ilham alınarak
geliştirilen Ford Ranger Raptor güçlendirilmiş şasi, 213 PS ve 500 Nm
üreten yüksek performanslı 2.0 EcoBlue motor, 10 vitesli otomatik
şanzımanıyla Ford Performance ruhunu yansıtıyor. Gelişmiş süspansiyon
sistemi ve lastikler dışında Arazi Yönetim Sistemi gibi çözümlerle en
zorlu arazi şartlarını dize getiriyor.

Yeni Ford Ranger sınıfının standartlarını yeniden belirliyor

Yeni Ford Ranger daha güçlü ve daha verimli motoru ile bünyesinde
barındırdığı yenilikçi teknolojilerle sınıfının standartlarını yeniden
belirliyor. Avrupa’nın en çok satan pick-up modeli SCR dahil en
gelişmiş motor teknolojilerini bünyesinde barındıran 2.0 litre EcoBlue
dizel motor seçeneği yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla kombine
edildiğinde yüzde 24’e varan yakıt verimliliği sunuyor. Yeni 2,0 litre
hacimli EcoBlue Bi-turbo motor 213 PS güç ve 500 Nm tork değeriyle
yerini aldığı 3,2 litre TDCi motora kıyasla daha küçük hacmine karşın
fazladan 13 PS güç ve 30 Nm tork üretiyor.
Yeni Ford Ranger dört tekerlekten çekiş sistemi ve SYNC 3 ile
kullanıcılara tamamen yeni çözümler sunuyor. Bu sınıfta yaya algılama
özelliğine sahip çarpışma önleme sistemi ve akıllı hız sınırlama
özelliklerini standart olarak sunan ilk pick-up olan yeni Ford Ranger
aktif park yardımcısı da dahil olmak üzere olası bir çarpışmayı
önleyen veya etkilerini en aza indiren gelişmiş sürüş destek
sistemleri sunuyor. Ürün gamının güçlü versiyonlarında daha konforlu
bir sürüş için aktif gürültü yönetimi teknolojisi sunulurken, Ranger
Wildtrak kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi donanımlarıyla
kullanım kolaylığı sunuyor.
800 mm (80 cm) ile sınıfının en iyi su geçiş derinliğine sahip
olan ve 230 mm yerden yüksekliğe sahip olan yeni Ford Ranger sürücü ve
beraberindeki yolcuların konforunu bozmadan zor arazi koşullarını dize
getirmek için tasarlandı. 29 derecelik yaklaşma ve 21 derecelik
uzaklaşma açıları asfalt dışı yollarda güvenle ilerlemeye yardımcı
oluyor. Üstün off-road performansını 3.500 kg römork çekme kapasitesi
ve 1.252 kg yükleme kapasitesi tamamlıyor.

Güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip 2.0 litre EcoBlue
dizel motor

Ford Ranger’’da kullanılan yeni 2.0 litre EcoBlue turbo dizel
motor performansla yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Bu motor
giriş seviyesinde 170 PS güç ve 420 Nm tork üretiyor ve 8,3 lt/100 km
yakıt tüketiyor ve 216 gr/km CO2 emisyon salım değerine ulaşıyor. Aynı
motorun bi-turbo versiyonu 213 PS güç ve 500 Nm tork üretiyor. Bu
versiyon 9,2 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 228 gr/km CO2 emisyon salım
değerine ulaşıyor.
Optimize edilen kompakt boyutlu turbo besleme sayesinde yeni motor
yerini aldığı 2,2 litre hacimli TDCi motora kıyasla özellikle alt
devirlerde daha yüksek hava iletimi gerçekleştiriyor ve böylece tüm
devir aralıklarında daha canlı ve atak bir sürüş hissi sunuyor. Ürün
gamının tepe noktasını oluşturan bi-turbo versiyonda her iki turbo
besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi için seri çalışıyor. Üst
devirlerde küçük turbo devreden çıkarken büyük turbo yüksek güç
üretimi için çalışmaya devam ediyor.
Vites yolları belirgin ve vites geçişleri yumuşak altı ileri
manuel şanzıman dışında 170 PS ve 213 PS versiyonları bu sınıfta
benzersiz 10 vitesli otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Daha geniş
aralıklı oranlar ve şanzımanın değişen koşullara adapte olmasına izin
veren gerçek zamanlı uyarlanabilir vites değişimleri gibi özellikler
farklı sürüş koşullarında mümkün olan en iyi performans, yakıt
verimliliği veya akıcı sürüş özelliklerini tesis etmeye yardımcı
oluyor. Ford’un gerçek yaşam sürüş koşullarına göre belirlediği
verilere göre yeni dizel motor yerini aldığı motora kıyasla manuel
şanzımanla kullanıldığında yüzde 4 yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla
kullanıldığında yüzde 24’e varan yakıt ekonomisi sağlıyor.

SYNC3 Araç içi iletişim ve eğlence sistemi

Yeni Ford Ranger ile birlikte sunulan SYNC 3 bağlanabilirlik
çözümleri sürüş esnasında her an bağlı kalma olanağı sunuyor. Ford’un
basit sesli komutlar veya 8 inçlik dokunmatik ekran üzerinden kumanda
edilebilen SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android
Auto™ uyumluluğu ile yolculukları keyfe dönüştürüyor.

Daha güvenli bir sürüş deneyimi

Yeni Ford Ranger olası çarpışmaları önleyen veya etkilerini
azaltan Yaya Algılama Özelliğine Sahip Çarpışma Önleme Sistemi ve
Akıllı Hız Sınırlandırma teknolojileriyle yollara çıkan sınıfının ilk
modeli. Sistem, bir çarpışma riski algıladığında önce sürücüyü işitsel
ve görsel olarak uyarıyor ve sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde
fren pedalı ve disklerin tepki verme süresini kısaltmak üzere hazırlık
yapıyor ve sürücünün hala reaksiyon göstermemesi halinde sistem aracın
hızını düşürmek için otomatik olarak fren yapıyor.
Akıllı Hız Sınırlandırma Sistemi ise hız sınırlandırma ile trafik
işareti tanımlama teknolojilerini bir arada kullanıyor ve Ranger’ın
maksimum hızını değişen hız sınırlarına otomatik olarak uyarlıyor.
Sürücü direksiyon kumandalarını kullanarak aracın maksimum hızını
ayarlarken ön cama entegre kamera trafik işaretlerini algılıyor ve
algılanan hız sınırının sürücünün ayarladığı hızdan düşük olması
halinde ise aracın seyir hızını düşürüyor. Hız sınırının artması
halinde sistem sürücünün seyir hızını yeni hız sınırına kadar
arttırmasına izin veriyor.
Yeni Ford Ranger ilk kez Ford’un Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma
özelliğiyle donatılırken, Aktif Park Yardımcısı sürücü sadece gaz ve
fren pedalını kontrol ederken direksiyon manevralarını otomatik olarak
gerçekleştirerek aracı paralel park alanlarına park ediyor. Şerit
Takip Uyarısı, Şerit Takip Yardımcısı, Uyarlanabilir Hız Sabitleme
Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, ön ve arka park sensörleri,
geri görüş kamerası ve standart olarak sunulan Devrilme Önleme ve
Römork Salınım Kontrolü fonksiyonlarına sahip Elektronik Stabilite
Kontrolü gibi donanımlar sürücünün konfor ve rahatlığına katkıda
bulunuyor.
Yeni Ford Ranger’da XLT donanım versiyonunda 170 PS gücünde 2.0
litre EcoBlue ve Wildtrack donanımda 213 PS gücünde 2.0 litre EcoBlue
olmak üzere farklı donanım ve motor kombinasyonu bulunuyor. Motor ve
donanım seçeneğine bağlı olarak manuel şanzıman dışında otomatik
şanzıman ve 4x2 veya 4x4 çekiş sistemi alternatifleri tercih
edilebiliyor. Yeni Ford Ranger 200.900 TL’den başlayan fiyatlarla
müşterileri bekliyor.

Yeni Ford Ranger Raptor: Gerçek off-road pick-up deneyimi

Avrupa’nın en çok satan pick-up modelinin en güçlü ve yüksek
performanslı versiyonu olan yeni Ford Ranger Raptor gerçek off-road
pick-up performansını Ekim ayında Türkiye’ye getiriyor. Ford F-150
Raptor ilham alınarak geliştirilen yeni Ranger Raptor agresif ve
dinamik bir tasarımla dikkat çekerken canlı renkler bu agresif ve
dinamik görünümü tamamlıyor. Dünyanın ilk seri üretim yüksek
performanslı off-road kamyoneti olan Ford F-150 Raptor’dan ilham
alınan yeni ön ızgara yüksek performanslı HID Bi-Xenon farların
arasındaki boşluğu tamamen dolduruyor. Zorlu çöl kullanımlarını
destekleyecek şekilde tasarlanan ve LED sis farlarıyla tamamlanan ön
tampon tasarımıyla araç gövdesindeki hava akımını optimize ediyor.
Çamurluklar off-road kullanımında, uzun süspansiyon yollarından ve
devasa lastiklerden zarar görmeyecek şekilde tasarlanıyor. Yan
basamaklar asfalt dışı yollarda oluşması muhtemel kum, çamur ve kar
spreyini önlemek üzere tasarlanıyor.

Konforlu iç tasarım ve üstün fonksiyonellik çözümleri

Ford Performance DNA yaklaşımı kaliteli işçilik, uyumlu renkler ve
dayanıklı malzemelerle bezenen iç mekânda da kendini gösteriyor.
Kaliteli deri ve süet karışımı koltuklar kullanılan malzeme ve
uygulanan tasarımla vücudu sıkıca kavrarken özel çift katmanlı dolgu
malzemesi hızlı off-road sürüşlerinde konforlu bir oturum sunuyor.
Gerçek bir yük taşıyıcısı olan Yeni Ranger Raptor, çeki demirine
bağlı olarak 2.500 kg ile 4.635 kg arasında römork çekme kapasitesi
sunarken 1.560 mm ile 1.575 mm ebatlarında kargo alanı bisikletten
motosiklete ve jet skiye kadar birçok outdoor ekipmanını
taşıyabiliyor. Kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı özel mekanizmasıyla
yüzde 66 daha az güç gereksinimi ile bagaj kapağını kolayca açma ve
kapama imkânı sunuyor. Yeni Ranger Raptor, ayrıca 850 mm (85 cm) ile
sınıfının en iyi su geçiş derinliğini sunuyor.

Yüksek verimlilik seviyesine sahip performanslı motor

Yeni Ford Ranger Raptor’da Ranger Wildtrack modelinde de
kullanılan bi-turbo 2.0 litre EcoBlue motor görev yapıyor. Bi-turbo
versiyonda her iki turbo besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi
için seri çalışıyor. Üst devirlerde küçük turbo devreden çıkarken
büyük turbo yüksek güç üretimi için çalışmaya devam ediyor. Bu
versiyon 213 PS güç ve 500 Nm tork üretiyor ve üretmiş olduğu gücü
F-150 Raptor modelinde de kullanılan yeni 10 vitesli otomatik
şanzımanla tekerleklere iletiyor. Daha geniş aralıklı oranlar ve
şanzımanın değişen koşullara adapte olmasına izin veren gerçek zamanlı
uyarlanabilir vites değişimleri gibi özellikler farklı sürüş
koşullarında mümkün olan en iyi performans, yakıt verimliliği veya
akıcı sürüş özelliklerini tesis etmeye yardımcı oluyor. Ford’un gerçek
yaşam sürüş koşullarına göre tespit edilen verilerine göre bu versiyon
8,9 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 233 gr/km CO2 emisyon salım değerine
ulaşıyor.

Zorlu arazi şartlarına meydan okuyan süspansiyon

Zorlu arazi koşullarına meydan okumak için tasarlanan Ranger
Raptor’da yüksek dayanımlı hafif çeliklerle güçlendirilmiş bir şasi ve
yürüyen aksam kullanılıyor. Raptor’un gelişmiş süspansiyonu, Ranger
XLT ile karşılaştırıldığında 150 mm daha geniş iz aralığı ve 51 mm
daha yüksek mimarisi arazide konfordan ödün vermeden güvenli bir
şekilde hızlı sürüşlere imkân tanıyor. Konuma Duyarlı Sönümleme
özelliğine sahip FOX amortisörler, üstün arazi yetenekleri için yüksek
sönümleme kuvveti ve daha yumuşak bir sürüş için daha düşük sönümleme
kuvveti sunuyor. Ön süspansiyon yolu yüzde 32 artırılırken arka
süspansiyon yolu ise yüzde 18 arttırıldı. Yüksek performanslı 63,5 mm
çapında amortisörler, çıkıntılı ön amortisör kuleleri ve alüminyum
kontrol kollarıyla destekleniyor. Yeni coilover tipi arka süspansiyon
özel bağlantı sistemi sayesinde çok küçük yanal hareketlerle Raptor’un
arkasının yükseltme ve alçaltma imkânı sunuyor.

En iyi performans için farklı sürüş modları

Farklı zemin koşullarında mümkün olan en iyi performansı sunmak
için Baja, Spor, Çim, Çakıl, Kar, Çamur Kum, Kaya ve Normal olmak
üzere farklı sürüş modları ile Arazi Yönetim Sistemi devreye giriyor.
Devrilme Önleme Fonksiyonu ve Elektronik Stabilite Kontrolü içeren
Ford Stabilite Kontrolü, Römork Salınım Kontrolü, Yokuş Kalkış
Desteği, Eğim İniş Kontrolü ve Yük Uyarlama Kontrolü gibi elektronik
sürüş destek sistemleri sürüş güvenliğini destekliyor.
Ford’un sesli komut veya sekiz inçlik dokunmatik ekran üzerinden
kaydırma veya dokunma hareketleriyle kullanılan SYNC 3 iletişim ve
eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğu ile
yolculukları keyfe dönüştürüyor. 8 inçlik dokunmatik ekran müzik
içeriklerinden navigasyona kadar zengin bağlanabilirlik ve multimedya
içeriği sunuyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
11:079.555
Değişim :  0,26% |  24,96
Açılış :  9.565  
Önceki Kapanış :  9.530  
En Düşük
9.532
En Yüksek
9.602
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler11:07
MEGMT 45,02 308.169.887 % 9,97  
VERUS 289,50 18.700.563 % 9,97  
UZERB 657,00 2.321.838 % 9,96  
CONSE 6,25 39.390.087 % 9,84  
DERIM 46,28 23.460.736 % 9,67  
11:07 Alış Satış %  
Dolar 32,5062 32,5138 % 0,20  
Euro 34,8368 34,8673 % 0,42  
Sterlin 40,4792 40,6821 % 0,05  
Frank 35,7140 35,8930 % 0,12  
Riyal 8,6531 8,6965 % -0,10  
11:07 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,47 28,50 % 0,66  
Platin 943,20 944,93 % 0,66  
Paladyum 1.041,78 1.044,20 % 0,66  
Brent Pet. 86,69 86,69 % 0,66  
Altın Ons 2.379,18 2.379,55 % 0,66