BiP'in yeni kullanıcı sayısı 10 milyona ulaştı
14.01.2021 17:05
İletişim ve yaşam platformu BiP, her geçen gün kullanıcıların
tercihi olmaya devam ediyor. Kullanıcı verileri Türkiye’deki veri
merkezlerinde tutulan uygulamanın, son 6 günde 10 milyon yeni
kullanıcı rakamına ulaştı. Uygulama marketlerinde üst sıralara
yerleşen iletişim ve yaşam platformu, toplamda 60 milyondan fazla
indirildi.
Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen yerli iletişim
platformu BiP’e olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Verilen bilgiye göre,
kullanıcı verileri şirketin İstanbul ve Ankara’daki yüksek güvenlikli
veri merkezlerinde korunan BiP, son 6 günde 10 milyon yeni kullanıcıya
ulaştı ve toplamda 60 milyondan fazla indirildi. Kullanım oranı
katlanarak artan uygulama, 10 kişiye kadar HD kalitesinde sesli ve
grup görüntülü görüşme dışında kaybolan mesajlar, Acil Durum Butonu,
106 dilde anlık tercüme, kişiselleştirilmiş menü gibi rakiplerinden
farklılaşan birçok özelliği kullanıcılara sunuyor. Ayrıca uygulamada
masaüstü bilgisayar uygulamasından veya sadece bir internet tarayıcı
üzerinden de mesajlaşma, sesli ve görüntülü görüşme de yapılabiliyor.
Uygulama marketlerinde üst sırada
Verilen bilgiye göre, son günlerde bireysel ve kurumsal
kullanıcılardan gelen yoğun talebin ardından BiP, uygulama
marketlerinde 'Ücretsiz En Popüler' ve 'Trend Olanlar' kategorisinde
üst sıraya taşındı. Uygulama, Google PlayStore’da 50 milyonun üzerinde
indirme ve 1 milyonun üzerinde kullanıcı yorumuna ulaştı. AppStore ve
Huawei AppGallery’de de en çok tercih edilen uygulamalar arasında üst
sıralara yerleşen İletişim ve yaşam platformu, kullanıcılardan olumlu
yorumlar alıyor.
Turkcell Dijital Servisler ve Çözümlerden Sorumlu Genel Müdür
Yardımcısı Ataç Tansuğ, operatör bağımsız 192 ülkede kullanıma
sundukları uygulamanın sadece Türkiye'de değil Pakistan, Hindistan,
Almanya, Suudi Arabistan’da kullanıldığını, bu ülkelerde günlük 1,5
milyona yakın kullanıma ulaştıklarını ve bu durumdan dolayı büyük
gurur ve mutluluk duyduklarını dile getirdi. Tansuğ, “Operatör olarak
yıllardır 'Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalsın' prensibi
doğrultusunda geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerin veri tabanlarını
ülkemizde kurduğumuz veri merkezlerimizde tutuyoruz.
Kullanıcılarımızın hassasiyetlerini çok önemsiyor. Onlardan gelen
talepler doğrultusunda uygulamamızı daha da geliştirmeye devam
ediyoruz. Gizlilik politikasındaki güncelleme ve sadeleşme ile
kullanıcılarımız, hangi verilerin ne için kullanılacağına ilişkin daha
net ve anlaşılır bir açıklamaya erişebilirler” diye konuştu.
IHA