Ford Otosan ve AVL’nin ortak Ar-Ge iş birliği kapsamında başlattığı ‘Platooning-otonom konvoy’ projesinin ilk geliştirme aşaması başarıyla tamamlandı

17.09.2019 14:56



Ford Otosan ve AVL’nin ortak Ar-Ge iş birliği kapsamında
başlattığı ‘Platooning-otonom konvoy’ projesinin ilk geliştirme
aşaması başarıyla tamamlandı. Geçtiğimiz yıl başlayan projenin
çıktılarının kamyon taşımacılığını tekrar şekillendireceği öngörülüyor.
Konvoy şeklinde ve otonom halde yola çıkan iki Ford Trucks
çekicisi, yapılan ilk denemelerde mesafeleri başarıyla kat etti. Ford
Otosan Eskişehir Fabrikası’nda düzenlenen platooning teknolojisi
lansmanına katılan Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik
ve AVL Başkan Yardımcısı Rolf Dreisbach, ‘Platooning’ teknolojisini
başarılı bir iş birliği ile Türkiye’de geliştirmekten ve test etmekten
duydukları mutluluğu dile getirdi. “Platooning” teknolojisi Ford
Otosan Ürün Geliştirme ile AVL’nin Türkiye ve Regensburg-Almanya’daki
mühendislik ekiplerinin iş birliği ile geliştiriliyor.

Gökçelik: “Otonom taşımacılığın gerçekleştirilmesi için önemli bir
temel teşkil edecek”

Ağır ticari taşımacılıkta otonom sürüş teknolojisinin kullanımı
adına AVL ile birlikte kilometre taşı niteliğinde bir süreci geride
bıraktıklarını ifade eden Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak
Gökçelik, şunları söyledi:
"Geçtiğimiz yıl AVL ile güçlerimizi birleştirerek, 'Platooning -
Otonom Konvoy' teknolojisi geliştirmek amacıyla çalışmalarımıza
başlamıştık. Bugün, otonom kamyonlar üzerinde çalışan, bu alana
yatırım yapan ve en önemlisi gösterimini yapabilecek bir prototip
ürüne sahip olan dünyadaki sayılı kamyon üreticilerinden biri olmanın
mutluluğunu yaşıyoruz. Donanım, yazılım ve simülasyon testlerini
başarı ile gerçekleştirdiğimiz bu teknolojiyi artık yolda da test
ediyoruz.Ülkemizde bir ilk olan bu proje, Türkiye'de otonom araç
geliştirme faaliyetlerine öncülük edecek. İlk aşaması tamamlanan Ar-Ge
iş birliği projemizde, ağır ticari araçlar alanında kaydettiğimiz
gelişmeler, sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada otonom taşımacılığın
hayata geçirilmesinde bir temel teşkil edecek. Bu Ar-Ge projesi karbon
emisyonunun ve yakıt tüketiminin azalmasına, yol güvenliğinin
artmasına ve akılllı ulaşıma olanak sağlayacak.Projenin sonraki
safhalarında ve uzun vadede “SAE-Seviye 4” Otonom sürüş
fonksiyonlarını geliştirmeyi ve Uçtan-Uca (Hub-to-Hub) Otonom Otoban
Taşımacılığını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz”
Tüm bu çalışmaların Ford Trucks markasının dünya çapında rekabet
gücünü artıracağını belirten Gökçelik, “Ford-Otosan olarak otonom araç
teknolojileri alanındaki yatırımlarımız ve geliştirme faaliyetlerimiz,
otonom sürüş konusundaki yerli bilgi birikimimize katkı sağlamakta ve
bu teknolojiler üzerinde çalışan tecrübeli bir mühendis kadrosu
yaratarak bu alanda küresel entegrasyonu sağlamaktadır. Bizim için
birinci öncelik her zaman yetenekli mühendis iş gücüne yatırım yapmak
olmuştur. Yaptığımız bu yatırımların meyvesini yakın zamanda Avrupa’da
‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu Ödülü’nü (ITOY) alan F-MAX ile
topladık. Şimdi ise bu yatırımın başka bir sonucunu, otonom araç
teknolojilerinde kaydettiğimiz ilerleme olarak hep beraber görüyoruz.
Bu çalışmalar, kesinlikle, küresel arenada Ford Trucks araçlarının
rekabet gücünü arttıracaktır” dedi.

Dreisbach: “İşbirliğimiz ağır ticari araçlara otonom
teknolojilerin kazandırılmasında öncülük edecek”

Platooning teknolojisinin sağlayacağı faydalardan ve sistemin
işleyişinden bahseden AVL Başkan Yardımcısı Rolf Dreisbach, yaptığı
değerlendirmede şunları ifade etti:
“Ford Otosan ve AVL gibi sektöründe iki önemli firmayı buluşturan
“Platooning - Otonom Konvoy” projesi ekiplerimizle birlikte içinde
olmaktan mutluluk duyduğumuz bir proje. Bu iş birliği çerçevesinde
yürütülen proje ile araçların otonom sürüş seviyelerinin artırılmasını
ve en sonunda sürücüye dahi ihtiyaç duymayacak düzeye ulaşmasını
hedefliyoruz. Platooning-otonom konvoy teknolojisinin toplam sahip
olma maliyetini azaltma ve yakıt tasarrufu sağlama gibi faydaları
bulunmaktadır. Belirtilmesi gereken bir nokta da tüm otonom sürüş
seviyelerinde uygulanabilecek güvenlik artışıdır. Halihazırda,
projenin birinci aşamasında direksiyon, gaz ve fren kontrolü otoban
koşullarında otonom olarak yönetilmiştir fakat şimdilik sürücünün
yolu izlemesi ve beklenmedik bir durumda aracın kontrolünü ele alması
gerekiyor. En nihayetinde ise tüm sistemin sürücü müdahalesine ihtiyaç
duymadan çalışmasını hedefliyoruz. Bu, otonom sürüşe geçişin,
taşımacılığı daha düşük maliyetli ve güvenli hale getirmesi ve sürücü
eksikliğine bir çözüm olması anlamına geliyor.
Platooning modunda ilerleyen filo, trafiği engellemenin aksine,
trafik akışını düzenleyecek ve kamyonların birbirini yakın takip
etmesi sayesinde otoyolların araç kapasitesini arttıracak. Konvoya ait
olmayan araçların sollama yapabilmeleri veya otoyol çıkışlarını
kullanabilmeleri için, konvoydaki araçlar otonom olarak aralarındaki
mesafeyi artıracak ve araya girmek isteyen araçlara müsaade
edebilecek. Ek olarak, platooning sayesinde araçlar birbirini çok
yakından takip edebilecek ve maruz kaldıkları ortalama rüzgar
direncinin azaltılması ile yakıt tasarrufu sağlanabilecek”
Rolf Dreisbach, AVL’nin 70 yılı aşan bilgi birikiminin, bu projede
etkin şekilde kullanıldığını belirterek, ``AVL, güç aktarım sistemleri
geliştirilmesindeki liderliğini ve global mühendislik gücünü, son
yıllarda elektrifikasyon ve ADAS/AD sistem uygulamaları alanında yeni
teknoloji geliştirme süreçlerinde de kullanmaktadır. Bu doğrultuda AVL
Regensburg ekibi otomotiv standartlarında fonksiyon geliştirmedeki
küresel uzmanlığı ile, AVL Türkiye ekibi de otonom sürüş fonksiyonları
geliştirme konusundaki uygulamalı deneyimi ile bu iş birliğine katkıda
bulunmuştur. Otomotiv sektörünün diğer alanlarında mükemmelleştirdiği
güvenli ve geriye dönük takip edilebilir yazılım geliştirme
becerilerini, bu proje kapsamında diğer otonom sürüş teknolojilerinde
olduğu gibi başarıyla uygulamıştır. Burada geliştirilen bilgi birikimi
ve edinilen tecrübe, diğer proje ortaklıklarında da aktif fayda
sağlayacak’’ açıklamasını yaptı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




11:071.429
Değişim :  -0,08% |  -1,08
Açılış :  1.432  
Önceki Kapanış :  1.430  
En Yüksek
1.434
En Düşük
1.428
BIST En Aktif Hisseler11:07
UFUK 22,54 116.126 % 9,95  
EGEPO 5,60 46.884.155 % 8,11  
IZTAR 23,14 6.793.875 % 7,23  
PRKAB 20,00 54.045.039 % 5,71  
DOBUR 34,40 3.810.055 % 5,39  
11:07 Alış Satış %  
Dolar 9,3250 9,3295 % 0,38  
Euro 10,8450 10,8500 % 0,22  
Sterlin 12,8213 12,8856 % 0,36  
Frank 10,0550 10,1155 % 0,29  
Riyal 2,4812 2,4936 % 0,48  
11:07 Alış Satış %  
Altın Ons 1.777 1.777 7,92  
Altın Gr. 533 533 4,76  
Cumhuriyet 3.524 3.577 23,00  
Tam 3.509 3.597 24,71  
Yarım 1.696 1.740 11,95  
Çeyrek 851 870 5,98  
Gümüş.Ons 23,90 23,95 0,26  
Gümüş Gr. 7,17 7,17 0,10  
B. Petrol 84,13 84,13 -0,95