Ford Otosan/Yenigün: İnovatif bir mimariye sahip, Euro-6 emisyonlarını sağlayan, Euro-7 emisyonlarına hazır bir motor ailesi geliştirdik

30.03.2016 14:34



Ford Otosan'ın 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata
geçirdiği Yeni Nesil Ecotorq motor ailesinin seri üretime başlangıç
töreni, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Eskişehir Valisi
Güngör Azim Tuna, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford
Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent
Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grup Başkanı Cenk Çimen, Ford Otosan
Genel Müdürü Haydar Yenigün, Genel Müdür Başyardımcısı Will Periam ve
Ford Otosan çalışanlarının katılımıyla düzenlendi. Törende konuşan
Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, “Bugün, Türkiye’de
sıfırdan geliştirilen ve üretilen ilk ve tek kamyon motorunu dünyaya
sunmanın heyecanını yaşıyoruz. İnönü fabrikasında ürettiğimiz yeni
nesil Ecotorq motorun fikri ve sınai haklarının yüzde yüzüne sahip
olan şirketimiz bu ürünü geliştirme, yenileme, yurtdışına pazarlama
ya da teknoloji olarak satma hakkına sahiptir. Ford Otosan, Ecotorq
ile dünya vizesi almış oluyor. En önemlisi de ülkemiz, otomotiv
sektöründe teknoloji ve Ar-Ge gücünü bir kez daha kanıtlıyor.
Eskişehir İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil motorumuz ile tüm
dünyanın yükünü taşımaya talibiz" dedi.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ise, "Sanayide
yaratıcılığın, güvenilir üretimin ve başarının uzun soluklu bir
hareket olduğunun bilinciyle, ülkemiz ekonomisine katma değer yaratmak
için çalışıyoruz. Ford Otosan olarak, inovatif bir mimariye sahip,
Euro-6 emisyonlarını sağlayan, Euro-7 emisyonlarına hazır, dünya
pazarları için rekabetçi, sınıfında lider özelliklere sahip bir motor
ailesi geliştirdik.” şeklinde konuştu.
Güçlü Ar-Ge geleneğiyle, ülkemizin sıfırdan motor geliştirme ve
üretme yeteneğine sahip tek şirketi olan Ford Otosan, fikri ve sınai
hakları tamamen kendisine ait olan, E6 normlarına uygun, yeni nesil
Ecotorq motorun seri üretimine başladı. Törene, Bilim Sanayi ve
Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, Koç
Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu
Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding
Otomotiv Grup Başkanı Cenk Çimen ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar
Yenigün, Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Will Periam ve Ford
Otosan çalışanları katıldı.
320 Ar-Ge mühendisinin çalıştığı ve 100 milyon doları aşan bir
yatırımla Ford Otosan Eskişehir İnönü fabrikasında seri üretimi
başlayan yeni nesil Ecotorq motor ailesi, yurt içinin yanısıra
yurtdışı pazarlara ihraç edilen Ford Trucks kamyon ve çekici
modellerinde kullanılacak. -50 dereceden +50 dereceye kadar her
coğrafya koşullarına uygun olarak geliştirilen Ecotorq motor Ford
Trucks modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya
tüm dünyaya ihraç edilerek, Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda
bulunacak.

Ali Y. Koç: Türkiye'de yapılan özel sektör Ar-Ge harcamalarının
yüzde 13’ü Koç Topluluğu'na ait

Törende konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford
Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, "Ülkemizin özellikle
teknoloji alanında rekabet gücünü artırarak, global arenada önemli
oyunculardan ve merkezlerden biri olması en büyük arzumuz. Bu hedefin
temelinde bilgi ve teknoloji üretebilmemiz ve yüksek katma değerli
ürün ve hizmetler sunabilmemiz yatıyor. Bu süreçte gerekli olan insan
kaynağının da planlı ve sistematik şekilde ele alınması en önemli
ihtiyaçlardan biri. Mesafe almış ülkelere oranla, daha gidilecek çok
uzun bir yolumuz olsa da, Hükümetimizin bu hedefle sağladığı Ar-Ge
teşviklerinin ve başlattığı reformların yatırımları
cesaretlendirdiğini memnuniyetle söyleyebilirim. Geçtiğimiz günlerde
devreye alınan ‘Ar-Ge Reformu Paketi’nin günümüzün önemli rekabet
unsurlarından biri olan tasarıma destek vereceğine ve üniversite –
sanayi işbirliği açısından da son derece önemli bir adım olduğuna
inanıyoruz”dedi.
Koç Topluluğu olarak teknoloji ve inovasyona öncülük ederek
yenilikçi, çevreye duyarlı ve enerji verimliliği yüksek ürün ve
hizmetlere odaklanmanın en önemli hedefleri olduğunu vurgulayan Ali Y.
Koç, sözlerine şöyle devam etti: "Bugün Koç Topluluğu olarak her
işimizde yönümüzü geleceğe, Ar-Ge’ye ve inovasyona çevirerek
faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hız kesmeyen teknoloji
yatırımlarımızla, daha üstün nitelikli ürünler ve hizmetler
geliştirmeye ve iş süreçlerimizi yenilemeye gayret ediyoruz. Geçmişe
nazaran bugün daha uzun vadeli düşünüp planlar yapabiliyoruz. Bu
felsefe ile, 2007-2014 yılları arasında yaptığımız Ar-Ge harcamaları
toplam 4,6 milyar TL’ye ulaştı. Buna ilave olarak, sadece geçen yıl
yaptığımız Ar-Ge harcaması da 1,3 milyar TL'yi buldu. Bu da ülkemizin
geleceğine olan güvenimizin en somut göstergesidir. TUİK verilerine
göre, Türkiye’de özel sektör Ar-Ge harcamalarının yüzde 13’ü
Topluluğumuz tarafından yapılmaktadır. Ayrıca, Topluluğumuza ait 15
Ar-Ge merkezinde, 4.300 mühendisimiz görev yapıyor. Ar-Ge
merkezlerimizin, sektörlerindeki en başarılı Ar-Ge merkezleri olarak
ödüller alması da bizleri ayrıca sevindiriyor.”

Ford Trucks 50 ülkedeki satış ağını 2020 yılına kadar tamamlayacak
Konuşmasında, Ford Otosan'ın, üretim kabiliyetleri ve 1.500’e
ulaşan Ar-Ge mühendisi ile Ford’un global organizasyonunda gün
geçtikçe artan önemde sorumluluk üstlendiğini de belirten Ali Y.Koç,
Ford Otosan'ın Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi ve
sektörünün en büyük Ar-Ge merkezine sahip olmasıyla dikkat çektiğini
söyledi. “Şirketimiz Ford kamyon ve çekicilerinin, ilgili dizel
motorları için global mühendislik çalışmalarının sorumluluğunu
üstlenmiş durumdadır. 2010 yılında imzalanan anlaşma ile şirketimiz,
kendi geliştirdiği ve ürettiği Ford Trucks çekici ve kamyonları için,
3 kıtada toplam 60 ülkede satış yapma, organizasyon kurma ve
distribütör atama haklarına sahiptir. Bu doğrultuda, 2020 yılına
kadar, 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanması tamamlamayı
hedefliyoruz. " dedi.

Ford Otosan, Türkiye’nin tek yerli kamyon motoru olan yeni
Ecotorq'la dünya vizesi alıyor
Ali Y. Koç bugün geldikleri noktada, Türkiye’de sıfırdan
geliştirilen ve üretilen, ilk ve tek kamyon motorunu sunmanın gururunu
yaşadıklarını ileterek şunları söyledi, "Geçmiş yıllarda teknoloji
ithal ederken, bugün yüksek Ar-Ge yeteneğimiz ile teknoloji ihraç eder
hale geldik. Daha evvel de ifade ettiğimiz üzere Ford Otosan, yeni
nesil Ecotorq motorlarının dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de
üretimi için JMC firması ile teknoloji lisans anlaşması imzalamıştı.
Son 5 yılda 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihraç eden
şirketimiz, önümüzdeki dönemde yeni nesil Ecotorq’un da katkılarıyla
yüksek katma değerli bu faaliyetini artırarak sürdürecek. Ford Otosan,
Ecotorq ile dünya vizesi almış oluyor. Ayrıca şirketimiz, ülkemizde
yan sanayi, üniversite ve KOBİ işbirliklerini de içeren bir yüksek
teknoloji altyapısına da öncülük ediyor. En önemlisi de ülkemiz,
otomotiv sektörüne teknoloji ve Ar-Ge gücünü bir kez daha kanıtlamış
oluyor. İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil Ecotorq motorun
fikri ve sınai haklarının yüzde yüzüne sahip olan şirketimiz bu ürünü
geliştirme, yenileme, yurtdışına pazarlama ya da teknoloji olarak
satma hakkına sahiptir. Dolayısıyla, Ecotorq sürdürülebilir büyümemiz
için stratejik bir ürün olarak önemini koruyor ve Ford Otosan'ın ağır
ticari araç segmentinde dünyaya açılan kapısı rolünü üstleniyor.
Özetle, Eskişehir İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil motorumuz
ile tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz.”

Haydar Yenigün: Ürünlerimizi İnönü'de dünya standartlarında test
edeceğiz
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün de törende bir konuşma
yaptı. "Sanayide yaratıcılığın, güvenilir üretimin ve başarının uzun
soluklu bir hareket olduğunun bilinciyle, ülkemiz ekonomisine katma
değer yaratmak için çalışıyoruz" diyen Yenigün sözlerine şöyle devam
etti: "Güçlü Ar-Ge geleneğimizi, Sancaktepe ve Gölcük tesislerimizin
yanı sıra İnönü Fabrikamızdaki Ar-Ge Merkezimiz ve ilgili
tesislerimizle de sürdürüyoruz. 3 Milyon Euroluk yatırım ile İnönü'de
hayata geçirdiğimiz, Gölcük’ten sonra ikinci Motor Test Merkezimiz,
sahip olduğu ileri teknolojilerle dünyadaki benzerlerine öncülük
ediyor. Yeni motor test merkezimiz 13 lt üzerinde motor test
kabiliyetine sahip Türkiye’deki ilk tesis olarak global anlamda Ford’a
hizmet vermekte. 5 farklı test odasında Euro 6 normlarını karşılayan
Ecotorq motorları geliştiriyor ve dayanım testlerini yapıyoruz. Euro 6
emisyon seviyesini egzoz gazı filtreleme sistemi ile test edebilme
yeteneğine sahip merkezimiz, Türkiye’de bir ilk olma özelliğine sahip.
Kendi Ar-Ge gücümüzle geliştirdiğimiz bu merkezde , gelecek dönemde
Ford’un testlerini de yapabileceğiz. Kısa süre önce, Türkiye'nin ilk
ve tek kamyon test pistini İnönü Fabrikamızda devreye aldık. Yakın
zamanda otonom kamyon test sürüşlerine de başlayacağımız bu pist ile
ürünlerimizi dünya standartlarında test edebileceğiz."

Ecotorq: Dünya pazarları için rekabetçi, sınıfında lider
özelliklere sahip bir motor ailesi
Haydar Yenigün toplantıda, Ecotorq motorun gelişim sürecine de
değindi: "Ecotorq motorun hikâyesine baktığımızda orada, Türkiye’nin
otomotiv sanayi ve teknolojisinin dönüşüm ve gelişim hikayesini de
görüyoruz. Türkiye’nin ilk yerli dizel motoru Erk'i 1986 yılında
üretmemizin ardından, 2003 yılında yepyeni bir ağır vasıta motoru olan
Ecotorq'u geliştirdik. 2009 yılında Euro 5 emisyon normlarına uygun E
cotorq 9.0 litreyi ve bugün sizlerle ilk üretim törenini
gerçekleştirdiğimiz 12.7 lt hacminde ve Euro 6 emisyonları ile uyumlu
yeni nesil Ecotorq motorumuzu da 2011’de geliştirmeye başladık. 1.500
kişilik Ford Otosan Ar-Ge organizasyonunun motor geliştirme biriminde
çalışan 320 Ar-Ge mühendisimiz ile Ford Cargo kamyonlarında
kullanılacak ve Euro 6 emisyonlarıyla uyumlu yeni nesil Ecotorq motor
ailesinin geliştirme çalışmalarını 2015 yılı içerisinde tamamladık. Bu
projeyle, inovatif bir mimariye sahip, Euro-6 emisyonlarını sağlayan,
Euro-7 emisyonlarına hazır, dünya pazarları için rekabetçi, sınıfında
lider özelliklere sahip bir motor ailesi geliştirdik. Yeni Nesil
Ecotorq 9 Lt ve 13 Lt ile 330 PS, 420 PS ve 480 PS güç üretiyor.
Motorlarımız Türkiye için E6, ihraç pazarlarının değişik taleplerine
göre de E3, E5, E6 emisyon seviyelerinde üretiliyor. Aynı zamanda yeni
motorumuz oldukça rekabetçi yakıt sarfiyatıyla bize rekabette avantaj
sağlayacak. Tüm motorlarımızda standart olarak sunulan yüksek
performanslı motor freni özelliği de kullanıcılarımız için önemli bir
ürün geliştirme çalışması. Sağladığı yakıt ekonomisi ile verimlilik
beklentilerinin tümüne cevap verebilen ve sessiz çalışması ile göz
dolduran, yeni Ecotorq motor ailesi, rakipleri arasından kolayca
sıyrılacak. Dinamometrede yapılan 50.000 saate varan testlerle en az
1,5 milyon km motor ömrüne sahip olacak Ecotorq motorumuz,
dayanıklılığıyla da adından söz ettirecek. "

Ecotorq 100 milyon doları aşan yatırım, yan sanayi ve üniversite
işbirlği
Ford Otosan Genel Müdürü Yenigün, konuşmasında, Ecotorq için
yapılan yatırımlarla ilgili bilgi de verdi: "Ford Otosan olarak
Ecotorq için, geliştirme, imalat, prototip gibi süreçlere 100 milyon
doları aşan bir yatırım yaptık. Bizimle birlikte yan sanayilerimiz de
Ecotorq projesi için 4 milyon Euro yatırım yaptı. Toplam 7 milyon Euro
yatırımla hayata geçirdiğimiz Euro 6 egzoz gazı arındırma sistemi,
sürdürülebilirlik açısından, Ecotorq projesinin en önemli
sonuçlarından biri oldu. Motor projemiz kapsamında üniversitelerle
birlikte yapılan Ar-Ge çalışmaları için toplam 1,7 milyon lira, yüksek
teknolojili KOBİ Ar-Ge iş birlikleri için de, 4 milyon lira harcandı.
Patente büyük önem veren şirketimizde, bu proje kapsamında 2015 yılı
sonuna kadar tasarımdan prototip fazına kadar yüzlerce inovatif fikir
geliştirildi, bu fikirlerden 36’sı yurtdışı olmak üzere toplam 69
patent başvurusu yapıldı. Ford Otosan ekibi olarak, önümüzdeki süreçte
de, sadece otomotivin değil, Türkiye’nin Ar-Ge üssü olarak
çalışmalarımıza şevkle devam edeceğiz. -50 dereceden +50 dereceye
kadar her türlü hava sıcaklığına ve koşullara uygun olarak
geliştirilen Ecotorq motor Ford Trucks modelleri ile Çin’den
Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya, tüm dünyaya ihraç edilecek.
Ford Otosan ekibi olarak, önümüzdeki süreçte de, sadece otomotivin
değil, Türkiye’nin Ar-Ge üssü olarak çalışmalarımıza şevkle devam
edeceğiz."


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.410
Değişim :  -0,16% |  -2,19
Açılış :  1.417  
Önceki Kapanış :  1.412  
En Yüksek
1.422
En Düşük
1.397
BIST En Aktif Hisseler18:05
KERVN 0,77 2.692.358 % 10,00  
KSTUR 241,00 655.933 % 10,00  
CEOEM 10,79 153.926.393 % 9,99  
MERIT 29,14 68.820.385 % 9,96  
RALYH 5,20 3.025.673 % 9,01  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,2556 9,2572 % 0,87  
Euro 10,7396 10,7854 % 1,05  
Sterlin 12,6892 12,7529 % 1,37  
Frank 9,9951 10,0553 % 0,95  
Riyal 2,4623 2,4746 % 0,88  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.768 1.768 -27,72  
Altın Gr. 525 525 -5,02  
Cumhuriyet 3.475 3.528 -31,00  
Tam 3.459 3.546 -29,89  
Yarım 1.672 1.715 -14,46  
Çeyrek 839 858 -7,23  
Gümüş.Ons 23,30 23,34 -0,20  
Gümüş Gr. 6,92 6,93 -0,02  
B. Petrol 84,81 84,81 0,81