KENT, YAKLASIK YARIM MILYAR TL BUYUKLUKTEKI PAZARDA LIDERLIGINI SURDURMEYI HEDEFLIYOR - BASIN ACIKLAMASI
24.07.2013 11:39
KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
` MONDEL?Z INTERNATIONAL TURKIYE GENEL MUDURU ANTOINE COLLETTE, 35 MILYAR
DOLARLIK CIROSUYLA DUNYANIN ONDE GELEN ATISTIRMALIK YIYECEKLER SIRKETI MONDEL?Z
INTERNATIONAL`IN TURKIYE`DEKI MARKALARI ICINDE KENT`IN OZEL BIR YERE SAHIP
OLDUGUNU SOYLEDI. KENT`IN BASARISININ KURESEL BIR ORNEK OLDUGUNU BELIRTEN
COLLETTE SOYLE KONUSTU: `GELENEKSEL BAYRAM DEGERLERINE SAHIP CIKAN KENT
MARKASIYLA TANISMAK, TURKIYE`DEKI EN BUYUK MUTLULUKLARIMDAN BIRI OLDU.
TURKIYE`DE RAMAZAN BAYRAMI UZUN YILLARDIR SEKER BAYRAMI OLARAK DA ANILIYOR ISE,
KENT`IN BUNA KATKISI TARTISILMAZ NITELIKTEDIR. BU NEDENLE BAYRAM DEGERLERINI
SAHIPLENMEK VE DEVAMLILIGINI SAGLAMAK BIZIM EN BUYUK ONCELIKLERIMIZDEN BIRIDIR`
DEDI. KENT GIDA`NIN TURKIYE`DE DUZENLI OLARAK ILK 500 IHRACATCI ARASINDA YER
ALDIGINI, KENDI KATEGORISININ DE IHRACAT LIDERLERINDEN OLDUGUNU BELIRTEN
COLLETTE, BU SAYEDE KENT MARKASININ HEM DOGRU STRATEJI HEM DE UYGULAMADA
MUKEMMELLIK ACISINDAN TURKIYE SINIRLARI DISINA TASAN BIR BASARI OYKUSUNE SAHIP
OLDUGUNUN ALTINI CIZDI.
KENT MARKASI, 1956`DAN BU YANA KLASIKLESEN
MARKALARIYLA TURKIYE`YI HER YIL `BAYRAM SEKERI`YLE BULUSTURUYOR. HEDIYELIK VE
IKRAMLIK KATEGORISININ MARKALI URUNLERDEN OLUSAN PAZARININ BUYUKLUGU YAKLASIK
YARIM MILYAR TL`YI BULUYOR. BU KATEGORININ TOPLAM BAYRAM ALISVERISININ
LOKOMOTIFI OLAN KENT, KATEGORIDEKI EN ONEMLI OYUNCULARINDAN BIRI OLDUGUNU HER
YIL BIR KEZ DAHA KANITLIYOR.
HEDIYELIK VE IKRAMLIK KATEGORISINE ILISKIN
PAZAR VERILERINE DEGINEN MONDEL?Z INTERNATIONAL TURKIYE PAZARLAMA VE STRATEJI
DIREKTORU BAHAR UCANLAR TOPLAM KATEGORIDE CIKOLATANIN PAZARIN %65`INI, SEKERIN
ISE %35`INI OLUSTURDUGU SOYLEDI. UCANLAR, `HEDIYELIK VE IKRAMLIK URUNLER
TURKIYE`DEKI HANELERIN YAKLASIK %70`INE GIRIYOR. BU KATEGORIDEKI TOPLAM
TUKETIMIN UCTE BIRI DOGU VE GUNEYDOGU ANADOLU BOLGELERINDE GERCEKLESIYOR. IC
ANADOLU VE MARMARA YAKLASIK %22`SER PAYLA BU BOLGELERI TAKIP EDIYOR` DEDI.
UCANLAR SOYLE KONUSTU: `HEDIYELIK VE IKRAMLIK SEKER PAZARININ YAKLASIK %70`I
KENT MARKALI URUNLERDEN OLUSUYOR. TOPLAM KENT MARKALI HEDIYELIK VE IKRAMLIK
URUNLERIN YILLIK SATISININ BUYUK BIR BOLUMU BAYRAM ONCESINDEKI BIRKAC GUNDE
GERCEKLESIYOR. BUNUN TEMEL NEDENI AILE ZIYARETLERINE ODAKLI BAYRAMLASMA
GELENEGIMIZ. KENT HER SENE REKLAM FILMLERIYLE BU BAYRAMLASMA GELENEGININ
SURDURULMESINE KATKI SAGLIYOR.`
UCANLAR, `2000 YILINDAN BU YANA REKLAM
KAMPANYALARIYLA BAYRAMLAR ILE NESILDEN NESILE AKTARILAN AILE, PAYLASIM VE
BIRLIKTELIK GIBI GELENEKSEL DEGERLERIMIZE VURGU YAPIYORUZ` DEDI. KENT`IN
BAYRAMI SAHIPLENEN REKLAMLARI VE YENILIKLERIYLE ILETISIM ALANINDA DA ONCU
KONUMUNU SURDURDUGUNU BELIRTEN UCANLAR SOYLE DEVAM ETTI: `BU TOPRAKLARDAKI
GELENEKSEL DEGERLERI BAYRAMLAR SIMGELIYOR. AILEYI, SEVGIYI, SAYGIYI, GECMISI
GENELLIKLE BAYRAMLARDA HATIRLIYORUZ. BU NEDENLE BAYRAM DEGERLERININ
YITIRILMESINI, KULTUREL VE TOPLUMSAL OLARAK BIR KAYIP GORUYORUZ. BIZ KENT
OLARAK `BAYRAM DEMEK AILE DEMEK`, `AILEN YANINDAYSA HER GUN BAYRAMDIR` DIYORUZ.
CUNKU MUTLU BIR TOPLUMUN MUTLU AILELERDEN, MUTLU COCUKLARDAN VE MUTLU EDILEN
BUYUKLERIMIZDEN BASLADIGINA INANIYORUZ. GECTIGIMIZ YIL CEKILEN VE BU YIL DA
EKRANLARDA YAYINLANACAK REKLAM FILMINI, 2012 IPSOS YIL SONU RAPORUNA GORE
GECTIGIMIZ YILIN EN BEGENILEN DORDUNCU REKLAMI OLDU. YILIN EN COK HATIRLANAN
REKLAMLARINDA DA ILK 10`A GIRMEYI BASARDI. KENT MARKASININ GELENEKSEL BAYRAM
DEGERLERINI ON PLANA CIKARAN BU YAKLASIMININ HALKIMIZ TARAFINDAN BU DERECE
BEGENILMIS OLMASI BIZI AYRICA MUTLU EDIYOR.` `
-MATRIKS-