AVRUPA`DA EN COK YABANCI YATIRIMCIYI CEKEN ULKE INGILTERE- BASIN ACIKLAMASI
29.07.2013 10:43
KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
` INGILTERE VE TURKIYE ARASINDAKI TICARI VE KULTUREL ILISKILERE IVME KAZANDIRMAK
ICIN YURUTULEN `GREAT` KAMPANYASI, SONUCLARINI VERMEYE BASLADI. KAHVE DUNYASI,
SILK & CASHMERE VE FLORENCE NIGHTINGALE HASTANELERI GIBI INGILTERE`YE YATIRIM
YAPAN SIRKET SAYISI ARTIYOR.
BIRLESIK KRALLIK YATIRIM VE TICARET
AJANSI`NIN (UKTI) YILLIK YATIRIM RAPORUNDA, 2012/13 DONEMINDE INGILTERE`YE
YAPILAN YATIRIMIN BIR ONCEKI YILA ORANLA %11 ARTARAK, 1,559 PROJEYE YUKSELDIGI,
YABANCI YATIRIMCILARIN SAGLADIGI ISTIHDAM SEVIYESININ ISE BIR ONCEKI YILA
ORANLA %51 ARTARAK 170,096 KISIYE ULASTIGI BELIRTILDI.
INGILIZ
HUKUMETI`NIN EKONOMIK VE KALKINMA PROGRAMI`NDA DA BELIRTILDIGI GIBI YABANCI
YATIRIMCILARIN INGILTERE`YE GELMESININ ONEMININ ALTINI CIZEN INGILTERE TICARET
VE YATIRIM BAKANI, LORD GREEN, YAPTIGI DEGERLENDIRMEDE SUNLARI SOYLEDI:
`INGILTERE BIRCOK YABANCI YATIRIMCININ GUVEN OYUNU KAZANDI. ERNST & YOUNG,
FINANCIAL TIMES VE UNCTAD ( BIRLESMIS MILLETLER TICARET & KALKINMA KONFERANSI)
GIBI BUYUK KURULUSLAR DA SUNDUKLARI BAGIMSIZ RAPORLARDA BUNU DOGRULUYOR.
UNCTAD`IN RAKAMLARINA GORE, KURESEL YATIRIM %18 AZALMASINA RAGMEN, INGILTERE`YE
DOGRUDAN YATIRIM %22 ARTTI. JAPONYA, KUZEY AMERIKA VE AVRUPA`NIN YANI SIRA,
GELISMEKTE OLAN ULKELERDEN DE INGILTERE`YE YATIRIMCILAR GELIYOR. YATIRIMCI
PROFILI ISE FARKLI SEKTORLERDEN TEMSILCILERDEN OLUSUYOR.`
KONUYLA ILGILI
ACIKLAMA YAPAN BASKONSOLOS YARDIMCISI SAYED SHAH ISE TURKIYE`DEN INGILTERE`YE
YAPILAN YATIRIMLARDA DA ARTIS OLDUGUNU BELIRTEREK TURK SIRKETLERIN, MARKALARINI
KURESEL ARENAYA TASIMAK ICIN INGILTERE`YI TERCIH ETTIKLERINI IFADE ETTI. KAHVE
DUNYASI, SILK & CASHMERE VE FLORENCE NIGHTINGALE HASTANELERI GIBI BUYUK
SIRKETLERE DESTEK SAGLADIKLARINI DA SOZLERINE EKLEYEN SHAH, INGILTERE
KONSOLOSLUGU`NDA BULUNAN YATIRIM BOLUMU`NUN, TURK SIRKETLERINE PROJELERININ HER
ASAMASINDA DESTEK SAGLADIGININ ALTINI CIZDI.
INGILTERE VE TURKIYE
ARASINDA VAR OLAN TICARI VE KULTUREL ILISKILERE YENI BIR IVME KAZANDIRMAK ICIN
TURKIYE`DE BUYUKELCILIK VE BASKONSOLOSLUK TARAFINDAN YURUTULEN GREAT KAMPANYASI
DA INGILTERE`NIN YATIRIM ICIN NE KADAR UYGUN BIR ULKE OLDUGUNU GOSTERMEK VE
AYNI ZAMANDA IKI ULKE ARASINDAKI TICARI ILISKILERIN DAHA FAZLA GELISTIRILMESINI
AMACLAMAKTADIR. DAHA ONCE FARKLI ULKELERDE DE YAPILAN BU KAMPANYA ILE, 2 YIL
BOYUNCA SURECEK ETKINLIKLER CERCEVESINDE, IKI ULKE ARASINDAKI ISBIRLIKLERININ
EN UST SEVIYEYE CIKARTILMASI PLANLANMAKTADIR.
`
-MATRIKS-