KAP : ANADOLU EFES BIRACILIK VE MALT SANAYII A.S. / AEFES [] OZEL DURUM ACIKLAMASI (GENEL) 10.07.2015 17:52:05

10.07.2015 17:52




BU HABERIN KAP `IN SITESINDEKI ORJINAL HALI VE EKLI DOSYALARINI GOREBILMEK ICIN ASAGIDAKI LINK`I TIKLAYINIZ!
HTTP://WWW.KAP.GOV.TR/YAY/BILDIRIM/BILDIRIM.ASPX?ID=451704

KAP : ANADOLU EFES BIRACILIK VE MALT SANAYII A.S. / AEFES [] OZEL DURUM ACIKLAMASI (GENEL) 10.07.2015 17:52:05

OZEL DURUM ACIKLAMASI (GENEL)
---------------------------------------------------------------------------------------------


ORTAKLIGIN ADRESI : BAHCELIEVLER MAH. SEHIT IBRAHIM KOPARIR CAD. NO.4 BAHCELIEVLER/ISTANBUL
TELEFON VE FAKS NUMARASI : 0 (212) 449 36 00 (40 HAT) - 0 (212) 641 96 44
E-POSTA ADRESI : IR@ANADOLUEFES.COM
ORTAKLIGIN YATIRIMCI/PAY SAHIPLERI ILE ILISKILER BIRIMININ TELEFON VE FAKS NUMARASI : 0 (216) 586 80 02 - 0 (216) 389 58 63
YAPILAN ACIKLAMA ERTELENMIS ACIKLAMA MI? : HAYIR
OZET BILGI : ANADOLU EFES`IN 2015 YILININ ILK YARISINA AIT SATIS HACMI GELISIMLERI ILE ILGILI ACIKLAMA/ANADOLU EFES` 1H2015 VOLUME ANNOUNCEMENT


---------------------------------------------------------------------------------------------
SIRKETIMIZ ILE, BIRA VE ALKOLSUZ ICECEKLER SEKTORUNDE FAALIYET GOSTEREN ISTIRAKLERIMIZIN 2015 YILININ IKINCI CEYREK VE ILK YARISINDAKI SATIS HACMI GELISIMLERI ILE ILGILI ACIKLAMA ASAGIDADIR.

2C2014`E KIYASLA 2C2015`TE SATIS HACMI GELISIMLERI

KONSOLIDE SATIS HACMI* %6,2 DUSUSLE 25,7 MHL OLARAK GERCEKLESMISTIR.
BIRA SATIS HACMI %20,8 AZALARAK 6,2 MHL SEVIYESINDE KAYDEDILMISTIR.
MESRUBAT** SATIS HACMI %0,3 AZALARAK 343,1 M U/K SEVIYESINDE GERCEKLESMISTIR.

1Y2014`E KIYASLA 1Y2015`TE SATIS HACMI GELISIMLERI

KONSOLIDE SATIS HACMI* %5,3 AZALISLA 42,8 MHL SEVIYESINDE KAYDEDILMISTIR.
BIRA SATIS HACMI GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINDEKI 13,0 MHL SEVIYESINE KIYASLA %15,8 DUSUS GOSTEREREK 10,9 MHL SEVIYESINDE GERCEKLESMISTIR.
MESRUBAT** SATIS HACMI %1,1 AZALARAK 561,5 M U/K SEVIYESINDE KAYDEDILMISTIR.

2015 YILININ ILK YARISINDA KONSOLIDE SATIS HACMIMIZIN* %74`U MESRUBAT OPERASYONLARIMIZ TARAFINDAN GERCEKLESTIRILIRKEN, BIRA OPERASYONLARIMIZ KONSOLIDE SATIS HACMININ %26`SINI GERCEKLESTIRMISTIR.

BIRA SATIS HACMININ %31`I TURKIYE BIRA OPERASYONLARIMIZIN SATISLARINDAN OLUSURKEN, YURTDISI BIRA OPERASYONLARIMIZIN SATISLARININ BIRA SATIS HACMI ICINDEKI PAYI ISE %69 OLARAK GERCEKLESMISTIR.

MESRUBAT** OPERASYONLARIMIZIN SATIS HACMININ %51`I TURKIYE MESRUBAT OPERASYONLARIMIZIN SATISLARINDAN, %49`U ISE YURTDISI MESRUBAT OPERASYONLARIMIZIN SATISLARINDAN OLUSMAKTADIR.

TURKIYE BIRA OPERASYONLARI

ARKA ARKAYA UC CEYREKLIK BUYUMENIN ARDINDAN, RAMAZAN ETKISI, OLUMSUZ HAVA KOSULLARI, TURIZM AKTIVITESINDEKI YAVASLAMA, OCAK 2015`TE YAPILAN VERGI ARTISININ YANSITILMASI NEDENIYLE YUKSEK FIYATLAR VE REKABET NEDENIYLE SATIS HACIMLERI 2015 YILININ IKINCI CEYREGINDE GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINE GORE DARALMISTIR. DOLAYISIYLA, YURTICI SATIS HACMI 2015 YILININ ILK YARISINDA GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINDEKI 3,3 MHL SEVIYESINDEN 3,1 MHL SEVIYESINE GERILEMISTIR. IHRACATLA BIRLIKTE, TURKIYE BIRA SATIS HACMI 2015 YILININ ILK YARISINDA %4,7 AZALARAK 3,4 MHL SEVIYESINDE KAYDEDILMISTIR.

MARKALARIMIZA YAPTIGIMIZ YATIRIMLAR VE PAZAR UYGULAMALARINDA MUKEMMELLIK STRATEJILERIMIZ DOGRULTUSUNDA, TUKETICILERE YENI SECENEKLER SUNULMASINA DEVAM EDILMIS, YENI MARKA UYGULAMALARI GERCEKLESTIRILMIS VE MUSTERILERIMIZLE ILISKILER GELISTIRILMISTIR. 2015 YILININ IKINCI CEYREGINDE, AMSTERDAM NAVIGATOR`UN IKI FARKLI DEPOZITOSUZ SISE ALTERNATIFI, EFES MALT 25CL INCE KUTU, KOZEL DARK FICI VE SAMUEL ADAMS 75CL OZEL SERI PORTFOYUMUZE EKLENMISTIR.

YURTDISI BIRA OPERASYONLARI (EBI)

YILIN IKINCI CEYREGINDE EN BUYUK PAZARIMIZ OLAN RUSYA`DA HACIMLER HEDEFLERIMIZIN UZERINDE GERCEKLESMEYE DEVAM ETMISTIR. RUSYA PAZARI ISE 2015 YILININ BASINDAN BU YANA BEKLENTILERIMIZDEN BIRAZ DAHA IYI BIR PERFORMANS GOSTERMIS OLMAKLA BERABER DAHA ONCE VERMIS OLDUGUMUZ YIL SONU BEKLENTILERIMIZDE HERHANGI BIR SAPMAYA NEDEN OLMAMISTIR. RUSYA`DA SATIS HACMI PERFORMANSIMIZ PAZARA PARALEL GERCEKLESMEKLE BIRLIKTE PREMIUM PORTFOYUMUZDE SAGLANAN GUCLU BUYUME SAYESINDE ULKEDEKI DEGER BAZINDA PAZAR PAYIMIZ HACIM BAZINDA PAYIMIZDAN FAZLA OLMAYA DEVAM ETMISTIR.

UKRAYNA EN ZAYIF PERFORMANS GOSTEREN PAZAR OLMAYA DEVAM EDERKEN, CEYREK BOYUNCA DIGER BAZI YURTDISI PAZARLARDA ZORLUKLAR DEVAM ETMISTIR. UKRAYNA`DA SUREN JEOPOLITIK MESELELER, MOLDOVA`DA SIYASI SORUNLAR VE KAZAKISTAN`DA TUKETICI TALEBINDEKI ZAYIFLIK DONEM ICERISINDE BIRA TALEBINI BASKILAMAYI SURDURMUSTUR. DOLAYISIYLA, ULUSLARARASI OPERASYONLARIMIZIN SATIS HACMI 2015 YILININ IKINCI CEYREGINDE 4,4 MHL SEVIYESINDE KAYDEDILMIS VE 2015 YILININ ILK YARISINDA %20,0 DUSUSLE 7,6 MHL SEVIYESINDE GERCEKLESMISTIR. UKRAYNA HARIC BAKILDIGINDA, EBI`NIN SATIS HACMINDEKI DARALMA 2015 YILININ ILK YARISI ICIN COK DAHA DUSUK SEVIYEDE %8,7 OLARAK GERCEKLESMISTIR.

SATIS VE PAZARLAMA VERIMLILIGINE, MAGAZA ICI UYGULAMALARA VE MARKA-FIYAT ILISKISINE YOGUNLASAN TICARI VE MARKA PORTFOYU STRATEJILERIMIZDE INCE AYARLAR YAPILMAYA DEVAM EDILMISTIR. RUSYA`DA BASARILI BIR SEKILDE PIYASAYA SURMUS OLDUGUMUZ 0.5 LT MILLER KUTU GIBI URUNLER YANINDA DIGER OPERASYONLARIMIZDAKI DIGER YENI ALTERNATIFLER PREMIUM SEGMENTTEKI POZISYONUMUZU GUCLENDIRMEMIZE YARDIMCI OLMUSTUR. MARKALARIN ONCELIKLENDIRILMESI VE PORTFOY OPTIMIZASYONU BILHASSA RUSYA`DA SONUC ODAKLI PAZARLAMA BASARISI VE ARTAN SEKILDE PREMIUM SEGMENTE KAYIS ILE SONUCLANMISTIR.

KAYNAKLARIN DAHA IYI KULLANILMASI VE SATISLARDA DAHA YUKSEK VERIMLILIK ICIN CESITLI YENI GIRISIMLERDE BULUNULMUS VE BU GIRISIMLER BIR BASKA ZORLU YILDA DAHA FAALIYET GOSTERDIGIMIZ PAZARLARDA KONUMUMUZU GUCLENDIRMEMIZE YARDIMCI OLMUSTUR.

MESRUBAT OPERASYONLARI (COCA-COLA ICECEK A.S.)

SATIS HACMI, YILIN ILK CEYREGINDEKI %2,3 DARALMAYI TAKIBEN, IKINCI CEYREKTE YUKSEK BAZ ETKISININ AZALMASIYLA BIRLIKTE POZITIF IVME KAZANMISTIR. DOLAYISIYLA, 2015 YILININ ILK YARISINDA MESRUBAT OPERASYONLARININ KONSOLIDE SATIS HACMI, GECEN YILIN AYNI DONEMINDEKI %10`LUK BUYUMENIN UZERINE %1,1 AZALARAK 561,5 MILYON UNITE KASA OLMUSTUR.

MESRUBAT OPERASYONLARININ TURKIYE SATIS HACMI, YILIN IKINCI CEYREGINDE OLUMSUZ HAVA KOSULLARI, TUKETICI GUVEN ENDEKSI`NDEKI ZAYIF SEYIR VE GUCLU FIYATLANDIRMAYA KARSIN IYILESME ISARETLERI GOSTERMISTIR. YAGISLI GUN SAYISINDAKI ARTIS VE HAZIRAN AYININ BUYUK BOLUMUNDE HAVA SICAKLIGININ DUSUK GERCEKLESMESI YAZ BASINDA SATIS HACMININ ZAYIF BIR SEYIR IZLEMESINE NEDEN OLMUSTUR. MESRUBAT OPERASYONLARININ TURKIYE SATIS HACMI, 2015 YILININ IKINCI CEYREGINDE %1,4, YILIN ILK ALTI AYINDA ISE %4,2 DUSUS GOSTEREREK 284,8 MILYON UNITE KASA OLMUSTUR. 2014 YILININ ILK VE IKINCI CEYREGINDE SIRASIYLA %7,2 VE %4,1 OLARAK GERCEKLESEN HACIM ARTISININ ARDINDAN, YUKSEK BAZ ETKISI BU YILIN ILK YARISINDA SATIS HACMI GELISIMINE YANSIMISTIR. YILIN ILK CEYREGINDEKI %8,0 HACIM DARALMASINI TAKIBEN, IKINCI CEYREKTE SATIS HACMININ PERFORMANSINDA KADEMELI BIR IYILESME GOZLENMISTIR.

ULUSLARARASI OPERASYONLARIN SATIS HACMI 2015 YILININ IKINCI CEYREGI VE ILK YARISINDA SIRASIYLA %0,7 VE %2,2 ARTIS KAYDETMISTIR. YILIN ILK YARISINDA ULUSLARARASI OPERASYONLARIN SATIS HACMI 276,7 MILYON UNITE KASAYA ULASMISTIR. SATIS HACMINDEKI ARTIS, PAKISTAN VE ORTA ASYA PAZARLARINDAKI YAVASLAMANIN ETKISIYLE IVME KAYBETMISTIR. PAKISTAN`DA YILIN ILK CEYREGINDEKI %12,7 HACIM ARTISININ ARDINDAN, SATIS HACMI YILIN IKINCI CEYREGINDE %3,0 BUYUME ILE DAHA YAVAS BIR SEYIR IZLEMISTIR. 2014 YILINDA, COCA-COLA ICECEK`IN PAKISTAN`DAKI PAZAR PAYI KAZANIMLARININ HIZLANMASIYLA BIRLIKTE, ULKEDEKI REKABET ORTAMI ONEMLI OLCUDE DEGISIRKEN PIYASADA DAHA AGRESIF BIR FIYATLANDIRMA OLUSMUSTUR. COCA-COLA ICECEK`IN IKINCI CEYREK SONUNDAN ITIBAREN PIYASADAKI ISKONTOLARI RASYONALIZE ETMESIYLE BIRLIKTE, YILIN GERI KALANINDA DAHA DENGELI BIR HACIM VE KARLILIK ARTISI BEKLENEBILIR. ORTA ASYA OPERASYONLARI, YILIN IKINCI CEYREGINDE, BOLGEDEKI EN BUYUK PAZAR OLAN KAZAKISTAN`IN %2,8 HACIM ARTISI KAYDETMESIYLE BERABER %0,7 HACIM ARTISI GOSTERMISTIR.

KAZAKISTAN SATISLARI, OLASI BIR DEVALUASYONA YONELIK BEKLENTILERIN ZAYIFLAMASIYLA BIRLIKTE, YILIN IKINCI CEYREGI ITIBARIYLE OLUMLU BIR IVME KAZANMISTIR. DIGER YANDAN, YEREL PARA BIRIMLERININ DEGER KAYBETTIGI ORTA ASYA ULKELERINDE OLUMSUZ KOSULLAR DEVAM ETMISTIR. SOZ KONUSU PAZARLARDA, YILIN ILK YARISINDA SATIS HACMINDE DARALMA YA DA HACIM ARTIS HIZINDA YAVASLAMA GOZLENMISTIR. AZERBAYCAN PAZARI, 2015 BASLARINDAKI YUKSEK DEVALUASYONUN ETKILERINE BAGLI OLARAK YILIN IKINCI CEYREGINDE CIFT HANELI DARALMA KAYDETMISTIR. ORTA DOGU OPERASYONLARININ SATIS HACMI, YILIN ILK YARISINDA BUYUK OLCUDE IRAK PAZARINA BAGLI OLMAK UZERE %2,9 AZALMISTIR. IRAK`IN SATIS HACMINDEKI %4,6 DARALMADA, KUZEY IRAK`TA DEVAM EDEN KARISIKLIK VE YUKSEK BAZ ETKISININ YANI SIRA, GUNEY IRAK`TA DUSUK PETROL FIYATLARINA BAGLI OLARAK TICARI AKTIVITEDE GORULEN YAVASLAMA ETKILI OLMUSTUR.

* BIRA VE MESRUBAT OPERASYONLARI DAHIL
**COCA COLA ICECEK`IN SATIS HACMI

ENGLISH VERSION:

YOU MAY FIND BELOW THE ANNOUNCEMENT REGARDING THE VOLUME PERFORMANCE IN 2Q2015 AND 1H2015 OF OUR COMPANY AND ITS SUBSIDIARIES OPERATING IN THE BEER AND NON-ALCOHOLIC BEVERAGES SECTORS.

2Q2015 VOLUME HIGHLIGHTS VS 2Q2014

CONSOLIDATED SALES VOLUME* DOWN 6.2% TO 25.7 MHL.
BEER SALES VOLUME DOWN 20.8% TO 6.2 MHL.
SOFT DRINK** SALES VOLUME DOWN 0.3% TO 343.1 M U/C.

1H2015 VOLUME HIGHLIGHTS VS 1H2014

CONSOLIDATED SALES VOLUME* DOWN 5.3% TO 42.8 MHL.
BEER SALES VOLUME DOWN 15.8% TO 10.9 MHL COMPARED TO ITS LEVEL AT 13.0 MHL IN 1H2014.
SOFT DRINK** SALES VOLUME DOWN 1.1% TO 561.5 M U/C.

IN THE FIRST HALF OF 2015, THE SOFT DRINK OPERATIONS` VOLUMES CONSTITUTED 74% OF CONSOLIDATED SALES VOLUMES, WHILE BEER OPERATIONS` VOLUMES MADE UP 26% OF THE CONSOLIDATED SALES VOLUMES.

THE SHARE OF TURKEY BEER VOLUMES WITHIN BEER VOLUMES WAS 31%, WHILE THE SHARE OF INTERNATIONAL BEER WAS 69%.

THE SHARE OF TURKEY SOFT DRINK VOLUMES WITHIN SOFT DRINK VOLUMES WAS 51%, WHILE THE SHARE OF INTERNATIONAL SOFT DRINK VOLUMES WAS 49%.

TURKEY BEER OPERATIONS

FOLLOWING 3 CONSECUTIVE QUARTERS OF GROWTH, VOLUMES CONTRACTED IN 2Q2015 YEAR-ON-YEAR MAINLY DUE TO EARLIER RAMADAN IMPACT, ADVERSE WEATHER CONDITIONS, SLOW-DOWN IN TOURISM ACTIVITY, HIGHER SHELF PRICES REFLECTING HIKE IN EXCISE TAX IN JANUARY 2015 AND COMPETITION. AS A RESULT, DOMESTIC VOLUMES DECLINED TO 3.1 MHL IN 1H2015 FROM 3.3 MHL A YEAR AGO. TOGETHER WITH EXPORTS, TURKEY BEER VOLUMES WERE RECORDED AT 3.4 MHL IN 1H2015, INDICATING A 4.7% DECLINE.

IN LINE WITH OUR STRATEGY TO INVEST BEHIND OUR BRANDS AND EXCEL IN EXECUTION, WE CONTINUED TO OFFER NEW CHOICES TO THE CONSUMERS, INTRODUCED NEW BRAND EXECUTION INITIATIVES AND IMPROVED OUR RELATIONSHIPS WITH CUSTOMERS. DURING 2Q2015, TWO ALTERNATIVE NON-RETURNABLE BOTTLE SIZES OF AMSTERDAM NAVIGATOR, EFES MALT IN 25CL SLIM CAN, KOZEL DARK KEG AND SAMUEL ADAMS 75CL LIMITED EDITION WERE ADDED TO OUR PORTFOLIO.

INTERNATIONAL BEER OPERATIONS (EBI)

WE CONTINUED TO BEAT OUR VOLUME TARGETS IN OUR LARGEST MARKET RUSSIA IN 2Q2015. THE MARKET ALSO PERFORMED SLIGHTLY BETTER THAN WE EXPECTED IN 1H2015 YET NOT DEVIATING FROM OUR FULL YEAR GUIDANCE. OUR TOTAL DOMESTIC VOLUMES IN RUSSIA PERFORMED IN LINE WITH THE MARKET BUT WE ACHIEVED STRONGER GROWTH IN OUR PREMIUM PORTFOLIO AND AS A RESULT INCREASED VALUE GENERATION.

THE CHALLENGES IN OTHER INTERNATIONAL MARKETS CONTINUED IN THE QUARTER, WITH UKRAINE AGAIN BEING THE WEAKEST PERFORMER. UNRESOLVED GEO-POLITICAL ISSUES IN UKRAINE, POLITICAL ISSUES IN MOLDOVA AND CONSUMER DEMAND WEAKNESS IN KAZAKHSTAN CONTINUED TO PUT PRESSURE ON BEER DEMAND IN THE PERIOD. CONSEQUENTLY, INTERNATIONAL BEER VOLUMES WERE REPORTED AT 4.4 MHL IN 2Q2015 LEADING TO 7.6 MHL IN 1H2015, DOWN 20.0%. EXCLUDING UKRAINE, EBI`S VOLUME DECLINE WAS SIGNIFICANTLY LOWER AT 8.7% IN 1H2015.

WE CONTINUED TO FINE TUNE OUR COMMERCIAL AND BRAND PORTFOLIO STRATEGIES CONCENTRATING ON OUR RTM EFFICIENCIES, IN STORE EXECUTION AND PRICE RELEVANCE BY BRAND. WE SUCCESSFULLY LAUNCHED A MILLER 0.5LT CAN IN RUSSIA, HELPING US TO FURTHER STRENGTHEN OUR POSITION IN PREMIUM SEGMENT, AS WELL AS SEVERAL OTHER ALTERNATIVES IN OTHER OPERATIONS. PRIORITIZATION OF BRANDS AND OPTIMIZATION OF BRAND PORTFOLIO RESULTED IN FOCUSED MARKETING EFFORT AND INCREASED PREMIUMIZATION, ESPECIALLY IN RUSSIA.

SEVERAL NEW INITIATIVES FOR BETTER RESOURCE ALLOCATION AND SALES EFFICIENCY WERE ALSO LAUNCHED, HELPING US STRENGTHEN OUR POSITION IN OUR OPERATING MARKETS IN AN ANOTHER CHALLENGING PERIOD.

SOFT DRINK OPERATIONS (COCA-COLA ICECEK A.S.)

FOLLOWING THE 2.3% CONTRACTION IN THE FIRST QUARTER OF THE YEAR, CONSOLIDATED SALES VOLUME MOMENTUM IMPROVED IN THE SECOND QUARTER AS THE IMPACT OF HIGH BASE OF THE LAST YEAR IS EASING GRADUALLY. AS A RESULT, 1H2015 DECLINE WAS LIMITED TO 1.1% WITH SALES VOLUMES AT 561.5 MN U/C.

VOLUME PERFORMANCE IN TURKEY STARTED SHOWING SIGNS OF IMPROVEMENT IN THE SECOND QUARTER DESPITE ADVERSE WEATHER CONDITIONS, WEAK CONSUMER SENTIMENT AND THE STRONG PRICING. HIGHER NUMBER OF RAINY DAYS AND LOWER TEMPERATURES IN MOST PART OF THE MONTH OF JUNE RESULTED IN SOFTER VOLUMES IN EARLY SUMMER. TURKEY SALES VOLUME DECLINED BY 1.4% IN 2Q2015, WHILE 1H2015 VOLUME FIGURE WAS DOWN BY 4.2% TO 284.8 MN U/C. TURKEY OPERATIONS CYCLED A HIGH BASE DURING THE FIRST HALF OF THE YEAR, GIVEN RESPECTIVE 7.2% AND 4.1% VOLUME GROWTH RATES IN 1Q2014 AND 2Q2014. FOLLOWING THE 8.0% CONTRACTION IN THE FIRST QUARTER OF 2015, VOLUME PERFORMANCE SHOWED A GRADUAL RECOVERY IN 2Q2015.

INTERNATIONAL OPERATIONS DELIVERED 0.7% AND 2.2% VOLUME GROWTH IN 2Q2015 AND 1H2015, RESPECTIVELY. SALES VOLUME OF INTERNATIONAL OPERATIONS REACHED 276.7 MN U/C IN THE FIRST HALF OF THE YEAR. THE DECELERATION IN THE VOLUME GROWTH WAS MAINLY ATTRIBUTABLE TO SLOWER GROWTH IN PAKISTAN AND CENTRAL ASIA. IN PAKISTAN, FOLLOWING 12.7% VOLUME GROWTH IN THE FIRST QUARTER OF THE YEAR, SALES VOLUME GROWTH CONTINUED AT A SLOWER PACE WITH 3.0% IN 2Q2015. AS CCI`S MARKET SHARE GAINS ACCELERATED IN 2014, THE COMPETITIVE LANDSCAPE IN THE COUNTRY CONTINUES TO CHANGE DRAMATICALLY AND MORE AGGRESSIVE TRADE PRICING ENVIRONMENT PREVAILS IN THE MARKET. AS CCI RATIONALIZES TRADE DISCOUNTS IN THE MARKET STARTING FROM END OF 2Q2015, A MORE BALANCED VOLUME VS. PROFITABILITY GROWTH IS EXPECTED FOR THE REST OF THE YEAR. CENTRAL ASIA POSTED 0.7% VOLUME GROWTH IN 2Q2015 AS KAZAKHSTAN, THE LARGEST MARKET IN THE REGION, REGISTERED 2.8% VOLUME GROWTH FOLLOWING THE CONTRACTION IN THE FIRST QUARTER OF THE YEAR. AS THE POSSIBILITY ABOUT A POTENTIAL DEVALUATION CONTINUES TO EASE OFF, KAZAKHSTAN ACHIEVES POSITIVE MOMENTUM STARTING FROM 2Q2015. HOWEVER, CONDITIONS REMAIN CHALLENGING IN OTHER MARKETS IN CENTRAL ASIA WHERE LOCAL CURRENCIES DEVALUED. VOLUME GROWTH HAS EITHER DECELERATED OR RECORDED SLIGHT CONTRACTION ACROSS THESE MARKETS IN 1H2015. AZERBAIJAN MARKET CONTRACTED IN DOUBLE DIGITS IN 2Q2015, DUE TO REPERCUSSIONS OF THE SHARP DEVALUATION IN EARLY 2015. ACROSS MIDDLE EAST, VOLUME WAS DOWN BY 2.9% IN 1H2015, MAINLY DRIVEN BY IRAQ, WHERE THE TOTAL VOLUME WAS DOWN BY 4.6% REFLECTING THE HIGH BASE OF 1H2014, NEGATIVE IMPACTS OF THE UPHEAVAL IN NORTH IRAQ AND SOME CONTRACTION IN THE SOUTH IRAQ DUE TO WEAKER TRADING ENVIRONMENT RESULTING FROM LOWER OIL PRICES.

* INCLUDING BEER & SOFT DRINK VOLUMES
** SALES VOLUMES OF COCA-COLA ICECEK

---------------------------------------------------------------------------------------------




18:051.519
Değişim :  0,67% |  10,05
Açılış :  1.508  
Önceki Kapanış :  1.509  
En Yüksek
1.521
En Düşük
1.503
BIST En Aktif Hisseler18:05
ATATP 39,60 41.032.564 % 10,00  
SELVA 9,92 66.567.003 % 9,98  
JANTS 64,50 327.031.133 % 9,97  
KARYE 20,10 80.755.862 % 9,90  
RHEAG 2,22 7.872.396 % 9,90  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,4817 9,4859 % -0,52  
Euro 11,0310 11,0464 % -0,19  
Sterlin 13,0170 13,0823 % -0,57  
Frank 10,3089 10,3710 % -0,21  
Riyal 2,5229 2,5356 % -0,51  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.798 1.798 5,40  
Altın Gr. 549 549 -1,18  
Cumhuriyet 3.604 3.659 -6,00  
Tam 3.590 3.681 -0,14  
Yarım 1.735 1.780 -0,07  
Çeyrek 870 890 -0,03  
Gümüş.Ons 24,15 24,17 0,01  
Gümüş Gr. 7,36 7,37 -0,04  
B. Petrol 84,00 84,00 -1,65